compatibele truss?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Zijn er ook forummers die ervaring hebben met ATC
    (Oostenrijkse Handelsfirma die 'zijn' truss laat maken in Slovenie)
    ATC op Milos of
    ATC op Prolyte of
    ATC op Eurotruss of
    ATC op Camco of Slick of omgekeerd?
    En wie gebruikt er Thomas?
    met bijvoorbeeld Thomas 'superbeam' koppelingen aan de Hoff superbeam-copie?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

OUDE eurotruss past niet op Prolyte, nieuwe eurotruss past er wel op.
      er zijn inderdaad koppelingen verkrijgbaar om de 'oude' te koppelen aan de nieuwe maar heb ze nog niet gezien.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Hoi Luc,

dat is in elk geval wel consistent met een eerdere opmerking dat oude en nieuwe Eurotruss niet meer op elkaar zou passen....
        Waar in de afgelopen tijd (jaren/maanden?) ligt die overgang van de oude naar de nieuwe vorm van Eurotruss?
        Hou oud is OUD? 3jaar, 6jaar of 9jaar?

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

Sorry jongens, effe offtopic, maar het moet me van het hart:

<center>Rinus, kan dat geel uit ajb? </center>

Groeten,

Beghin Didier
          Ampli bvba

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

citaat:Geplaatst door DidierB
            welk geel? [:I]
            Nu we toch 'offtopic' zijn,
            bespeur ik hier een vorm van kleurendiscriminatie of heb je liever beige
            Maar goed ik ben de l*lligste niet,
            en moet ook rekening houden met de kleurenverminderdzichthebbenden onder ons [:I] [8D]
            De volgende keer is de Chinese inbreng weer vervangen door Indiaanse.

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

citaat:Geplaatst door DidierB

Kan iedereen letten op de spelling van A.U.B. Ik lees overal mijn nickname terug zo...

greetz AJB
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

wel, die OUDE euro-truss zou al/maar 3jaar oud zijn. net toen euro-truss van maat veranderde staken (eigenaardig genoeg) ook milos, stage tools,... de kop op en waren ook allemaal prolytecompatible.

Comment

• StevenGeerts
                  • Nov 2005
                  • 101

Admiral truss koppelen met Prolyte

Ik beschik over een basis assortiment Prolyte H30V truss (lengtes, boxcorners, hoeken etc). Voor een volgende klus die nogal groot is heb ik extra truss nodig. Ik kan ofwel gaan bijhuren ofwel bijkopen. Ik verkies het laatste aangezien mijn stock toch wat mag aangroeien.

Nu is Prolyte wel heel goed maar meteen ook het duurste. Ik vroeg me af of de admiral truss een volwaardig alternatief is en uiteraard kan gekoppeld worden aan mijn bestaande Prolyte stukken.

De H reeks van Prolyte is 3mm dik en kan dus een zwaardere belasting aan dan de X reeks maar welke dikte heeft admiral en vooral, wat zijn de specs. Ik kan daar nergens iets over vinden. Ook geen tabellen zoals die wel in de witte Prolytegids te vinden zijn.

De prijs tussen een X30 (2mm dik) van Prolyte en de TRAV30E40 van Admiral is dezelfde. Ik vermoed dat de Admiral dan wel 3mm dik zal zijn want anders zijn ze even duur als een Prolyte (but then again...only guessing)

Rolight doet nu blijkbaar een actie waarbij 10% extra korting gegeven wordt op hun admirals...vandaar mijn interesse

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Dit is een riggingvraag, maar goed ...

Als je die admiral zooi aan je Prolyte trussen hangt, met welke tabel ga je dat dan berekenen?

Gebruik de zoekterm 'Prolyte compatible truss' maar eens en er wordt genoeg over gezegd.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• StevenGeerts
                      • Nov 2005
                      • 101

Zooi ? Ik denk dat je niet echt objectief bent. Denk je dat die Admirals echt gecertifieerd raken indien het "zooi" zou zijn ? Misschien ben je wel een super autoriteit wat betreft metallurgische sterkteleer in welk geval ik jouw woordkeuze niet in twijfel zal trekken but honestly.... (ik heb nog nergens gelezen dat de admiral trussen het masaal begeven)

Het klopt wel dat indien je verschillende merken aan elkaar koppeld, de sterkte berekeningen niet meer uit de tabel kan halen. Ik zie echter geen probleem om een carre te maken waarvan de verticalen uniform een merk zijn en de balken en hoeken uniform een ander merk. De verticalen hebben dan hun specifieke buckling factor (weet jij alles van uiteraard) maar die heeft niets te maken met bijvoorbeeld de UDL van de horizontale.

Dus indien iemand echt een gefundeerd antwoord kan geven...

Je hebt wel gelijk dat dit een rigging vraag is maar ik kan dit topic niet zelf verplaatsen naar een andere categorie...I tried (moderator help)

Comment

• Orbis
                        • Feb 2004
                        • 217

het feit dat je niets kan vinden van specificaties van de admiral truss zou meteen DE reden moeten zijn om dat niet aan te kopen. Het gaat hier over truss die je ooit zeker boven mensen gaat hangen, dan weet je toch wel graag hoeveel kilos je daar mag aanhangen e.d....of niet?

mijn advies: vul je prolyte stock verder aan, doet misschien even wat meer zeer in de portemonee maar vroeg of laat ben ik er zeker van dat je die admiral aankoop zal beklagen...(als de rest van je truss al prolyte is)

grtz
                        marijn
                        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• StevenGeerts
                          • Nov 2005
                          • 101

Ik zou natuurlijk altijd de X30V kunnen aanschaffen. Die is "prijselijk". Als alle berekeningen dan gemaakt worden volgens de specs daarvan zie ik geen probleem. Zijn de X30V en de H30V perfect koppelbaar dan ?

Comment

• Orbis
                            • Feb 2004
                            • 217

ja X30V en H30V zijn perfect koppelbaar al zou ik je aanraden voor je hoeken H te nemen of boxcorners.
                            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

Originally posted by StevenGeerts
                              Zijn de X30V en de H30V perfect koppelbaar dan ?

Ik heb een half jaartje terug nog contact gehad met Prolyte hierover, en volgens hun was dit prima mogelijk en moest ik de belastingstabellen van X30V aanhouden.

Truss was prima koppelbaar in de praktijk.

Comment

• StevenGeerts
                                • Nov 2005
                                • 101

Okido thanks ! Mijn boxcorners en hoekstukken zijn allen van het H-type dus da's mooi meegenomen. We kunnen dus verder nu !

Comment

Working...