Krea met allu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

    #91
    de safety's zijn verkrijgbaar in verschillende soorten en maten, verkrijgbaar per sterkte, zelf maken is dus geen goed idee aangezien je dan ook weer met niet gekwalificeerd materiaal werkt (al moet ik bekennen dat zo'n 10 jaar geleden mijn eerste steels bestonden uit waslijndraad...shame on me, liggen ondertussen alweer jaren op het stort hoor)

    Als je ze toch zelf wilt maken moet je om te beginnen al flink investeren in speciale tangen en loodjes etc. maar daar weet ik het fijne niet van.
    en een fatsoenlijke steel zijn de kosten ook niet hoor, denk dat je voor een steeltje van highlite zo'n 5 euro kwijt bent, kun je ze niet zelf voor maken

    op de site van prolyte kon ik vroeger wel wat info vinden, doch nu niet meer, de site van rolight heeft een klein stukje over admiral safety's. www.rolight.nl

    Comment

    • Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

      #92
      citaat:Geplaatst door od

      Beste Joe,

      Kan er iemand mij zeggen voor safety's welke dikte van kabel je moet gebruiken? of zijn daar geen voorschriften voor?? Lees het wel
      Steels om structuren aan te takelen kan je in verschillende gewichtsklasses kopen (meest gebruikte zijn de 1 ton steels). Dit zijn meestal echter steels met veiligheidsfactor 5 (deze VF kan je navragen, en dit wil zeggen dat de steel kan breken vanaf 5 ton).
      Voor onze riggingswerkzaamheden, nl entertainmentsector wordt er een VF 10 aangenomen (aangezien er boven publiek getakeld word) dwz dat je een steel van 1 ton max kan belasten op 500 kg. (en wanneer er personen in de truss/ grid zitten/werkzaamheden moeten uitvoeren is een VF van 20 nodig).
      Deze VF geld dus evengoed voor je motors, takels, statieven, shackles etc....

      Gewone safety's voor toestellen moeten een VF 10 berekend zijn (dacht ik, Rinus ??) en moeten zo opgehangen worden dat je toestel bij losgeraken een max val van 30 cm kan maken (correct me if I'm wrong...). Of gewoon even navragen bij de importeur van je MH's/ toestellen , die zou je hier zeker mee moeten kunnen verder hebben en normaal de betreffende safety's/steels ook moeten kunnen verkopen.

      Dit heeft dus niets te maken met de dikte van je kabel, maar wel met materiaalsoort (ik heb hier steels liggen die helft van dikte hebben van m'n andere steels maar toch even zwaar belast kunnen worden).
      --- watt ever you want ---

      Comment

      • Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

        #93
        En doodnormale safety's staan hier ook in de j&h shop:



        Die vallen ook wel mee. En aangezien je er meerdere moet hebben, zijn de verzendkosten (zelfs naar belgië) ook nog wel te overzien.

        Maar dat daargelaten, ze zullen ze ook wel ergens bij jou in de buurt hebben.
        Is weer terug !

        Comment

        • joe
          • Jan 2003
          • 446

          #94
          [B)]
          citaat:mail/mail kabeltje
          [:I]

          Sorry, ik zat met me gedachte ergens anders denk ik[:I]

          Maargoed dat fabeltje van die Male/Male kabel kunnen we gelukkig ook weer vergeten

          Comment

          • test12
            • Jan 2003
            • 901

            #95
            En zo komt aan het eind toch alles weer goed.
            OD heeft best wel veel truss en is er al creatief mee.
            Nu nog het laatste niet onbelangrijkste maar ook niet het duurste probleem nog de veiligheid en dan ziet het er gelikt uit.

            m.v.g. Herman
            ________________________
            Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #96
              citaat:Geplaatst door test12

              Nu nog het laatste niet onbelangrijkste maar ook niet het duurste probleem nog de veiligheid en dan ziet het er gelikt uit.
              [?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?] IEMAND die deze zin begrijpt [?][?][?][?][?][?][?]
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

                #97
                Zoals men in Europa pleegt te zeggen wat betreft CE-keur voor Machines:
                Een vermoeden van overeenstemming met de Machine Richtlijn
                Zo heb ik bij die IDD zeer krom geformuleerde zin ook
                "Een vermoeden van de bedoeling ervan":
                ze zijn wel leuk bezig, maar nou niet bepaald erg veilig.
                verbeteren van de veiligheid hoeft niet altijd duur te zijn,
                en als dat eenmaal is ingevoerd, dan zijn ze goed (=leuk en veilig) bezig.

                (Daar denk ik dan dus bij: tot die tijd met een wijde boog eromheen lopen.)
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                Comment

                Working...