kan en mag dit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

kan en mag dit?

Als bandje kom je zo her en der binnen rollen. Ik kwam net nog wat foto's van vorig jaar tegen. En zie dat daar een truss naar mijn idee toch wel wat creatief omhoog wordt gehouden:confused. Het zal wel niet gelijk naar beneden komen, maar...

Op het uiteinde lijkt me niet kunnen, de ophanging aan de tent: http://www.ocdelier.nl/foto/feestwee...=fotos&photo=1
    Last edited by Gitarist 62; 11-02-09, 11:45.
    ~Clearsound~
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Crea bea is het in ieder geval...(Iemand die snel met eurotruss kan rekenen aanwezig??)

Er zijn richtlijnen die aangeven wat wel aan te raden is en wat niet.... wanneer ik een spanset gebruik "safe" ik in de regel met een staalkabel... en het hangt boven een PAR armatuur.... ja mijn reactie zou toch gewoon een staalkabel met slang zijn en geen spanset....

Aan spanten in tenten hangen doe ik zowiezo niet.... ik maak me meer zorgen om het eurotruss groundsupport dat vind ik grote rommel, alleen al mini mini pootjes die bij dat systeem horen

Hmm er is te zien op deze foto http://www.ocdelier.nl/foto/feestwee...fotos&photo=83 dat de constructie op voetplaten staat...
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

ziet er ind maar bedenkelijk bij

en richten kunnen ze blijkbaar ook niet (parren)
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Die spanten van dat soort tenten kunnen om en nabij 100 a 150 kg hebben dus mijns inziens mag dit niet ivm met de veiligheids factor . Aan de andere kant heb ik in diverse landen heel wat gekkere dingen gezien (zie een ander topic op dit forum over touren in china en daar zijn op een paar incidenten geen ongelukken gebeurt )
        Last edited by Timo Beckman; 12-02-09, 00:11.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

De vraag of dit kan lijkt me overbodig... dat zie je toch?

Of het mag...
          De eerste foto (spanset om truss aan te hangen) is in ieder geval creatief. Ik zou het niet gedaan hebben met een spanset.

De tweede foto (hangen aan tent) is moeilijk wat over te zeggen omdat we de specificaties van de tent niet kennen. Grote kans dat het niet mag, maar het kansje dat het wel mag, berekend en op de specificaties van de tent gebasseert is blijft natuurlijk aanwezig...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Het kan altijd erger
            Scaff clamp Not possible in china.JPG - Windows Live

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

als dit een windverband is met bout en moer door de ligger heen, zou het idd wel moeten kunnen. Is het echter een bevestiging met 2 grote popnagels dan is het not done!!!

Windverbanden kunnen mits bij de spanten wel een 100kg hebben wanneer deze met bout en moer vast zitten. Ik heb het hier over V*ss*r tenten. Wordt geoorloofd door de tentenbouwer..
              Ik heb het over de tenten met vaste vloer, vaste zijwanden en welke ook tegen een harde wind, dan wel sneeuw kunnen verdragen.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• showpech
                • Mar 2009
                • 2

het is niet leuk om naar te kijken,maar het mag wij doen het zelf ook soms,als de klanten echt te koppig zijn om naar veiligheid te kijke ipv naar geld..

Comment

• keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

Originally posted by showpech
                  het is niet leuk om naar te kijken,maar het mag wij doen het zelf ook soms,als de klanten echt te koppig zijn om naar veiligheid te kijke ipv naar geld..
                  NEE! Het is NIET leuk om naar te kijken, en het MAG ook niet. Als er bij dit soort onveilig gebruik van materiaal iets misgaat, dan hang je. En goed ook...
                  En als je hier zo openlijk durft te verkondigen dat jullie dit soort onverantwoorde constructies ook bouwen, dan zou ik me DIEP, HEEEEEL DIEP schamen en gauw een andere hobby gaan zoeken, waarmee je niet zo gauw lichamelijk letsel kunt toebrengen.

Zo denk ik erover...
                  Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Originally posted by showpech
                    wij doen het zelf ook soms,als de klanten echt te koppig zijn om naar veiligheid te kijke ipv naar geld..
                    1. Over welk van de twee aangehaalde gevallen gaat het nu?
                    2. (Uitgaande van dat je reageerde op de beginpost...) Ik zou dan de twee rechtopstaande paaltjes gewoon gratis leveren als de klant niet die paar tientjes extra wil betalen: je show is gewoon veel netter dan dit houtje-touwtje en (veel belangrijker) het geheel is een stuk veiliger!

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by keenoncoolstuff
                      NEE! Het is NIET leuk om naar te kijken, en het MAG ook niet.
                      Hoe kun je dat zeggen zonder iets van de tent in kwestie te weten?
                      Zolang je daar niks over weet kun je onmogelijk zeggen of het mag.
                      Heb je minimale data, dan kom je al een stuk verder. Lees de opmerking van Watt Extra:

Originally posted by Watt Xtra
                      Windverbanden kunnen mits bij de spanten wel een 100kg hebben wanneer deze met bout en moer vast zitten. Ik heb het hier over V*ss*r tenten. Wordt geoorloofd door de tentenbouwer..
                      Ik heb het over de tenten met vaste vloer, vaste zijwanden en welke ook tegen een harde wind, dan wel sneeuw kunnen verdragen.
                      Kijk dan nog eens naar de foto:

Ik zie een zijwand die bestaat uit een massief materiaal, geen zeil.
                      Dat zou kunnen doen vermoeden dat het geoorloofd is, maar dan nog is het met geen mogelijkheid te zeggen. We weten niet eens van welk merk de tent in kwestie was, laat staan het type.

