Zit met een probleem. wij hebben een kader te zetten in vierkantbruggen. nu zouden wij (zuiver dekoratief) vier driehoek bruggen naar beneden willen laten komen van 2 meter lang met flashtubes in. nu is mijn vraag mag ik een grondplaat van een vierkantbrug vastvijzen op een driekoek grondplaat? daar wij geen vierkantbruggen meer voorhande hebben. grondplaat wordt vastgemaakt op een kubus.Vijzen zouden met een boorgat van achttien geboord worden. dus in ieder geval een zeer dikke vijs, drie vijzen per plaat.
mag da ...?
Collapse
X
-
Ik zeg: afniften en scheluws ophangen...
Kan je aub je vraag in leesbaar en begrijpelijk Nederlands willen stellen?
Bruggen zijn truss?
zo ja, waarom heb je dan een baseplate nodig? je gaat de verticale truss immers aan de bovenliggende horizontale bevestigen....
mag da id het ondrewerp, maar da vraag mag wel ff wat duidelijker!Moderator J&H Licht en Geluid Forums -
Lijkt mij geen enkel probleem, de trekkracht van een gewone m8 zou dit al moeten kunnen hebben. (aan een swiffel zit meestal een m12 en die kan dan zo maar 500 tot 750 kg hebben) En jij gaat er 3 m16 bouten door doen? zo safe als wat lijkt mij. Dit soort truss verloopjes heb ik wel vaker gezien, zo lang je het vertikaal gebruikt niet een probleem. maar horizontaal wordt het natuurlijk al snel anders.
groetselsComment
-
Als Joost het snapt zal ie wel gelijk hebben met zijn antwoord ...
Ik probeer het nog even, want snap het niet helemaal - met instemming van de mod? - ???
Je wilt een - horizontaal liggend? - carré bestaande uit driekante truss
op 4(?) poten van vierkante truss zetten,
maar je hebt niet de hoekstukken met een verloop van 3-hoekig naar 4-kant (bestaan die uberhaupt?).
Daarom wil je de rechtopstaande vierkant-poten aan (de onderzijde?) en aan de bovenzijde voorzien van een vierkante baseplate.
Die vierkante baseplate komt gemonteerd aan een kubus (=Box-corner?, zoals van Prolyte?) met schroeven of bouten ('vijs' staat voor beiden?).
Maar een kubus paste toch alleen op vierkante truss?
Of staat dat carré soms vertikaal en komt het op twee poten te rusten... (stabiliteit?)
Ik kan jouw vraag (en het antwoord van Joost dus ook) NIET helemaal volgen.
Play again? of is de Game al over?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Oke, ik ga het proberen uit te leggen zoals ik het begrijp.
Hij gaat een carré bouwen van vierkant truss.
Hij wil hier en daar een stuk truss naar beneden laten steken, maar niet tot aan de grond.
Er is niet genoeg vierkant truss. maar er is nog wel driehoek.
er zijn genoeg vloerplaten, zowel voor de vierkant als voor de driehoek.
Hij wil dus aan een hoekstuk (waarschijnlijk een T-stuk) in de horizontale ligger, vierkant dus, een baseplate zetten. aan een stukje driehoek, zet hij ook een baseplate. De 2 baseplate's tegen elkaar aan, 3 m16 gaten er in, en bouten + moeren er door. Op deze manier hangt er dus een stukje driehoek truss vertikaal onder de vierkant truss. 2 meter truss, weegt kilo of 10 en flashtubes??? doe eens gek ook 10 kilo. Hele stevige constructie dus voor beina geen gewicht op de trekkracht van die bouten.
Ik blijf er bij, geen enkel probleem.Comment
-
zoals Joost het schrijft klopt het helemaal.
waarom geen buis naar beneden? Omdat wij vrezen dat dan de flashtubes naar beneden zouden schuiven.
de carré wordt volledig in vierkant truss gebouwd. zowel de poten die naar benedenkomen als de carré zelf. wij willen gewoon als dekoratief effect driehoek trussen naar beneden laten komen.Comment
Comment