Opknappen Manfrotto's U087

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Opknappen Manfrotto's U087

Hier enkele foto's van het opknappen van 2 Manfrotto U087 wind up statieven die ik vorige week gekocht heb voor een heel leuk prijsje

Zo waren ze toen ik ze kocht:

Nog een keer:

Beetje Verroest:

Alle latten losschroeven:

Alle latjes schuren, vetvrij maken en lakken emt een speciale lak die roest werend is (wat achteraf niet nodig was)

Zwarte lak:

Alvast 1x lakken:

Alle latten netjes afgelakt:

Statief aan het drogen:

En klaar is kees:

Latten:

een ff uitdraaien (foto is beetje misvormd)

En tadaa:

op zijn hoogst:

Trusset:

En nog een keer:

Nieuwe trussadapters:

Binnenkort wil ik voor beide statieven nog nieuwe spigot adapters kopen, ook komen er nog foto's van de Trusset met de spots/scan's eraan.

Het complete verslag + nog meer foto's staan op: http://members.home.nl/nickvanmail/m.../manfrotto.htm

• kwaak
    • Jun 2003
    • 177

netjes netjes!
    volgens mij kunnen die statiefjes meer dan 30 kg omhoog lieren (op je site staat iets anders)
    waarom zou je nieuwe adapters kopen? wat is er mis met deze?
    greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

En hoe zit het met het binnenwerk? De staalkabels e.d.? Als de buitenkant lekker verroest e.d. was zal dat niet veel goeds beloven voor de binnenkant.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

als delighted het al gevraagd heeft hoef ik het niet meer te doen.
        maareh... ik ben wel benieuwd naar het antwoord.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• tijn
          • Oct 2003
          • 184

Ik gebruik zelf ook deze statieven. Toevallig zaterdag de max. load nog gecheckt: 40 kg.

Groeten.

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

40kg met of zonder BGV-C1 (VBG-70) goedkeuring?

Comment

• Max
              • Feb 2003
              • 680

Even de vragen beantwoorden:

- Heb sinds vorige week nieuwe trussdapters erop zitten, maar wil ook 2 nieuwe spigot adapters bijkopen (die je dus op statief moet monteren voor een T4 of zomn trussdapter)
              - Techniek is nog helemaal perfect, bij 1 van de statieven is de kabel pas vervangen vertelde de verkoper, beide "zien ze er nog goed uit" ze lopen erg soepel dus ja... en beide zijn ingeolied/gevet.
              - 30KG kunnen ze officieel dragen, hoewel ik toch meer schat [8D]

Comment

• Freddie
                • Nov 2002
                • 195

Dat laatste puntje zou ik toch maar weghalen. Statieven waarvan er door de fabrikant wordt gezegd dat er 30 kilo op kan, zou ik niet meer op hangen.
                Natuurlijk gaat het 9 van de 10keer goed, maar jij zou net die ene keer meemaken...................................

Voor de rest zijn dit mooie statiefjes voor een disco truss.
                Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Ennuh latjes? Die dingen zijn toch niet van hout?

(Zoja dan moeten ze geimpregneerd worden omdat ze niet dik genoeg zijn!!!)
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Max
                    • Feb 2003
                    • 680

Natuurlijk zijn die latjes niet van hout !

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

He kokkie,
                      dat is de soort opmerking die een mod in mijn ogen zo zou mogen weghalen.
                      In Belgie is de term "lat" zelfs 'ingeburgerd' voor de ligger/drager van een 4- of 6-bar.
                      Als je gaat lopen wijsneuzen houdt het dan ook echt leuk,
                      of vertel dan meteen welke soorten impregneermiddel niet meer mogen in verband met milieu-eisen. LOL.
                      Rinus

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Volgens Wolters' Koenen Woordenboek Nederlands:

Lat
                        1 lang, smal en dun stuk hout
                        2 lang, dun mens

Verder ben ik geen belg en is Max volgens het forum ook nederlander.
                        Met de term lat ben ik dan ook niet bekend. Had ik uit de tekst op kunnen maken met een vlaams sprekende collega te maken te hebben had ik deze posting ook niet gedaan. (heb wel vaker met verwarrende termen van onze zuiderburen te maken gehad, maar we zijn er altijd uitgekomen). Maar nu vond ik het wel grappig en volgens mij Max ook.

Volgend pluspunt, er zijn medeforummers die weer iets hebben geleerd, of ik moet de enige zijn geweest die het woord lat niet kende in deze betekenis. Al had je nou een reactie geschreven waar:

dat is de soort opmerking die een mod in mijn ogen zo zou mogen weghalen.

Als je gaat lopen wijsneuzen houdt het dan ook echt leuk,

niet in stond, maar onder andere:

In Belgie is de term "lat" zelfs 'ingeburgerd' voor de ligger/drager van een 4- of 6-bar.

wel, dan was dat mijns inziens meer dan genoeg geweest.

(mijn posting zelf weghalen was makkelijker geweest, maar ja, als het leven zo simpel zou zijn ....)
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

OK we verschillen duidelijk in gevoel voor humor.
                          Jij hebt het (nog)
                          en bij mij is het waarschijnlijk al over, uit, afgelopen en voorbij
                          we lullen er niet meer over.
                          2Max:
                          noem die dingen voortaan maar gewoon: platte (stalen) strips.
                          Enne
                          hoe zit het nou met de staalkabel en schijven
                          en de veilige belastbaarheid?

Comment

• Max
                            • Feb 2003
                            • 680

citaat:
                            hoe zit het nou met de staalkabel en schijven
                            en de veilige belastbaarheid?
                            zie ook mijn vorige post, volgens de verkoper was 1 staalkabel reeds vervangen OOK heb ik ze al flink getest en lopen ze erg soepel, beide kabels en loopwerken heb ik ingeolied en ze "zien" er dan ook nog perfect uit

Belastbaarheid per statief is officieel 30KG (TUV gekeurd)
                            Toch denk ik dat ze wel wat meer kunnen hebben maar goed, ze zijn niet voor niets gekeurd [^]

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

TüV is een club die keurt van alles en nog wat,
                              van hangsloten tot tandpasta en
                              van liften tot schoenzolen.
                              En voor al die keuringen pakken ze er een norm bij waaraan het product moet voldoen. De norm voor hangsloten is anders dan die voor schoenveters!
                              Er bestaan normen voor het hijsen/heffen waarbij er geen personen onder de last mogen komen (ik meen VBG-9, de nieuwe naam wil maar niet lukken om te onthouden!), maar ook (VBG-70, tegenwoordig heet die: BGV-C1) waar dat wel toegelaten is.
                              De VBG-70 is (meer dan) twee keer zo streng als de VBG-9! Dus waar in het ene geval gezegd wordt: 30kg zegt de andere over precies hetzelfde statief: 60kg!
                              Je beroepen op 'het is door TüV gekeurd' zegt dus helemaal NIKS, niemandal, niente, nada, zero, nakko, nul! (en daar dan weer de helft van!)

Comment

Working...