Waar laat je die paal?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJEM
    • Jul 2004
    • 254

Waar laat je die paal?

Ik zie leuke truss constructies en ook ideeen in voor mijzelf. Hoe je het moet ophangen en vastzetten ed das te volgen.

Nu wil ik ook iets van een cirkel boven het publiek hangen, daarvoor zal, als ik de forums goed gelezen heb een soort vierkant opgezet moeten worden met in het midden de circel.

Of kan dit ook met een 3 poot constructie, met een halfronde cirkel?

Enfin je krijgt dan een paal in de zaal, tussen allemaal bezoekers lijkt me. Hoe zorg je dat die paal aan het einde van de avond staat waar die stond? Kan moeilijk op elke locatie gaten in de vloer boren...
    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Dus dranghekken eromheen?
    ME of mariniers bij elke paal?
    max. 10 man publiek binnenlaten?
    500kg ballast op elke toren-voet?

Overigens staan er op het forum ook recent leuke/mooie voorbeelden van cirkels tussen/aan vier groundsupport-towers.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DJEM
      • Jul 2004
      • 254

Ja die foto's heb ik gezien ja. Daar kwam ook het idee vandaan.

En die oplossingen... laten we even serieus blijven aub.
      Ik vraag het gewoon, opdat ik de zooi niet naar beneden wil hebben.
      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

een kap maken van traanplaat en zo de hele truss tot op zekere hoogte beschermen.
        kan het wel zijn dat ze de truss als vuilbak gaan gebruiken
        of gewone plastiek maar dat vind ik persoonlijk niet echt mooi, doet afbreuk aan de truss.
        Tom

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Truss insmeren met groene zeep...[)]
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Orbis
            • Feb 2004
            • 217

wij doen het met traanplaatpoten zoals hier:

werkt erg goed, de constructie blijft echt wel staan zo!
            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

plastic rond de poten is een mogelijke oplossing, alleen maken de bezoekers dit meestal rap kapot. Het wordt kapotgescheurd/gesneden of ze steken het zelfs in brand.

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• major tom
                • May 2004
                • 108

Ziet er netjes uit die traanplaatpoten, maar hoe zit het bevestigd op het truss? vast of erover geschoven??

Comment

• DJEM
                  • Jul 2004
                  • 254

En ze gaan er niet tegenaan leunen oid? Gelukkig draai ik geen hardrock.. dat gaan pogo'en cq een mess-put maken..[]

Enfin dan mag ik aannemen dat alles zal blijven staan. Wat voor plaat hebben onder de poten dan? Een betontegel oidof gewoon iets groots van hout?

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

citaat:Geplaatst door DJEM
                    Wat voor plaat hebben onder de poten dan? Een betontegel oidof gewoon iets groots van hout?
                    Truss baseplate ?
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Orbis
                      • Feb 2004
                      • 217

natuurlijk een gewone standaard truss baseplate!

de traanplaat zit erond geschoven, is dus op voorhand geplooid en met rivetten aan elkaar vastgezet en dan over de truss geschoven.
                      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

waar laat je die paal....
                        knoppen en waarden :)

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

citaat:Geplaatst door ronny

plastic rond de poten is een mogelijke oplossing, alleen maken de bezoekers dit meestal rap kapot. Het wordt kapotgescheurd/gesneden of ze steken het zelfs in brand.
                          Sinds wanneer komen de Bin Ladens zomaar in dikso's
                          en
                          sinds wanneer komen dat soort pyromanen met dat soort gedrag weg?
                          FF uitleggen wat napalm voor troep was en wat er in Volendam met plastic kleding allemaal is misgegaan en daarna:
                          gewoon tegen hun eigen brandende plastic plakken!
                          En ze daarna verplicht (intern) afblussen met tenminste 5 flessen van de goedkoopste jenever.
                          Op poging tot doodslag of moord staat de zelfmoord!

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

En nu weer ff normaal:
                            drie traaplaat zou ook in glad alu plaat kunnen... en met de oplossing van axs erbij een zeer goede uitwerking hebben...
                            zo glad als een aal in een emmer snot!

Comment

• DJEM
                              • Jul 2004
                              • 254

Goed, genoeg goede tips.. We maken er een glasbak van, welk is ingesmeerd met groene zeep...

Wat dat plastic betreft, kapot trekken geloof ik, maar in brand steken?

En wat de cirkel betreft, Ik zie in bovenste plaatje mooi hoe je dat oa stevig en goed uitvoerd. Nu was ook een idee om een half ronde cirkel te maken, aangezien we meestal strak tegen de muur staan. Nu is er een truss boven de tafel met alles en verders 2 losse palen met par spots.

Om ook een spiegelbol en de pars wat beter kwijt te kunnen kom ik op het idee om naar voren te gaan.

De vraag is, als ik een halfonde cirkel heb, dat deze voldoende steun heeft aan 3 palen? Dus aan beide uiteinden een (links en rechts van de tafel) en 1 in het midden van de boog, tussen het publiek, welk dus alu plaat er omheen heeft en is ingesmeerd met groene zeep.

Of ga ik dan solliciteren naar het "zo hoort het niet forum"?

Comment

Working...