Krea met allu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door GrooveSound

En dit is lang niet het enige van stommiteiten die Overdrive begaat... Zo heeft hij een dimmerkastje waar een 63 Ampère vrouwtje opstaat... je moet dus een speciale 63 Ampère-kabel hebben -> mannetje-mannetje dus... is dat wel volgens de regel?? I don't think so... Greetz
    Waarom zou er wel geen vrouwelijke 63A op mogen? Hier staan verschillende dimmers met een 63A OUT... Volledig normaal, veel gebruikt en vooral : VOLGENS DE REGELS VAN DE WET!

Niet proberen mee te lullen als je niet weet waarover het gaat!

Blijkbaar ook plots een nieuw lid hier op het forum en maar meteen desbetreffende 'firma' af kraken... niet echt professioneel, zeker als je onzin begint te verkopen om zo iemand af te kraken. In het vervolg 2x nadenken voor je wat post.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

waar staat dat ding dan? kzie m niet..

Comment

• GrooveSound
        • Feb 2004
        • 3

Is een 63 Ampère-kabel, met langs weerszijden een Male stekker op, toegelaten? Das nieuw...

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door GrooveSound

Is een 63 Ampère-kabel, met langs weerszijden een Male stekker op, toegelaten? Das nieuw...
          Jij maakt ervan dat het om 2x 63A male is...
          Waarom zou er wel geen 63A female op een dimmer mogen?
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Zeg...mag ik heel even het geleuter over een eventueel illigaal verloopje een halt toe roepen?!
            Gaat hier over die ongelovelijk onhandig opgestapelde berg alluminium. Lijkt me zinvol dat we ons beperken tot hetgeen waarneembaar is.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

citaat:Geplaatst door moderator

illigaal - Illegaal
              ongelovelijk - Ongelofelijk
              alluminium - Aluminium

Lijkt me zinvol dat we ons beperken tot hetgeen waarneembaar is.
              Waarneembaar is dat de Mod iets moet doen aan zijn spelling...[:I]
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Werkdruk he
                maar als dat alles is waar je je druk over kan maken, dan noem ik dat forum vervuiling, volgens mij zonder spelfouten nu...
                Zal er wat meer op letten, maar het gaat mij nog altijd om de inhoud!
                waar blijven de on-topic reacties?
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

citaat:Geplaatst door od

Beste,

ik wil best toegeven dat ik fout zit, geen enkel probleem voor mij, maar waar zijn de oplossingen??? Als jullie beroeps riggers zijn, waarom dan geen oplossing?? neen steeds maar verder boren en blijven boren zonder een echte oplossing optegeven. Vindt het alleen jammer dat ik deze site niet vroeger kende. Anders hadden deze dingen misschien niet gebeurd.

Met vriendelijke Groeten
                  Van Lil Geert
                  Er zijn al meerdere malen oplossingen genoemd. Maar...

Al was er geen oplossing, dan had je een andere constructie verzonnen waarvan je wel wist dat het veilig was? Of je had iemand ingehuurd die verstand van (rigging-)zaken heeft.

En dan nog die lul-smoes 'bij ons is er nog nooit iets naar beneden gekomen':

Geluk is met de dommen zullen we maar zeggen.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• oversound
                    • Dec 2003
                    • 218

Hallo, ik ben vrij nieuw hier en daarom heb ik het topic maar gewoon gevolgd zonder te reageren.
                    Maar ik heb een vraag aan od:> heeft u nooit commentaar gehad op de opstellingen. Bijvoorbeeld van mensen die in het pubiek lopen (ja sommige publieks gangers letten hierop) ?
                    Groet,

Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

Beste collega's,

Zoals u kan zien maken wij regelmatig constructies. Ik ben een éénmans bedrijf, die werk met mensen van de vereniging voor wie wij optreden/opstellen.
                      Doordat u regelmatig constructies bouwt, en een éénmansbedrijf bent, heeft nog steeds niet tot gevolg dat u zomaar alles kan doen...
                      citaat:
                      ik ben er mij ook van bewust dat het soms niet altijd 100% correct is. (maar wie wel???) Ik denk dat véél riggers werken voor grote bedrijven en die hebben er natuurlijk de centen voor om 100% correct te werken!! (en dan nog!!!)
                      Er wordt inderdaad door iedereen in onze business wel eens iets gedaan wat niet 100% in orde is, maar er is hier toch nog wel een behoorlijk verschil tussen een berekend risico (bv een motor/takel van 1T boven publiek belasten op 600kg ipv toegelaten 500) en een totaal ondoordachte, onstabiele constructie neerpoten door iemand die, zoals je zelf zegt, blijkbaar totaal geen know-how terzake heeft.
                      Trouwens, veilig werken hoeft niet steeds fortuinen te kosten, gewoon even logisch denken, een inschatting maken van de risico's en evt je tabellen erbij halen (die je voor prolyte gewoon op site vind) en op zijn minst een basiskennis ivm rigging & co opdoen als je met zulke projecten begint. In de prolyte boek en op de site staat hier al heel wat informatie over, en dit zijn me dunkt toch zaken die geen fortuinen moeten kosten ??

