Dat stukkie heb ik dus op school misgelopen...omdat ik die cursus kreeg...Maar heet bij Mig/Mag lassen het puntje in de tors ook niet electrode? de rest blijft van toepassing...:-)
Lassen
Collapse
X
-
-
nou nee , ik denk wat jij bedoeldt een tig toorts is.(met een wolfram of cerium elektrode)
dit lijkt een beetje op lassen met gas&zuurstof maar dan met een electrovlamboog.
mig/mag is zo'n machine waar de lasdraad op rol zit.
zo'n beetje de industrie standaard.Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
OK som
natuurlijk heb je gelijk
Electrode =/= lasdraad,
maar de principes blijven netzogoed overeind:
en ervaring haal je nooit uit een boekje.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
citaat:Geplaatst door DJEM&rinus
citaat:
........en ervaring haal je nooit uit een boekje.
juist om die fouten kennen we keuringen,
heel veel keuringen..Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
citaat:Geplaatst door som
citaat:Geplaatst door DJEM&rinus
citaat:
........en ervaring haal je nooit uit een boekje.
juist om die fouten kennen we keuringen,
heel veel keuringen..
Stond er niet in de Telegrof za 28 aug een artikel over dat zandschip "No Limits"? Tekeningen goedgekeurd door de scheepvaartinspectie.. hadden ze wel mooi iets over het hoofd gezien blijkt achteraf...
En zo zijn er tig keumerken in het leven geroepen.. zelfs ik kan er eentje in het leven roepen en daarmee mijn eigen "misbaksels" certificeren... Slager keurt zijn eigen vlees.. En wat de denkt de doorsnee koper.. "He hier zit een keurmerk / certificaat op, dit is vast wel goed"Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jongeComment
-
citaat:Geplaatst door DJEM
En wat de denkt de doorsnee koper.. "He hier zit een keurmerk / certificaat op, dit is vast wel goed"
.... wel eens van ISO 9000 gehoord?
Dat is een keurmerk voor "kwaliteitsborging"!
Zoek dan zelf maar eens op wat er met 'borging' wordt bedoeld.
Overigens:
Keurders / certificeerders kunnen altijd iets over het hoofd zien, en doen niet meer dan een momentopname.... net als bij de APK.
Ze kunnen nooit aansprakelijk gesteld worden voor het falen van door hen gekeurde producten (zoals goederen of diensten).
En dat is dan ook weer de reden / oorzaak van soms wat 'Jantje-van-Leiden' achtige keuringen. (bv. de tanker Prestige, de Bijlmer 747, de Estonia, enz enz enz zijn enkele voorbeelden waarbij het daarna ook echt fout ging.) De meeste van die "knoeikeuringen" worden nooit bekend.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Ja hallo mod,
en hoe moet dat dan als we willen gaan ouwenelen over slak- en gas-insluitingen, randinkarteling, keeldieptes en weetiknietwatmeer.
Eens: een SLOT erop! Voordat het echt uit de hand loopt.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Strak plan...het is mij duidelijk....En ik laat me verder nergens meer overuit..
Slot..Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
Comment