Krea met allu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik heb hier maar een paar dingen op te zeggen:

citaat:commentaar geven is zéér makkelijk (blijkt uit de reacties) maar heeft er één iemand een oplossing gegeven? neen dus, liever verder kakken over details...
    Voor sommige zaken is geen oplossing te vinden. Bepaalde constructies, hoe leuk ook
    bedacht, kunnen gewoon niet geplaatst worden in een tent. En die details, daar gaat
    het juist om. Dat zijn de punten die bepalen of de constructie wel of niet blijft
    staan!

citaat:ik ben er mij ook van bewust dat het soms niet altijd 100% correct is. (maar wie wel???) Ik denk dat véél riggers werken voor grote bedrijven en die hebben er natuurlijk de centen voor om 100% correct te werken!! (en dan nog!!!)
    Doe het of 100% veilig of doe het niet.

citaat:Toch jammer dat wij enkel een voorpagina op uw site zien, geen enkele constructie die je hebt gemaakt staat er op. Heeft u er misschien nog geen gemaakt of heeft u schrik voor commentaar?
    Van een aantal mensen op dit forum kan ik met zekerheid zeggen dat zij wel VERANTWOORDE
    constructies neerzetten. En jouw posting neigt eerder naar schrik / angst voor commentaar.
    Op het moment dat je dit soort foto's openbaar maakt, moet je in staan voor de eventuele
    reacties van "collega's"
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• od
      • Feb 2004
      • 138

inderdaad par-av je hebt gelijk, jullie zijn slimmer, jullie zetten geen detailfoto's op jullie site!!! maar een lichtbrug op 2 stellingen, is dat veilig???

Comment

• Orbis
        • Feb 2004
        • 217

beste OD,

best mogelijk, heel waarschijnlijk zelfs dat je nog nooit van mij gehoord hebt! Je kan namelijk ook bezig zijn met licht en geluid zonder in de verhuur te zitten!

Wie ik ben doet er toch helemaal niet toe, het gaat hem hier over de veiligheid van uw en andermans contructies.

Spijtig dat u ervan overtuigd blijft dat deze constructie veilig is, veiligheid heeft niets te maken met het feit of je nu met eigen personeel werkt of mensen van de organisatie. uzelf, als eigenaar van het materiaal moet weten hoe je er veilig mee werkt!

Het is helemaal niet mijn bedoeling uw bedrijg in een slecht daglicht te stellen, daar schiet niemand mee op, ik geef enkel m'n mening over dit soort constructies...

Vriendelijke groeten
        sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

@ Van Lil Geert,

Onder Collega's versta ik mensen die in de zelfde tak van sport werkzaam zijn als ik (samengevat onder het kopje professionele theatertechniek). Aangezien ik jou, op grond van het getoonde, niet acht te plaatsen in die beroepsgroep, vat ik de term "collega" dan ook op als een belediging (waarvoor mijn dank [V])

Hameren op mensen zonder website vind IK persoonlijk een vreemde verdedigingstactiek, als je zojuist een paar honderd mensen in levensgevaar hebt gebracht, zonder hen dat netjes mede te delen... Dan de text; "het is niet altijd 100%" !!!!!!!!!![}] Wat ben je voor clown als je dit soort praatjes gaat lopen verkondigen ! Ik ga 5 keer met een revolver schieten op een kleuterklasje, MAAR er zit maar 1 kogel in... [xx(]

Niemand zegt trouwens dat Prolyte niet goed is... Als jij er echter scharnieren in gaat poppen, en vervolgens denkt dat je hiermee dezelfde belastingstabellen kunt aanhouden... Naieviteit is het vriendelijkste dat op dit moment in mij naar boven schiet...

Ik wens je in het vervolg alle wijsheid toe, en hoop je ooit als collega te kunnen aanmerken, maar het erkennen van je fouten is de 1ste stap richting verbeteren... Neem deze A.U.B. !

Namens vele van mijn collega's,

Arvid Buit
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Michel_G
            • Dec 2003
            • 376

citaat:Geplaatst door od

Wat betreft DJ spike zal ik héééél kort zijn, heeft u ooit al een lichtbrug gezien???.
            Hahaha, dus vanwege mijn leeftijd (neem aan dat je daar op doelt) Zou ik nog nooit een lichtbrug hebben gezien ??? Kom op zeg, ik mag dan nog maar 16 zijn, maar ik zie zelfs dat dit gewoon een belachelijke constructie is. (want dat is het gewoon, hoe je het ook recht probeert te l*llen, lukt je toch niet)

Maar aangezien je maar een eenmansbedrijf bent mag je wel "foute" trussconstructies bouwen ??? Kom op zeg. En niet alleen de constructie is fout maar ook het niet gebruiken van safety's.