citaat:
                      Wat ik wel zéér raar vind zijn de volgende punten: 1 commentaar geven is zéér makkelijk (blijkt uit de reacties) maar heeft er één iemand een oplossing gegeven? neen dus, liever verder kakken over details...
                      Oplossingen genoeg, hiervoor al een aantal aangehaald, carré in groundsupport plaatsen en daarin de grid optrekken, werken met de, hiervoor ontwikkelde, prolyte hoeken, trusscarré bouwen waarin de rest opgetrokken wordt, en er zullen zo nog wel wat mogelijkheden zijn.
                      En als het echt niet kan, niet bouwen !!! (Of is het binnen halen van een productie, levensgevaarlijk gebouwd, belangrijker dan de veiligheid van de honderden personen die hieronder staan ?)
                      citaat:
                      2 ik heb altijd gehoord dat prolyte de standaard was onder de lichtbruggen maar jullie breken het product volledig af. (ik weet ook dat je dit met andere en goedkopere merken niet moet doen.
                      Prolyte is idd één van de betere merken qua trussing, en ik dacht ook niet dat iemand het hier afgebroken had. Dit heeft echter niets meer te maken met het merk, maar wel met een totaal fout gebruik van de materialen.
                      citaat:
                      3 Wat mij nog het meeste opvalt, al deze mensen die commentaar geven hebben geen of willen hun website niet geven!! (misschien schrik voor commentaar?) Ik ben fier op wat ik heb gepresteerd, met MIJN materiaal.
                      Ik denk dat hier niemand een probleem mee heeft, en alhoewel er hier een boel jongens zijn die kleinschaliger als u werken, denk ik (afgaande op uw postings hier) dat ze wel professioneler werken dan u. Het is niet omdat u met uw materiaal al veel producties gedaan hebt, en er tot nu toe nog niets misgelopen is, dat u professioneel bezig bent. Een ongeluk zit in een klein hoekj
                      --- watt ever you want ---

Comment

• od
                        • Feb 2004
                        • 138

Beste grouvesound

U zult waarschijnlijk een vriend van orbis zijn? (alletwee uit Liedekerke)
                        Misschien grouvesound eens HEEEEEEL goed kijken of een bril kopen maar waarom mag een 63A vrouwtje niet gebruikt worden? als er aan de anderkant een mannetje staat? Ik zie hier geen gevaar in.

Geert

Comment

• od
                          • Feb 2004
                          • 138

allé proficiat, nu gaan ze ons gastenboek op onze site ook nog bestoken.
                          en dan nog met "ikke" zelf zich niet willen bekent maken. Als dat niet de bedoeling is om een firma af te breken dan weet ik het niet hoor. Jullie zijn echt heel erg bedankt!!

Comment

• LJ Tom
                            • Nov 2003
                            • 202

allé proficiat, nu gaan ze ons gastenboek op onze site ook nog bestoken.
                            en dan nog met "ikke" zelf zich niet willen bekent maken. Als dat niet de bedoeling is om een firma af te breken dan weet ik het niet hoor. Jullie zijn echt heel erg bedankt!!
                            Ten eerste werk je dat alleen maar zelf in de hand door je reacties...
                            Ten tweede, leer omgaan met kritiek, en leer er uit.
                            Groeten

Tom Venken

Comment

• od
                              • Feb 2004
                              • 138

dat zal ik zeker doen, en omgaan met kritiek ook geen probleem, maar er zijn grenzen.
                              dit gaat over lichtbruggen niet over electriciteit. toevallig zijn deze 2 mensen uit Liedekerke, zo ook ons magazijn!! "toeval" zeker. dat ik uit mijn fouten leer en met kritiek kan omgaan, vraag maar aan de mensen met wie ik persoonlijk via mail in contact ben. Niet via het forum of jullie kunnen mij nogmaals met de grond gelijk maken als ik "misschien" een domme (in jullie ogen) vraag stel

Comment

• R. den Ridder
                                • Sep 2000
                                • 1500

iddd, wat wil je nu, ik heb je uitgenodigd, je komt meediscussieren, wat ik erg netjes vind maar je loopt jezelf alleen te verdedigen.

STOP DAAR EENS MEE, lees de postings eens, wat je doet is LEVENSGEVAARLIJK, je brengt mensen in gevaar met je constructies!
                                Als ik dit zou zien gebeuren tijdens een opbouw waar ik bijsta grijp ik in hoor, no way dat dat grid goedgekeurd wordt door een brandweerman die toevallig denkt dat het allemaal wel kan zonder enige basiskennis op dit gebied, en dit zullen meer mensen doen.

mail van mij part eens naar rinus, die als hij weer tijd heeft denk ik best eens met je van mening wil wisselen.
                                Ik kan niet meer zeggen dat het gevaarlijk is, ben dan ook geen rigger en daarom kan ik het niet, ik haal het niet in mijn hoofd om zoiets te gaan bouwen, hoe mooi het ook is en hoe graag je de fuivenorganisator als klant wil hebben.

Dus aan jou de keus, lees dit Forum en schrik eens goed, of ga fier op je spullen en je zogenaamde ervarinbg en hoop dat je niets overkomt, als je dat laatste kiest hoop ik iig dat je eens flink tegen de lamp loopt door een ECHTE controle of afkeuring.

Ralph

Comment

Working...