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Originally posted by renevanh
                        Hoe kun je dat zeggen zonder iets van de tent in kwestie te weten?
                        Zolang je daar niks over weet kun je onmogelijk zeggen of het mag.
                        Heb je minimale data, dan kom je al een stuk verder. Lees de opmerking van Watt Extra:

Kijk dan nog eens naar de foto:

Ik zie een zijwand die bestaat uit een massief materiaal, geen zeil.
                        Dat zou kunnen doen vermoeden dat het geoorloofd is, maar dan nog is het met geen mogelijkheid te zeggen. We weten niet eens van welk merk de tent in kwestie was, laat staan het type.
                        ben ik nu gek of herhaal jij mijn tekst nu?
                        ? Zolang je geen info hebt mag je ook niets!!

Kijk ik naar de foto dan kan ik niet zeggen of de windverbanden vastzitten met popnagels of door en door met bout en moer.

DE tent op de foto is trouwens een alu frame met zeilen dak, voor/achterkant- bovenkant en de zijwanden in dit geval met die kunststof "RAMMEL" panelen. Wat ik zo op de foto kan zien.
                        Last edited by Watt Xtra; 01-03-09, 18:35.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Het topic is kan dit ? en mag dit ?

Dat het kan bewijzen de foto's.
                          Ik heb namelijk geen series gezien van de erna ingestorte ellende.

En of het mag?

Wie bepaalt dat?
                          1) Eurotruss?
                          Als iemand effe uitrekent wat er aan die 0,5m uitkraging hangt,
                          weet ik zeker dat het binnen de spec's van Eurotruss zal vallen....
                          Dus van de trussenbouwer zal dat mogen.
                          2) de tentenbouwer?
                          Van die mannen (op de goeden - zoals Veldeman na) krijg je zelden tot nooit wat te horen.
                          Te veel of te weinig, ze weten het zelf vaak niet
                          Wederom dus - het aantal kilo's aan dat trussje ....? en +/- de helft ervan hangt aan de gordingsligger.... op pakweg 40-50cm van de oplegging.
                          het kan dus wel (zie boven).
                          3) de opdrachtgever?
                          Zo te zien een religieuze samenkomst (veel en tegelijk uit een liedboek / blad lezen?) of een trouwerij in die kring (dus een combinatie)?
                          Nou - in dat geval zal OnzeLieveHeer wel gezegd hebben dat het mag. Niemand die kan bewijzen dat ie het tegendeel heeft beweerd.....
                          4) Bouw en Woning Toezicht?
                          Die hebben ooit een tekening van zo'n tent gezien, met stempels, toetesen en bellen (en natuurlijk TuV ergens dik overheen gedrukt - want dat stempeltje verkoopt als warme broodjes!). En daar houdt het mee op. Wat er in die tenten gebeurt zal ze jeuken.
                          5) Brandweer?
                          Die weten van - voren vaak net zoveel van hijsen als van - achter, -boven of - onder: 0, zero, nakko, niente, noppes, nada, zwisjtnic, dradlh enz. Op zijn best wetenz e tegenwoordig het verschil tussen een zwarte rondstrop (spanset) en een softsteel.
                          Maar FF een RIE- stel die spanset begeeft het daar door de hitte (het gewicht kan het NOOIT zijn, zelfs een schoenveter doet haast dat kunstje nog)... dan was men
                          a) gewaarschuwd = wegens andere smeulende objecten in die buurt.
                          b) niet met velen tegelijk in levensgevaar, want op die plek wil geen hond gaan staan, behalve een van weinig herseninhoud voorziene evenementen- technieker (Darwin heeft daarvoor de oplossing!)
                          c) ook niet met 1 man in direct levensgevaar 15kg?truss en 25kg?6-bar over een valafstand van 1,5 a 2 meter.... Een lelijke scharm van een Par en wat blauwe plekken ....
                          Dus wie zegt nou dat zoiets niet mag?
                          Of ik het zelf ook zo zou doen?
                          Nee natuurlijk niet! Maar dat was de vraag niet in het topic.
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Originally posted by rinus bakker
                            Nou - in dat geval zal OnzeLieveHeer wel gezegd hebben dat het mag. Niemand die kan bewijzen dat ie het tegendeel heeft beweerd.....
                            LOL!
                            Ik ga meer doen in die kringen, zeer lucratief en als de opdrachtgever zegt dat het goed is ook nog eens zonder risico's :P

Comment

• patrickbel
                              • Mar 2009
                              • 16

Heb altijd een of andere stel regel gehoord dat je mag takelen in een tent wat hij normaal aan gewicht van sneeuw kan verdragen . .

weet niet of deze klopt.

Comment

Working...