Kom er nou eerlijk voor uit. Je weet net zo goed als iedereen dat je fout zit en als dat niet zo is, dan heb je een serieus probleem.

Je hebt het er trouwens over dat iedereen zo snel oordeelt op dit forum, maar het is inderdaad wel erg makkelijk om het op mijn leeftijd te gooien.

(sorry voor deze reacties modjes, maar zo'n hypocriete reactie vraagt om een andere hypocryte reactie )
            Is weer terug !

Comment

• turbomaster
              • Jan 2004
              • 27

kleine vraag aan de riggers :
              aangezien die persoon vraagt of er een andere oplossing zou zijn : is het niet mogelijk van een constructie op towers te zetten en daar dat geval gewoon aan te takelen? zou volgens mij een stuk veiliger zijn (op voorwaarde dat de boel met deftige steels en de nogige safety's wordt afgewerkt natuurlijk
              to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

zal meteen ff andere oplossingen aandragen, als antwoord op vraag 1 van de beunhaas:

1 sparen voor de rekening van de bloemist die de graftakken op de begrafenis van de slachtoffers levert,
                2 met een I-balken-constructie vast laten lassen door een rontgen-gediplomeerd lasser.
                3 me in een hoekje rood en door gaan zitten schamen voor dit soort lapwerk.

Als ik de volgende keer weer dit soort werk van U zie zorg ik persoonlijk voor de allerhoogste veiligheids-graad die er is, nl het zogenaamde ********-veiligheids-certificaat. Wat op de grond gevallen is kan namelijk niet meer verder vallen, en dus veilig....

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

Er is wel degelijk een verantwoorde constructie mogelijk, hetzij in 1 soort truss (X30V)
                  Als pilaren een bepaalde lengte X30V, met daarop een hoek C005 (135 deg). Vervolgens weer
                  een lengte met daarop nogmaals een C005 hoek. Deze hoek laat je uitkomen op een boxcorner
                  of een kruisstuk (C016) of een kruisstuk met daaronder een pilaar (bij grotere overspanningen). (C024) Hoef je verder niets aan te knutselen en rekenen gaat een stuk makkelijker + veiliger!

en om even op het volgende terug te komen:
                  citaat:inderdaad par-av je hebt gelijk, jullie zijn slimmer, jullie zetten geen detailfoto's op jullie site!!! maar een lichtbrug op 2 stellingen, is dat veilig???
                  Antwoord: ja! Dit was een lengte X30D van 12 meter, met een overspanning van 10 meter. Daarin 2 puntlasten van 40 kg. Maximaal is dit volgens de opgaven van Prolyte 131.3 kg, dus
                  daar zitten we ruim binnen. Tel daarbij een paar schijnwerpers en wat kabels op en reken
                  die ruim als een verdeelde last van 100 kg en je zit nog ruim binnen de max. van 350 kg.
                  De gebruikte statieven (VMB TE-074) mogen ieder 200 kg hebben. Ik kom op een totaal gewicht van de truss + last van 220 kg, dus dat mag.

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

geen dank Geert v Lil,

Iedereen moet eens leren he, ben op dit forum eens verschrikkelijk op mijn plaats gezet toen ik trussen vloog met spanbanden boven publiek, maar het is een feit dat jullie constructies en manier van werken een gevaar oplevert, zowel voor jezelf, maar nog meer voor anderen.

Zou zeggen, neem eens een middag de tijd, bekijk het rigging forum goed, en lees zo eens alles door op je gemakje, ben er zeker van dat je ook schrikt van jullie werkwijze.
                    En idd, iedereen (zelfs Rinus als je zijn vorige postings leest) maakt fouten, maar accepteren dat andere mensen risico lopen terwijl je weet dat je constructies c.q. manier van werken fout zijn is onacceptabel.

zou niet direct een fout kunnen opnoemen aangezien ik je berekeningen etc. niet heb, maar bnijv. het werken zonder safety's is in mijn ogen al een doodzonde.

Groeten, en veel plezier met bijleren,
                    Ralph

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Beste Od

In principe is het Simpel, wie zijn of haar producten op het internet verspreidt kan rekenen op een scherpe beoordeling van de bezoekers van de site.
                      Ik ben degene die deze topic heeft geplaatst en dit deed ik om te kunnen bespreken wat en waarom er hier grove fouten zijn gemaakt. Dit moet je zien als een leerschool voor alle forumers (inclusief jezelf), geen executiepeloton voor jou persoonlijk. Ik zou zeggen, surf nog even rond op dit forum, kijk naar deze topic en doe er je voordeel mee.

