2 Lala en Dj Gino V
Misschien heb je de naam Harasco gehoord.
Is idd NL, maar inmiddels overgenomen door een groter (ook NL) firma/ingenieursbureau.
De productie van een klein beetje speciaal materiaal zal misschien hier kunnen gebeuren,
maar de grote bulk ervan komt uit China.
En dan is toezicht op de kwaliteit en veiligheid een onontkoombare eis.
De Chinese mentaliteit is nog die van het rauwe oer-kapitalisme.
(ik heb mijn zak gevul.... jij bent misschien mooi de lu*;
De "Landwind" en het giftige speelgoed en baby-melk zijn de bekendste gevallen.
Daar helpt het kennelijk ook alleen om al te 'foute' directeuren ter dood te veroordelen...)
En is het aan jou om van zowel Global als Dura de belastbaarheidstabellen te pakken te krijgen.
En om van beide (!?!) fabrikanten op papier de verklaring dat het koppelen van beide merken (??) of typen (??) geen probleem is.
Prolyte waarschuwt als merk tenslotte ook al tegen het koppelen van hun X- en H-truss.
En als er ooit wat misgaat (heel veel schade.... of erger) met gebruik van meerdere merken/types door elkaar,
dan moet je een hele goede (=hele dure!!!) advocaat hebben om dan bij een "trussenboer" wat te denken te gaan claimen.
Jouw eigen WA-verzekeraar lacht je dan in ieder geval vol in je gezicht uit....
{maar dat weten we sinds een jaar of twee allemaal maar al te goed. Verzekeraars zijn vooral 'bonus-hunters' gebleken.
Die zijn er echt niet voor ons - ook al was dat ooit de gedachte achter het soort bedrijf,
en doen ze nu plotseling weer heel poeslief en heel klantvriendelijk in de reclames
om het door hen geschonden vertrouwen weer een beetje op te poetsen....
Misschien hadden we iets van de Chinezen moeten leren,
Want al zit Bernie Madoff in de bajes, vrij loopt nog steeds de meerderheid van het gajes. }
Bij een paar meter overspanning is dit mischien allemaal niet zo interessant, maar mocht je per ongeluk(?) ooit groter gaan,
of zwaarder gaan (verhuren?) dan komt de adder vanonder het gras.
En adders kunnen lelijk bijten:
bij ongelukken in dit vak zie je veruit het vaakst dat de truss 'aan flarden' ligt/hangt.
Misschien heb je de naam Harasco gehoord.
Is idd NL, maar inmiddels overgenomen door een groter (ook NL) firma/ingenieursbureau.
De productie van een klein beetje speciaal materiaal zal misschien hier kunnen gebeuren,
maar de grote bulk ervan komt uit China.
En dan is toezicht op de kwaliteit en veiligheid een onontkoombare eis.
De Chinese mentaliteit is nog die van het rauwe oer-kapitalisme.
(ik heb mijn zak gevul.... jij bent misschien mooi de lu*;
De "Landwind" en het giftige speelgoed en baby-melk zijn de bekendste gevallen.
Daar helpt het kennelijk ook alleen om al te 'foute' directeuren ter dood te veroordelen...)
En is het aan jou om van zowel Global als Dura de belastbaarheidstabellen te pakken te krijgen.
En om van beide (!?!) fabrikanten op papier de verklaring dat het koppelen van beide merken (??) of typen (??) geen probleem is.
Prolyte waarschuwt als merk tenslotte ook al tegen het koppelen van hun X- en H-truss.
En als er ooit wat misgaat (heel veel schade.... of erger) met gebruik van meerdere merken/types door elkaar,
dan moet je een hele goede (=hele dure!!!) advocaat hebben om dan bij een "trussenboer" wat te denken te gaan claimen.
Jouw eigen WA-verzekeraar lacht je dan in ieder geval vol in je gezicht uit....
{maar dat weten we sinds een jaar of twee allemaal maar al te goed. Verzekeraars zijn vooral 'bonus-hunters' gebleken.
Die zijn er echt niet voor ons - ook al was dat ooit de gedachte achter het soort bedrijf,
en doen ze nu plotseling weer heel poeslief en heel klantvriendelijk in de reclames
om het door hen geschonden vertrouwen weer een beetje op te poetsen....
Misschien hadden we iets van de Chinezen moeten leren,
Want al zit Bernie Madoff in de bajes, vrij loopt nog steeds de meerderheid van het gajes. }
Bij een paar meter overspanning is dit mischien allemaal niet zo interessant, maar mocht je per ongeluk(?) ooit groter gaan,
of zwaarder gaan (verhuren?) dan komt de adder vanonder het gras.
En adders kunnen lelijk bijten:
bij ongelukken in dit vak zie je veruit het vaakst dat de truss 'aan flarden' ligt/hangt.
Comment