compatibele truss?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Even voor de duidelijkheid: Admiral en Prolyte is niet op elkaar te gebruiken.
    De maten komen niet overeen.
    Ik raad aan gewoon Prolyte bij te kopen.

Comment

• lampjewortel
      • Nov 2007
      • 36

Originally posted by Mathijs
      Even voor de duidelijkheid: Admiral en Prolyte is niet op elkaar te gebruiken.
      De maten komen niet overeen.
      Ik raad aan gewoon Prolyte bij te kopen.
      Erger nog, het is illegaal, je bouwt je eigen hijsmiddelen op die manier, waardoor de garantie van zowel prolyte als admiral beiden niet van toepassing zijn. Gaat het fout, dan ben je behoorlijk het haasje
      Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Op de eerste plaats: admiral truss is echt niet netjes aan te sluiten op prolyte truss.
        Een aantal andere merken zijn wel op elkaar aan te sluiten, afhankelijk van de soort koppeling op de truss.
        Deze fabrikanten geven geen specificaties op, maar toen ik navraag deed waren de antwoorden in de trant van "hou maar prolyee aan, het is sterker, maar dan zit je in ieder geval goed".
        Bedrijven/fabrikanten die een dergelijk advies geven i.p.v. een tabel met gegevens, die verkopen/verhuren aan mij geen truss.

Wanneer ik een aantal truss delen aan elkaar ga verbinden en ga hijsen of heffen, dan maak ik een trussenplan. Dat is onderdeel van een hijsplan.

Voor het maken van deze plannen heb ik gegevens nodig waarmee ik kan rekenen.
        Soms mag het aan takels, dan wil ik weten hoeveel takels, waar aangepikt, waar in de kap bevestigd en ik een half, heel, of tweetons takel nodig ga hebben.
        Heb ik een zelfdragende trussconstructie, dan wil de klant vaak zo min mogelijk dragende delen (=lelijk, ongewenst) en toch een flinke overspanning.

Om deze klant netjes een antwoord te kunnen geven, zonder de truss kom te trekken/duwen/buigen/plooien....heb ik weer die b elastingstabel nodig.

wijze les ( gratieessssssss):
        Geen calculatiegegevens bekend= niet uitvoerbaar!excuses voor het schreeuwerige, maar afgelopen weken in de jaarbeurs ook weer de meest tranentrekende en levensgevaarlijke constructies gezien.
        Onvoorstelbaar blijft dat, in de bouw is alles aan regeltjes gebonden, maar zodra het entertainment sector is dan telt het econimische belang vele malen zwaarder dan de natuurkundige wetten.

Comment

• StevenGeerts
          • Nov 2005
          • 101

Beste Ralph, je hebt 100% gelijk. Ik heb ook al eerder deze berekeningen gemaakt en het is inderdaad netjes om op de belastingstabel van 1 fabricant te kunnen terug vallen.

Misschien een ander vraagje....hoe bepaal jij de bucklingfactor ? Ik heb me al suf gezocht naar die info maar vind er niets over. Meestal bepaal ik die via extrapollatie van de gegevens uit de witte Prolyte gids. Ok dit kan je niet gaan doen voor zeer grote dingen want rechtlijnige extrapollatie gaat dan niet meer op. Dat soort klussen doe ik nog niet maar de komt waarschijnlijk nog...

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Buckling factor, extrapolatie....
            Ik ben simpele jongen, diploma pleistersplakken op zak....

Bucklingfactor zou iets moeten zeggen over de instabiliteit in de constructie, dat is...als ik mn summiere lessen bouwkunde probeer op te diepen.
            Graag uitleg, ikke nie begrijp!

Voor berekeningen houdt ik de witte catalogus van prolyte aan als ik met prolyte truss werk idd.

Comment

• Jeroen de Goei
              • Oct 2004
              • 376

Afbeelding:StabilityKip.svg - Wikipedia

buckler bier kende ik wel. (alleen van naam!!!!)

extrapollatie:
              Extrapolatie - Wikipedia

jaja, zo komen we er wel
              Last edited by Jeroen de Goei; 23-11-07, 22:59.

Comment

• StevenGeerts
                • Nov 2005
                • 101

Hahahahahah. En ik maar denken dat al die veterans hier alles wisten ..Welnu,
                enige uitleg vinden jullie in de witte Prolyte gids. Zij leggen het beter uit dan ik zou kunnen (je moet wel een beetje engels kennen en ook een beetje kunnen rekenen).

Wat ik eigenlijk zoek zijn tabellen die per type bevestiging van een verticale truss, de buckling factor (knikfactor) geven zodat ik de maximale hoogte van een truss kan bereken afhankelijk van de belasting die erop moet komen.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Goed, weer wat geleerd, maar dan met name bij het bouwen van groundsupports....

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Of eigelijk dus de maximale belasing over de lengte van de truss.
                    als je het rechtop zet: hoeveel mag je er dan bovenop zetten..
                    is dit wat je bedoeld?
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Admiral is van Rolight (Rolight - Home). Die kunnen je dus zeker verder helpen.
                      Last edited by Outline; 25-12-07, 22:41.

Comment

• seppe30
                        • Dec 2007
                        • 248

hallo

heeft er iemand ervaring met een milos cirkel te koppelen aan global truss

weet namelijk een mooie cirkel te koop staan en verkoper zegt dat dit geen enkel probleem is
                        maar wil namelijk zeker zijn

Comment

• Dj Gino V
                          • Feb 2009
                          • 237

hey sorry dat ik deze nog eens onder het stof uithaal
                          maar ik heb juist in duitsland 2 stukken van 1m global truss gekocht en bij de handelaar in mijn buurt heb ik nu truss gekocht samen met statieven 3 stuks van 2m nu ben ik ze gaan halen en dit waren dura truss
                          maar hij vertelde mij dat deze merken het zelfde zijn
                          nu hoop ik dat het zo is maar graag had ik ook eens jullie advies
                          alvast bedankt
                          mvg Gino

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Naar mijn weten is Global truss een merk dat in China wordt gelast.
                            En uit diezelfde fabriek rollen ook trussen waarop andere stickers worden geplakt.
                            Als er al stickers op terecht komen.
                            Ik dacht dat Admiral daar ook bij hoorde. En wie weet ook wel Dura.
                            De spannendste gok is natuurlijk dat er in China door middel van een kwaliteitscontrole een schifting werd gemaakt. Iets als .....
                            Global = voldoende goed om wereldwijd aan te bieden
                            Admiral = goed genoeg voor verkoop via 'dedicated' dealers
                            Dura = FF minder, maar dan ook FF goedkoper
                            'Chinal' = alleen voor de interne Chinese discotheken-markt
                            'Homal' = Hopeloos maar aluminium = voor in de vulkaan of smeltoven.
                            Maar er moet bij zo'n product minstens een CE-verklaring,
                            volgens de Bouwmaterialen Richtlijn zitten,
                            waarop de fabrikant met naam en toenaam staat vermeld.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Lala
                              • Sep 2008
                              • 370

Ik meen dat Admiral bij een aluminiumboer in Nederland word gemaakt. Ben wel eens op hun site geweest, maar kan mij niet meer voor de geest halen welk bedrijf dit is.

Comment

• Dj Gino V
                                • Feb 2009
                                • 237

mij werd er verteld dat grote hoeveelheden in china werd gemaakt maar kleine bestelingen in europa en er plakken stickers op en ze zijn gekeurd naar de europese normen
                                en ik heb ze ineen getimmerd en had er geen problemen mee maar is het dan nog veilig als ik dura truss en global truss combineer

mvg Gino V

Comment

Working...