truss voor feest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobje10
    • Jan 2004
    • 28

truss voor feest

wat zijn gave dingen die je met truss kan doen?
    in deze zaal:

iets anders dan een brug op het podium, en een trusscarre in de zaal ed...
    er kan trouwens niets aan het plafond gehangen worden.
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Dit hadde ze bij mijn schoolfeest gedaan

6* mx 10.

Alles stond vast aan de achterkant met een ton stijgerhaken... niet te tillen was die[xx(]

groeten

floris

Comment

• DjFlo
      • Jun 2003
      • 332

Oja helemaal vergete ze hadde aan de overkant ook nog op het balkon een truss gezet met 2 * mx 4 en 2 4 bars maar dat kan bij jouw niet

groeten

floris

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Er kan (?) niets aan het plafond gehangen worden, of het mag (?) niet?
        Dus moet het op poten staan, maar:
        - als je niet aangeeft waar de bar, en deuren en/of vluchtwegen zitten ...
        of
        - als je niet duidelijk maakt wat er voor andere ruimtelijke, of door publieks of podiumgebruik bepaalde, of bijvoorbeeld zichtlijn-beperkingen zijn,
        &
        - als je niet aangeeft wat het beschikbare budget of materiaal is ...

Kun je natuurlijk op zo'n zaal wel 100 gave (?) dingen met truss bedenken die dan niet blijken te kunnen.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

Mogelijkheden zat, maar zoals Rinus zei:
          * budget ?
          * waar DJ, klank, toog, ingangen en doorgangen ?
          * waarvoor dient het ?

Laten we aannemen fuif:
          kan je een kruis bouwen in H-40V (bv 12 op 12 dwars in zaal), dan 4 stukjes H-40V 003 (90°) en trusje naar beneden (4m hoogte). Hierin cirkeltje van 8m of zo met witte doek ingespannen, 8 moving headjes rondom. Daaronder evt nog cirkeltje van 2m met wat scans, of een spiegelbolletje...

Meer trancefeestje:
          Simpel houden, gewoon 8 of 12 trussen (h= 4m) met grote baseplate rechtop zetten tegen muur, hierbovenop kleine baseplate met afwisselend een spot en een wash moving headje, en truss uitgelicht met colorchanger. Achterop podium rechte truss met backdrop, en daaraan halve cirkel rechtopstaand met witte doek in, en PARS/ moving headjes/ strobe's/ strobe eggs of zo d'r in.

Denk dat je beter zelf wat creatief gaat denken, leer je veel meer van dan gewoon te copieren en heb je toch meer voldoening van, denk ik...
          --- watt ever you want ---

Comment

• jobje10
            • Jan 2004
            • 28

op de foto zie je de zaal van buiten af, achter de glazan wand is op de benedenverdieping de zaal.

de bar is met rood aangegeven, +/- 3x3m.
            blauw zijn de in/uitgangen, in de 'gele' zetten we schotten, en maken ze dicht met zeil zodat het een gesloten zaal word. er is nog wel ruimte buiten de zaal om iets neer te zetten, ongeveer 1à2 meter.
            de DJ komt op het podium.
            er KAN niets aan het plafond gehangen worden.
            het is voor een schoolfeest, en ons budget zit rond de 2000 euro voor truss+licht.
            het is een open ruimte zonder zichtbeperkingen.

Comment

• lj djcenter
              • Jul 2003
              • 148

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Laten we aannemen fuif:
              kan je een kruis bouwen in H-40V (bv 12 op 12 dwars in zaal), dan 4 stukjes H-40V 003 (90°) en trusje naar beneden (4m hoogte). Hierin cirkeltje van 8m of zo met witte doek ingespannen, 8 moving headjes rondom. Daaronder evt nog cirkeltje van 2m met wat scans, of een spiegelbolletje...

Wordt dit kruis dan niet ondersteund in de midden, denk dat dat toch iets zal doorhangen met al de mac en scans en dan nog een cirkel eronder, Kzou er toch een truss onder zetten als er nie getakeld kan worden

Dit is ale en simpel ideetje..

Maar tis ook zoals eerder gezegd veel hangt af van u creativiteit.. We proberen ook op iedere fuif iets anders te plaatsen

greetz tom
              Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door lj djcenter

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Laten we aannemen fuif:

Wordt dit kruis dan niet ondersteund in de midden, denk dat dat toch iets zal doorhangen met al de mac en scans en dan nog een cirkel eronder, Kzou er toch een truss onder zetten als er nie getakeld kan worden
                Kruis wordt idd niet ondersteund in het midden, is trouwens ook nergens voor nodig, aangezien we met 4 puntlasten werken, die vlak aan de verticale steuntrussen zijn (en er in het midden dus ook geen belasting is). Dit geeft ons dus 2 puntlasten per lengte, als ik er dan even de prolyte-tabellen bijneem, kom ik voor een lengte van 12m een belasting uit van 432 kg per punt (dus 1 720 kg totaal). Trek daar nog eens 50% af wegens het gebruik van de 90° hoeken, kom ik nog steeds aan een belastbaarheid van 860 kg... Ik denk dat we hier nog wel een ruime marge hebben...

