Mac Krypton op truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruudboon
    • Feb 2004
    • 1

Mac Krypton op truss

Hallo,
    Ik wil eigenlijk een Mac Krypton boven op een stuk truss van ca 1m70 hebben. Iemand enig idee hoe ik dit handig op kan lossen. Hoe zet ik de mac boven op de truss, wat voor truss? en hoe doe ik het op de grond?
    vb
    |o| mac
    |-|
    |/|
    |\|
    |/|
    |\|
    |/|
    |\|
    ___|/|___ bodemplaat?

Alvast bedankt

• KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Kleine baseplate met gaten bovenaan op de truss en daar MH aan bevestigen en onderaan grote/zware baseplate. Werkt perfect.
    Heb er fotos van.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Als de MAC er echt bovenop komt, een baseplate bovenop truss plaatsen, en de MAC met riempjes vast trekken (dus niet met tieraps of zo, maar met ratels (1.5 ton rateltje of zo).
      Onderkant truss, als hij niet tussen publiek staat, een baseplate van 1m * 1m, anders eventueel een H-vloersteun lassen met wat U-profielen of zo, en daar midden in een baseplate op bevestigen.
      Of een 5-weg stuk onder de truss kloppen en in de 4 richtingen een meter-trusje of zo aan slagen.
      --- watt ever you want ---

Comment

• BoogiePimp
        • Feb 2004
        • 46

Idd, een grote vloerplaat (100x100cm) een 1m, 0,5m en 0,29m truss 30V daar een kleine vloerplaat bovenop, MAC erop, strap er omheen en klaar is ruudboon!

Groeten Sander
        Touren is da bomb!

Comment

• elmer
          • Jul 2003
          • 139

je kan ook een baseplate laten maken met 2 gaten erin
          daar draai je dan 2 bouten in, en je Mac gaat nergens meer heen.

groeten

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

citaat:Geplaatst door elmer

je kan ook een baseplate laten maken met 2 gaten erin
            daar draai je dan 2 bouten in, en je Mac gaat nergens meer heen.

groeten
            Ik gebruik zelf geen MAC's (movitecs) maar dacht dat martin zo'n inkliksysteem had voor hun haken, met een plaat met de haak op dan. Of zit er dan ook een schroefdraad op ?

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Op die base die je op de mac klikt zitten weer gewoon klemmen met bout, dus die kan je perfect vastmaken aan een baseplate. Een baseplate met 2 gaten daarvoor, en daaraan dus zo'n "klikplaat" moet goed gaan lijkt me, of het helemaal netjes volgens de regels is moet je maar aan Rinus vragen; die weet dat beter denk ik. Het lijkt mij geen probleem, maar goed dat is wel met meer dingen die niet mogen

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

"Klikplaat"?
                Heeft dat iets te maken met 'kliklijn' ........
                of
                kan iemand me even verwijzen naar een site waar ik dit op een plaatje kan aanschouwen?
                Enne baseplates bovenop een truss is toch niet een echt fraai gezicht.
                Ik denk dat er gewoon een 48-50mm buisconstructietje met
                T-vorm (op driehoektruss) of
                H-vorm (op de rechthoek en vierkante)
                op 3 resp 4 halve koppelingen gemaakt zou kunnen worden.
                Dan kun je de standaard trigger-klemmen blijven gebruiken.......
                of snap ik soms niet echt wat er hier met die montagevoorstellen bedoeld wordt.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

Dan denk ik toch dat een baseplate er netter uitziet, uiteraard wel een baseplate met grootte net iets meer dan de truss, en geen 1m * 1m baseplate, dat is idd geen zicht.
                  Ik heb ze toch nog nooit anders gezien dan met een baseplate...

Comment

• LJ Tom
                    • Nov 2003
                    • 202

Wij doen ook wel vaker een truss met mac of scan op rechtzetten:

Dit is een foto van de opbouw, vanboven aan de truss is een baseplaat aangebracht waar de mac dan met een spanband wordt op vast getroken. (Op de foto is dat nog niet te zien, omdat er nog volop in de opbouw was.

De poten vanonder heb ik geen foto van maar heb er even een tekening van gemaakt, dat zit er dus zo uit, en die poten worden dan vastgelegd.

Groeten

Tom Venken

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

citaat:Geplaatst door rinus bakker

"Klikplaat"?
                      Heeft dat iets te maken met 'kliklijn' ........
                      of
                      kan iemand me even verwijzen naar een site waar ik dit op een plaatje kan aanschouwen?

