Ik vroeg mne af, of er sites of boeken bestaan, waarop rigging voorbeelden staan. En dan bedoel ik eigenlijk foto's met uitleg, heo je in bepaalde situaties, constructies ophangt, zowel aan de takel klant als de constructie kant...
Boeken ?
Collapse
X
-
Labels: None
-
beste spaceydeej je heb een boek van prolyte waar dat instaat maar dat geldt dan natuurlijk alleen voor prolyte truss denk dat je het op de site wel kan bestellen en als het niet zo is ken ik wel iemand die hem heeft. groetjesDoor werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!! -
Als je het alleen over stand-alone systemen hebt, dus statieven met daarop truss bijvoorbeeld zal dit waarschijnlijk nog wel mogelijk zijn. Als je echter aan de spanten van een tent of iets dergelijks wilt gaan bouwen zul je waarschijnlijk toch zelf moeten gaan rekenen.Comment
-
Harry Donovan (Amerikaanse collega van mij) heeft hierover begin dit jaar een hele dikke pil geschreven: pakweg $ 100,-.
Titel: Arena Rigging. Bestellen bij: http://www.riggingbooksandprograms.com
Verder kan ik je ook wel aanraden de boeken van
Chris Higgs (Engelse idem) over Rigging:
en
Peter Hind (idem) over Entertainment Truss:
(HH, en ik heb alle boekrecensies hiervoor in Zichtlijnen geschreven.)
Maar ondergetekende heeft ook een 'heel interessante map' die hoort bij een cursus op dit gebied!
Helaas niet los verkrijgbaar :-(een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
Comment