"Goed Gejatte Barriers"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GladiatorIV
    • Mar 2004
    • 4

Yo Kevin

Officieel denk ik inderdaad niet dat wij elkaar kennen. Ik ken de 'ouwe heer' wel goed, want zoals Rinus al aangeeft ben ik verantwoordelijk voor die dranghekken en neem ik daarom ook deel aan de International Meeting's van de Stageco groep.
    En ik deel jouw visie mbt Amerikaans eigendom, na enkele jaren onder Clear Channel gediend te hebben, voelen wij ons weer 'vrij'.
    Ik was de 'smurfen' titel alweer vergeten, bedankt Rinus....
    Groeten aan Robin uit het Utrechtse.
    Maar ook ik dwaal nu af, feit blijft dat wij de meest nagemaakte barriers in originele vorm verhuren en laten maken en dat tot nu toe nog niemand een verbetering heeft aangebracht bij het kopieren...........of ben ik bevooroordeeld ??

Patrick

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Dus geldt hier het credo:
      slechter gejat in plaats van beter doordacht!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

mojo of prolyte....deze was het geen van bijde....

publiek & band vonden dat de hekken iets te ver voor het podium stonden....was zo ongezellig en dat voor een festival waar een dikke 2000 man of af is gekomen

en geloof me ik kom op heel wat festivals maar dit heb ik ook nog nooit megemaakt

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Prolyte Products - Performance in aluminium

The Mojo Barriers - Aluminium Barrier

even voor het vergelijk
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Tha Slowakije hea Ook geen beveiliging zo te zien?

Over het kopieëren van andermans producten: dat is ooit begonnen, en zal ook altijd door blijven gaan. Valt (helaas) niks aan te doen
            Vooral niet met aluminium producten, kleine aanpassing en het is al een volkomen ander product...
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• 3d designer showequipment
              • Aug 2009
              • 1

Is het niet zo dat prolyte ook producten verkoopt die niet bedacht zijn door hen.
              Denk daarbij aan de vary corner of de eerste baseplates waarbij de koppelstukken nog gelast waren denk aan de zogehete klaptruss s-52.
              En de barier was er ook al een hele tijd en ga zo maar door.

Het enige wat prolyte wel zelf bedacht heeft zijn bijvoorbeeld de koppelstukken van de truss en de protrac en niet te vergeten de prolyft maar laten we eerlijk zijn we stelen of liever gezegd we lenen allemaal wel eens een product of een idee van een ander.
              Als ik in het prolyte boek kijk zie ik ook ontwerpen staan waaraan ik gewerkt heb samen met een lichtbedrijf uit Roosendaal en toen was prolyte er nog helemaal niet.
              Maar nogmaals het is niet erg om eens een product te kopieren alleen hoop ik dan wel dat ze verbeteringen aanbrengen net zoals prolyte dat heeft gedaan met de koppeling van de truss.
              [CENTER][FONT=Trebuchet MS]Er is genoeg voor ieders behoefte, maar niet genoeg voor ieders hebzucht.[/FONT][/CENTER]

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

Hoezo oude koe,

maar even terug naar de essentie:
                er is een bestaand product.... dat kun je altijd als uitgangspunt nemen
                [ en niemand zal een nieuw merk auto, versterker, TV of truss verbieden ]
                maar je kunt een bestaand product en type
                1a) klakkeloos 99% copieen ( en goedkoper verhandelen, vul zelf maar in )
                1b) veranderen [om het veranderen!] waardoor het in kwaliteit achteruit gaat.
                1c) veranderen [ter verbetering!] waardoor het in kwaliteit vooruit gaat.

Iets helemaal nieuws verzinnen: In het middenklassesegment is er naast de Golf, Astra en Focus ook plek voor Jappen, Spanjolen, Italianen, Fransen en Tjechen.... zeg maar [alleen de Amerikanen hebben die plek nooit gevonden].

Mijn (NB: 5 jaar oude!) punt was:
                de veelvuldig gecopieerde is nu zelf aan het copieren geslagen en
                dat vond (en vind ik nog steeds) ik een behoorlijk genant zwaktebod.
                Over hun truss hoef ik niet zoveel te zeggen.
                Want in heel veel ontwikkelingen daarvan heb ik ook bijgedragen.
                Maar dat is niet alleen zo bij die jongens in Leek.
                Alleen was dat niet het topic!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

kan aan mij liggen, maar zover ik weet zijn de originele Mojop's van staal, en prolyte staat erg bekend om hun aluminium kennis..

is alleen de gewichtbesparing niet voldoende om van een vernieuwing of verbetering te spreken?

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by MacGyverSounds
                    kan aan mij liggen, maar zover ik weet zijn de originele Mojop's van staal, en prolyte staat erg bekend om hun aluminium kennis..

is alleen de gewichtbesparing niet voldoende om van een vernieuwing of verbetering te spreken?
                    The Mojo Barriers Mojo Aluminium Barriers ?

Als je naar de link van Upgrading YS kijkt zie je dat die ook al naar de aluminium versie leidde.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Hugo heeft helemaal gelijk.
                      Bij MOJO begonnen ze ooit in staal,
                      met daarin verwerkt de verbetering van een aantal USA barrier versies.
                      Maar daarna hadden ze zelf al een aluminium barrier ontwikkeld.

Die overigens werd (en wordt - ?) gemaakt in Friesland.
                      (Daar zitten heel veel "niet-roestende metalen verwerkers"
                      vanwege de melk-bedrijven en de vele plezierboten.....)

En bij de firma de alu-firma in Leek mochten ze er later ook op offreren,
                      dus de tekeningen van MOJO zijn daar wel degelijk "op kantoor geweest".

Ik heb ook nog met stalen trussen gewerkt,
                      maar de alu versie heeft toch echt 'het hart gewonnen'.
                      En bij het ontwikkelen van allerlei zaken daar bij-/-in
                      hebben ze in Leek wel degelijk een kop-positie.
                      En worden ze dus op het schandelijke af gecopieerd.
                      Net als met de Dex - waarin allerlei verbeteringen zitten
                      die door Stageco flink zijn mee-ontwikkeld.

Maar van die barriers snappen ze domweg niet genoeg -
                      behalve dan van het metaal waarvan ze die maken...
                      Daarin onderscheid Prolyte zich vrijwel niet van alle andere copieerders.
                      En van mij mag deze koe wel weer terug in de sloot.
                      Het jat-maar-raak onderwerp stinkt toch veel te veel.

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

vind de "snake gate" van prolyte wel mooi bedacht http://www.stagedex.com/products/barrier/snake-gate. ideaal om je multi door te leggen i.p.v een flex stuk te gebruiken met een stukje kabelgoot eronder

weet iemand of de prolyte barriers compatible zijn aan die van mojo?
                        Last edited by daviddewaard; 15-09-09, 22:17.
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...