(schaar) Podiumdelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

oh, op de hoogste stand heeft het midden van het dek geen ondersteuning, dus de maximale overspanning, dus de meeste kracht te verwerken. Hoe kom je dan aan het verhaal dat je alleen in het middelhoge gedeelte niet je massa kwijt kunt? Volgens mij issie daar juist het sterkst, alle massa wordt gelijkmatig naar de vloer gebracht...

Probleem van die dingen is het zeker zijn van het inschieten van de pal in de sparing (boorgat), en dat wil nog wel eens in de haast van de klus vergeten worden, waarna er rare dingen gebeuren.
    Maar verder hoor ik hier iemand die water wil verkopen aan de zee. het oude watere mag nie meer, tís te zout....

Comment

• lucasbakker
      • Apr 2004
      • 16

Harold je praat nog steeds over veiligheid en normen, ik heb je al eens gevraagd om mij uit te leggen (als je dat tenminste wilt ) hoe de het systeem met de insteekpoten en belasting van een NIVTEC element werkt.

Nivtec elementen worden afhankelijk van de posite gebouwd met 4 poten, 2 poten en 1 poot.
      Ik heb daar zo mijn gedachten over omdat je op deze manier van bouwen de toegestane belasting aanzienlijk terug brengt.
      Maar ik kan mij vergissen.

Ja en dat podium in het kurhaus dat ken ik en zo dik zijn die balken niet en het beweegd behoorlijk als er een ballet op staat te dansen.

Ik was 2 weken geleden in huis ter duin en daar stonden elementen met houten insteekpoten, is volgens mij ook niet helemaal volgens de gedachte van de ontwerper.

Al zijn er 1000 regels en voorschriften als men de materialen niet gebruikt zoals de fabrikant voorschrijft of rare aanpassing doet zullen er ongelukken blijven gebeuren.

Schaarelementen zijn onderhouds gevoelig met name het systeem om te vergrendelen, dit moet regelmatig gecontroleerd worden.
      En dat wordt bij veel elementen niet of nooit gedaan en dat vraagt om problemen.

Wij importeren ook elementen uit Duitsland en bieden onze klanten een
      service contract om 1 of 2 keer per jaar de elementen te controleren en zo nodig te repareren.
      Niet elke klant maakt hier gebruik van omdat men het niet nodig vindt. Een dergelijke controle zal er niet voor zorgen dat er nooit meer iets gebeurd, maar zal zeker bijdragen aan een veiliger gebruik.

Ik zou zeggen BEZIG

Lucas Bakker

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Even terzijde:
        Men neme een podium van 2m^2 een belasting van 750kg/m^2 ==> 1500 KG in totaal, dan komt op elke poot zo'n 375kg, op een draagvlak van max 25cm^2 (steekpoten 5*5) of 50cm^2 (rubberdop op schaarpoot).
        Dat zijn nogal flinke puntbelastingen. Kom je dan niet heel snel tot de conclusie dat de ondervloer vaak zwakker is dan het podiumdeel??

Comment

• Johannez
          • Feb 2005
          • 38

Die schaarpodiumdelen van Highlite zijn ook niet goed voor je vingers... Klotedingen, en veel te zwaar ook nog...
          Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• coenvh
            • May 2006
            • 1

ombouwen podiumdelen

Op mijn studentenvereniging hebben we schaar-podiumdelen. We zouden deze graag om willen bouwen naar prakjes met insteekpoten. Weet iemand een bedrijf dat onderdelen levert om deze podiumdelen om te kunnen bouwen. (Of evt. een bedrijf dat dit voor ons kan doen) ?

Alvast bedankt.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

2 coenvh
              je zou het kunnen proberen bij een dealer van Prolyte want volgens mij zijn die Stagedex profielen niet zo heel anders dan die van veel andere podiumdek-bladen. Dan zou je van hen misschien de "ombouw-onderdelen" kunnen kopen of bij hun een offerte vragen voor die ombouw....
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...