Je moet niet vergeten dat we hier niet praten over een deur die nu scheef in het schanier hangt en die we beoordelen. Het gaat hier over een constructie die boven mensen hangt en altijd al een potentieel gevaar is. Als we ook de regeltjes nog eens aan onze laars lappen, kan er een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Vergeet niet dat als er van een hoogte van een meter of 4 een bout valt je al een gat in je hoofd kan hebben, Laat staan als er een MHtje langskomt.

Veel mensen op dit forum zijn beroepsriggers en dealers van riggingprodukten, we hebben zelfs een persoon onder ons waar velen een cursus hebben gevolgd. Als er hier opmerkingen worden geplaatst is dit echt geen tijdsverdrijf maar puur het gebruik van internet om elkaar dingen te leren en elkaar op ieders fouten te wijzen zodat we deze volgende keer niet meer gebruiken.
                      Je geeft een aantal redenen op waarom jij deze fouten wel mag maken maar deze zijn allemaal gebakken lucht, je ondertekend met je eigen bedrijfsnaam dus die is algemeen bekend nu en iedereen weet van de fouten die je maakt. Nou en?? van je fouten moet je leren maar geef in ieder gaval toe dat je hier helemaal fout zit. Dat wordt op dit forum veel meer gewaardeerd. We zijn immers collega's onder elkaar.

Mijn Raad Voor jou:
                      Bouw in het vervolg veilige construkties en gebruik safety's, die zitten er echt niet voor de sier, sterker nog: ze kunnen iemands leven redden. Ik zou niet graag tijdens een Kermis aan een moeder vertellen dat ze haar kindje kan gaan begraven omdat ik verzuimt heb met een staalkabeltje van zeggen en schrijven 6 euro een lamp aan de truss te zekeren.
                      Geloof me, het is het echt niet waard

Hoogachtend,

Ron Sies
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• od
                        • Feb 2004
                        • 138

Beste,

ik wil best toegeven dat ik fout zit, geen enkel probleem voor mij, maar waar zijn de oplossingen??? Als jullie beroeps riggers zijn, waarom dan geen oplossing?? neen steeds maar verder boren en blijven boren zonder een echte oplossing optegeven. Vindt het alleen jammer dat ik deze site niet vroeger kende. Anders hadden deze dingen misschien niet gebeurd.

Met vriendelijke Groeten
                        Van Lil Geert

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

ok, het probleem in deze is dat je veel te veel materiaal hebt, met te weinig kennis, hetgveen fout is is op de foto's makkelijk aan te geven:

- geen safeties aan de spots,
                          - truss middels scharnieren aan elkaar bevestigen kan acht niet, wat zijn de krachten die zo'n ding aankan, veel te weinig anders
                          zou prolyte ze zelf ook wel verkopen ipv moeilijke boxcorners en dergelijke
                          -door die crea manier van hoeken maken is de scharnierconstructie het zwakste ount in je constructie, heel je constructie is dus
                          gevaarlijk!
                          -truss borgen aan een tentconstructie is naast niet de manier ook nog eens gevaarlijk, als de truss gaat flikkert ook te tent in
                          elkaar
                          -je werkt op hoogte zonder enige vorm van veiligheidsmaterialen

maar probleem is hier het gebrek aan kennis denk ik, als ik iets niet snap of kan doe ik het niet, bij jullie zie je het denk meer als uitdaging, maar begin maar eens het forum door te spitten, dan leer je al veel!

Comment

• Pieter Huijgen
                            • Sep 2003
                            • 766

Prolyte heeft wel degelijk variabele hoekstukken, de zgn. bookcorners. Deze mogen niet
                            voor dragende constucties gebruikt worden, aldus Prolyte:
                            citaat:the hinges rom the book corner are not designed as load bearing parts and therefore
                            can not be part of a structural component
                            en verder:
                            citaat:Als jullie beroeps riggers zijn, waarom dan geen oplossing??
                            Od, lees mijn vorige post, daar staat in beschreven hoe je op een veilige manier
                            een dergelijke constructie kan maken. (hoeken C005, C016/C024)
                            Wil je hier nog een carré onder hangen dan kan dat (met inachtneming van maximale lasten e.d.) bijvoorbeeld door een carré met 4 steels te deadhangen aan de constructie.

Comment

• GrooveSound
                              • Feb 2004
                              • 3

En dit is lang niet het enige van stommiteiten die Overdrive begaat... Zo heeft hij een dimmerkastje waar een 63 Ampère vrouwtje opstaat... je moet dus een speciale 63 Ampère-kabel hebben -> mannetje-mannetje dus... is dat wel volgens de regel?? I don't think so... Greetz

Comment

• Upgrading your system
                                • May 2003
                                • 1684

Das idd wel een beetje raar, maar weet je zeker dat dit geen doorlus is?? zit er geen male op voor de binnenkomende spanning??
                                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...