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

denk dat je dan toch beter moet gaan leren rekenen met zo'n kruis...

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Met een kruis, waarbij de belasting op 2m van het steunpunt valt ? Ik denk dat ik hier dan nog een vrij ruime marge heb aangenomen.
                    Uiteraard kruis bouwen met boxcorner ipv C016. De last bedraagt hier dus wel de cirkel en de toestellen in de cirkel, dus de volledige last hangt aan de 4 aanpikpunten van de cirkel, en dus niet in het midden van het kruis.
                    Ik ben er dan ook zeker van dat je, met H-40V truss, voor deze opstelling ruim binnen de limiet ligt.

Comment

• jobje10
                      • Jan 2004
                      • 28

iemand??

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

Vuistregel:
                        Een kruis in
                        Driehoek-truss heeft maar pakweg 20-35% van de truss-sterkte.
                        en in
                        Vierkant-truss vaak maar 25-50% van de sterkte van een dito trussdeeltje.
                        Veel merken "vergeten" om de "dikke buizen" in de twee elkaar kruisende richtingen te laten doorlopen.
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• brambo
                          • Mar 2004
                          • 1

Beste Job,

even een kleine opzet.....

Het lichtplan probeer ik al een tijdje door te mailen, want die heb ik niet online staan, maar ik blijf het gewoon proberen. Volgens mij is je hotmail box vol??!

4 Electro-Voice RX212 + 1xCPS2200/1xCPS3000/1xDX38
                          8 Electro-Voice RX118 + 1xCPS2200/1xCPS3000/1xDX38
                          2 Pioneer CDJ 1000MKII (dj-cdspeler)
                          1 Pioneer DJM 600 (dj-mixer)
                          2 Techniks SL 1200 (draaitafel)
                          2 Freefloat
                          2 DJ-Bar inclusief blacklight
                          2 Electro-Voice SX250 (Active monitor)
                          8 Martin Mac250 Entour (movinghead Profile)
                          2 Martin Mac300 (movinghead Wash)
                          4 Martin CX4 (colorchanger)
                          2 Martin Atomic 3000 (stroboscoop)
                          2 Profielspot
                          6 64-Bar Par56/64
                          1 JEM Pro 2000 + DMX
                          1 Martin Light jockey
                          2 Truss 8 meter tbv backdrops
                          1 Truss-kooi 10x7x4,5
                          1 Circletruss 5mtr
                          1 Glitterbol 120cm
                          6 Ledtube inclusief controller
                          3 Backdrop wit (geïmpregneerd)
                          1 Backdrop zwart (geïmpregneerd)
                          2 VMB Wind-UP satief

1 Programeren licht
                          1 OP/AFBOUW/TRANSPORT 4p

Volgens de door ons afgesproken prijsopgave,

Met vriendelijke groet,

Bram
                          M.J. Sound

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

mag ik vargen wat die hele lijst met disco spul te maken heeft met het onderwerp???

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                              • Jun 2001
                              • 1429

Zullen we een wedstrijdje gaan organiseren omtrend ons alle jobje 10.

Beste Bram, ik kan je vertellen dat je al zeker de 9e bent die een offerte, tijd, en dus geld spendeerd aan dit "Klusje"..
                              Heel erg intresant allemaal wat ons Forum Jobje allemaal loopt te klungelen op en rond dit forum, maar ronduit triest dat hij hier zo ver mee gaat.

Kan zeker 4 andere bedrijven op dit forum actief noemen die al schoon genoeg van Joppert/Foppert hebben na al deze ongein omtrend zijn "School feestje".

Ander mans offertes openlijk presenteren en ter discussie aanbieden op een forum is ronduid schandalig en bespottelijk.

Hoop al enkele dagen dat de gemaakte offerte en of tekeningen van ons op het net verschijnen of ergens anders opduiken dan bij de daadwerkelijke ontvanger.
                              Ik kan je verzekeren dat als ik daar ook op wat voor manier achter kom er geen geld en zin meer zal zijn voor zijn "oorspronkelijke" feestje..

Tot zover're.... en niet verder..

Advies to Jobje het fopje:

Get a life en ga je elders bezig houden met deze ellendige praktijken.

Comment

Working...