Niet heel duidelijk misschien; maar het idee is dus dat je een plaat hebt waar je clamps al opzitten (dit zijn btw niet degene die we erbij kregen; we gaan dit vervangen door een enkele doughty), en die kun je door een systeem snel bevestigen op je mac. Je bent dus het indraaien van je haken (wat op de meeste andere modellen zit) in de schroefdraad kwijt; en dat scheelt toch wel weer wat! Ik vind het zelf een erg fijn systeem.

Oh en Rinus; heb jij dan een plaatje van een head op een t-stuk? Het lijkt mij namelijk mooier om dat juist niet te doen en er een baseplate voor te gebruiken.

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

Zoals ik al schreef lijkt me een strap toch pakken gemakkelijker, sneller en mooier dan die martin plateau's d'r gaan opklikken en daar een bout door:
                        * Die plateau heeft een klein steunvlak in midden, als je de MH er in één keer op zet zonder plateau heb je 4 steunvlakken op de rubberen pootjes in de hoeken (staat toch veel stabieler ivm wiebelen dan met die plateaus).
                        * Je moet de bout uiteraard nog kunnen vastmaken, en aangezien de bout tussen je inklikplateau en je MAC valt zie ik niet in hoe je deze nog gaat klemmen.
                        * Je moet je baseplates nog voorzien van gaten om de bouten door te steken.

Daarmee zou ik zeggen:
                        * gewoon standaard baseplate, MAC boven op zetten (zonder z'n inklikplateau), strap eromheen en vast trekken en klaar.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

En waar wil je die strap dan precies aan vast gaan maken? Rond de base gaat al moeilijk, aangezien de arm daar aan het draaien is... zou toch niet willen dat die op een of andere manier vastloopt aangezien je dan weer fijn kan gaan servicen waarschijnlijk. Dan heb je nog het probleem dat die banden door het wiebelen van het ding wel eens konden gaan verschuiven, of zelfs losraken
                          Rond de handvaten dan? Die zijn daar echt niet voor bedoeld. Het gaat misschien wel; maar goed... er "rigging-er-wijs" zoveel prima, wat toch eigenlijk niet echt mag.

Ik zou toch zekken; baseplate; gat erin in het midden (in aller eerlijkheid; dat hebben wij dus ook gedaan... misschien mag het niet; een 16mm gat midden in een pakweg 5mm dikke alu plaat moet toch niet zo'n probleem zijn) en het vastmaken van die plaat gaat prima als je een bout gebruikt waarvan je de kop aan de binnenkant vast kunt zetten (zodat ie dus klem zit in de groef van de "klikplaat"). Dan hoef je er aan de andere kant alleen nog maar een moer op te draaien; en klaar! Natuurlijk wel even een steel vastmaken aan je truss, mocht er onverhoopt iets misgaan.

Nu we er zo over aan het discussiëren zijn; wie strijkt er met de eer om het plan voor te stellen en met de patenten aan de haal te gaan? [)] Moet toch eens een standaard oplossing voor komen die er blijkbaar nog niet is.

Comment

• Kevin_DM
                            • May 2003
                            • 577

strap vast maken aan handvat. Mag idd puur theoretisch gezien niet, maar het toestel staat nog steeds rechtop, waarbij de strap eigenlijk alleen dient om het toestel op zijn plaats te houden, en het volle gewicht er niet aankomt. Uiteraard moet je aan zo'n handvat die straps niet tot z'n max liggen aantrekken, want dan vliegen de handvaten d'r uiteraard af.

Met andere merken (high end, movitec etc) is probleem veel makkelijker op te lossen, die hebben een M10 bus in het toestel zitten (voor de haken aan te bevestigen), dus hier kan je al makkelijker een gat in je baseplate maken en de bout in het toestel draaien.

Alleen jammer dat je zo uiteindelijk voor elk toestel een andere baseplate gaat moeten maken, aangezien die bouten overal wel ergens anders vallen. Daarmee lijkt een strap me toch de meest eenvoudige oplossing.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Een fabrieksoplossing zou nog beter zijn natuurlijk, een plaat die je op je maccen klikt met hetzelfde systeem, die je dan weer zo op je truss kunt vastmaken... wie is er hier handig en heeft zin om geld te verdienen?

Comment

Working...