Na aanleiding van het feest wat ik een tijd terug had en de problemen met de Powerdrive ref 40's ben ik vanmiddag aan de slag gegaan met mijn Powerdrive Ref 40 statieven met de advies van Tom:
Nu heb ik alle vleugelmoeren eraf gedraaid en op alle schroeven zat dat zwarte harde kunstof laagje
op de meeste was dit echter hard versleten en op twee zat het er nog helemaal op als nieuw. Maar nu was er ook 1 vleugel moer waar he tniet opzat hier zat echter een 'putje' in net of je daar iets in kunt duwen met dat zwarte laagje erop ...
foto van wat ik bedoel: http://members.home.nl/nickvanmail/pict0005.jpg
(let op de twee vleugelmoeren die er liggen)
weet iemand of die vleugelmoeren en/of zwarte laagje te bestellen zijn ?
verder
verder las ik op het forum dat je die Topdop kunt gebruiken als spigot, nu zit er standaard z'on topdop op het statief maar daar hebben ze boven drie uitpuilende deukjes zitten waardoor je die er niet afkrijgt, ook heb ik de hele buis er proberen uit te halen maar onder aan zitten die uitpuilende deukjes volgens mij ook want de buis kan er niet uit (is natuurlijk erg veilig) maar nu akn ik deze topdop dus niet gebruiken, nu had ik een orginele T-bar van powerdrive en een topdop maar op deze dop zit aan een kant een gewone cirkel die op het statief kan en aan de andere kant ene klein schroef gat voor een normale bouw deze monteer je dan aan de t-bar dus deze kan ik ook niet voor de T4 (dmx bar) gebruiken ...
wat kan ik doen ?
citaate buizen zelf zo goed mogelijk ontvetten!
Dan schuiven ze veel beter, en heeft de borgschroef er beter grip op.
Goed middeltje: ga naar de autoshop en koop een bus motor/remschijf-ontvetter. Inspuiten, nawrijven met een schone doek, en ze zijn weer helemaal vetvrij.
Wat je wel een beetje lagervet (niet anders) kan geven is de schroefdraad van je vleugelmoeren. Dan draaien zer lekker soepel, en dan kan je ze ook vaster zetten.
Doe dat wél zo dat er alleen vet op de schroefdraad zit, en niet aan het uiteinde van je schroefdraad. Die moet zo schoon mogelijk zijn voor de grip aan je buis.
Een puntige borgschroef werkt niet, hij maakt alleen maar deuken in je buis, en dan gaat de buis door de vervorming alleen maar nog vaster zitten en slechter lopen/schuiven.
De sleutel tot succesvol vastzetten, is zo veel mogelijk grip te hebben. Dus je kan beter het uiteinde van je schroefdraad zo plat mogelijk houden/maken.
Bij de betere statieven zit er ook een soort zwart hard kunststof uiteinde op de schroefdraad om de grip te verbeteren.
Dan schuiven ze veel beter, en heeft de borgschroef er beter grip op.
Goed middeltje: ga naar de autoshop en koop een bus motor/remschijf-ontvetter. Inspuiten, nawrijven met een schone doek, en ze zijn weer helemaal vetvrij.
Wat je wel een beetje lagervet (niet anders) kan geven is de schroefdraad van je vleugelmoeren. Dan draaien zer lekker soepel, en dan kan je ze ook vaster zetten.
Doe dat wél zo dat er alleen vet op de schroefdraad zit, en niet aan het uiteinde van je schroefdraad. Die moet zo schoon mogelijk zijn voor de grip aan je buis.
Een puntige borgschroef werkt niet, hij maakt alleen maar deuken in je buis, en dan gaat de buis door de vervorming alleen maar nog vaster zitten en slechter lopen/schuiven.
De sleutel tot succesvol vastzetten, is zo veel mogelijk grip te hebben. Dus je kan beter het uiteinde van je schroefdraad zo plat mogelijk houden/maken.
Bij de betere statieven zit er ook een soort zwart hard kunststof uiteinde op de schroefdraad om de grip te verbeteren.
op de meeste was dit echter hard versleten en op twee zat het er nog helemaal op als nieuw. Maar nu was er ook 1 vleugel moer waar he tniet opzat hier zat echter een 'putje' in net of je daar iets in kunt duwen met dat zwarte laagje erop ...
foto van wat ik bedoel: http://members.home.nl/nickvanmail/pict0005.jpg
(let op de twee vleugelmoeren die er liggen)
weet iemand of die vleugelmoeren en/of zwarte laagje te bestellen zijn ?
verder
verder las ik op het forum dat je die Topdop kunt gebruiken als spigot, nu zit er standaard z'on topdop op het statief maar daar hebben ze boven drie uitpuilende deukjes zitten waardoor je die er niet afkrijgt, ook heb ik de hele buis er proberen uit te halen maar onder aan zitten die uitpuilende deukjes volgens mij ook want de buis kan er niet uit (is natuurlijk erg veilig) maar nu akn ik deze topdop dus niet gebruiken, nu had ik een orginele T-bar van powerdrive en een topdop maar op deze dop zit aan een kant een gewone cirkel die op het statief kan en aan de andere kant ene klein schroef gat voor een normale bouw deze monteer je dan aan de t-bar dus deze kan ik ook niet voor de T4 (dmx bar) gebruiken ...
wat kan ik doen ?
Comment