Krea met allu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Krea met allu

Ik kwam net in de lounge deze foto tegen, ik ben er bepaald niet kapot van.[xx(]

Wat vinden jullie??
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

Ziet er erg "eng" uit.
    Zou wel eens willen weten hoe ze dit in ***snaam omhoog hebben gekregen.
    Misschien kunnen de echte 'Riggers' onder ons ff commentaar geven.

Greetz
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Hmm. dit is de afbeelding van het bedrijf waar Rv zijn set aan kan verkopen. Dit plaatje heb ik als URL bij zijn topic gezet.... Ze zijn trouwens tot meer creatieve uitspattingen in staat.

Hoe je het omhoog krijgt is voor mij niet de vraag, dat geloof ik wel. Een ander punt is: hoe blijft het veilig in de lucht? Niet dus! Die baseplates zijn gewoon op elkaar afgesteund, vermoedelijk aan elkaar bevestigd met tieraps... Het carré is met 4 scaffs aan de vier diagonalen (die dus afsteunen op die pilaren) bevestigd.

Bovenin zijn de diagonalen weer vastgeklusd op een T-stuk+ truss, wat op zijn beurt weer vast zit aan de steunpilaat van de tent. knap werk hoor IDIOTEN.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Klopt idd Pieter, dat plaatje komt uit jou posting in de lounge.
        Ik zei daar dat het een rigging topic zou moeten zijn en ik bedacht me na dit te hebben geantwoord dat het wel een goeie zou zijn hem gelijk eens ff te posten.

Kan iemand zien hie de diagonalen vastzitten aan het kruisstuk bovenaan??
        Ik zou bijna zeggen dat het met ty-raps vastzit..
        Het leuke is wel van zo'n gammele kreatie dat je aan safety's ook niet hoeft te doen.
        De kans dat er een lamp afdondert is volgens mij stukken kleiner dan dat de hel trussconstruktie inzakt.
        Je moet er toch niet aan denken dat er iemand tegen zo'n pootje aanleunt?? Er zouden eigelijk contoles moetten worden gehouden door de Arbo ofzo op zulke lokties.

Ik vind het echt belachelijk dat iemand dit durft neer te zetten
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Als ik het zo kan bekijken, nadat ik de foto wat opgeblazen heb, is dat het vierkant met doughty clamps aan de diagonalen vast gemaakt is, maar hoe die baseplates aan die truss kruising vast zitten is mij een Raadsel.. er is niets te zien van Tie raps of van een ander soortige bevestiging, het zou een scharnier kunnen zijn, maar het is lichtjes onverantwoord.
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• movinghead
            • Aug 2001
            • 559

MAIL ZE EENS ALVORENS ALLEMAAL DINGEN TE GAAN BEWEREN DIE JE NIET ZEKER WEET!! (ty-raps)

Ik vin het er ook niet veilig uitzien maar ga niet dingen beweren of vaststellen die nergens over gaan.
            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Fritz
              • Oct 2001
              • 621

citaat:Geplaatst door movinghead

MAIL ZE EENS ALVORENS ALLEMAAL DINGEN TE GAAN BEWEREN DIE JE NIET ZEKER WEET!! (ty-raps)

Ik vin het er ook niet veilig uitzien maar ga niet dingen beweren of vaststellen die nergens over gaan.
              Daar ben ik het eigelijk wel mee eens, je (in het algemeen) zou het zelf ook niet leuk vinden als je je eigen foto's tegenkwam, met daarbij een of andere vage constatering...

Comment

• oversound
                • Dec 2003
                • 218

Ben het hier mee eens, alleen als je op hun site even rondkijkt en bij foto's van hun producties dan zie je toch vele dingen die doorgaans niet mogen en absoluut onveilig zijn.
                Het zou goed zijn als ze even meelezen zodat ze zelf actie kunnen ondernemen om de veiligheid te vergroten.
                Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik heb even het fotomapje bekeken... Men heeft de middenpaal met een spanband achtig materiaal aan de tent-pilaar bevestigd...

Verder zijn er vierkante en driehoekige baseplates voorzien van eigenhandig aangebrachte scharnieren... Waarvan men uiteraard alle keuringsrapporten kan laten zien...[xx(]

conclusie; het is veiliger om met je ogen dicht een drukke snelweg over te steken dan een feest bij te wonen waar deze mensen de rigging verzorgen...[)]
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

ik zei dat ik bijna zou zeggen dat dit met ty-raps vastzit. Ik beweer niet dat het zo is.
                    en daarbij, ik vroeg ook of er iemand is die weet hoe het vastzit.

Ik kan je inmiddels vertellen dat het schanieren zijn,maar de constatering dat het onveilig is trek ik niet in, daar blijf ik bij. Ik zou het zo nooit durven ophangen/neerzetten.

Verder is de naam van het betreffende bedrijf niet relevant(en heb ik niet genoemd, het gaat om deze construktie (waar in eerste instantie niet uirt op te maken is wie de bouwer is). Ik zie het probleem dus niet zo.
                    Ze zijn er niet bang voor dat het gezien wordt anders zet je ze niet online. zo zie ik het in ieder geval.

mocht hetgeen ik gepost heb alsnog in verkeerde aarde valt: zeg het maar dan kan hij verwijderd worden, maar het is idd geval niet de intentie het bedrijf onderuit te halen. Het gaat puur om deze construktie

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Nu blijvend in prijs verlaagt bij OVERDRIVE : suicidale riggers... gegarandeert zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel...vraag ernaar bij uw apotheker...[B)]

Hier ziet u een van hen keurig gesafet [xx(] en minderjarig de truss opstappen...

dan de slogan;
                      And *** saw that it was good
                      Arvid Buit

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

oww, sorry. ik zie dat er tijdens het typen van mijn vorige reactie AJB een helder licht op de zaak aan het schijnen was.
                        mijn reactie was bedoeld voor fritz en oversound
                        De posting van AJB staat mijn vaststelling bij van het feit dat het dus schanieren zijn.
                        en met zijn verdere opmerkingen ben ik het ook helemaal eens ()

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

ik zei dat ik bijna zou zeggen dat dit met ty-raps vastzit. Ik beweer niet dat het zo is.
                          en daarbij, ik vroeg ook of er iemand is die weet hoe het vastzit.

Ik kan je inmiddels vertellen dat het schanieren zijn,maar de constatering dat het onveilig is trek ik niet in, daar blijf ik bij. Ik zou het zo nooit durven ophangen/neerzetten.

Verder is de naam van het betreffende bedrijf niet relevant(en heb ik niet genoemd, het gaat om deze construktie (waar in eerste instantie niet uirt op te maken is wie de bouwer is). Ik zie het probleem dus niet zo.
                          Ze zijn er niet bang voor dat het gezien wordt anders zet je ze niet online. zo zie ik het in ieder geval.

mocht hetgeen ik gepost heb alsnog in verkeerde aarde valt: zeg het maar dan kan hij verwijderd worden, maar het is idd geval niet de intentie het bedrijf onderuit te halen. Het gaat puur om deze construktie
                          Ik kan het niet anders dan met upgrading your systems (wat een lange naam) eens zijn. Het gaat hier ook niet om het bedrijf onderuit te halen, maar om het feit dat er gediscussiëerd over een foute constructie en mensen daar hun mening over geven. Tevens moet ik het met AJB eens zijn: Ik loop liever met mijn ogen dicht een snelweg over, dan dat ik me ook maar een moment onder of in de buurt van die truss constructie bevind.

AMEN !!!!!
                          Is weer terug !

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

foute constructie...levensgevaarlijk zelfs !

@ Dj Spike; vraag in je profiel; Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar...
                            Arvid Buit

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Oneigenlijk gebruik van de baseplates zelf is nog niet genoemd, maar er zullen maar weinig fabrikanten staan te juichen bij dit soort 'garage-engineered-construction'
                              En ik vraag me af of er überhaupt wel een heer of dame bij die company is, die wel eens een rekenmachine heeft gebruikt voor iets anders dan de vaststelling van de BTW...
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...