U2 on tour

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crewpoint
    • Feb 2004
    • 82

Interesse

Hoi Kevin,

Puur uit interesse zou ik als de proefopstelling gebouwd wordt de constructie wel eens willen zien. Uit interesse voor constructies en ivm veiligheidsvoorzieningen voor de hoogte.

Is er een moment van bezichtiging?

gr Willem
    IRATA safety supervisor

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Zou een mooie excursie opleveren.
      Heerlijk die stilte

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Als het een excursie dreigt te worden meld ik me alvast aan
        Lijkt me enorm interessant om eens te kijken hoe zo'n constructie eruit ziet.

Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

• DJ-Jan
          • Jun 2008
          • 327

Lijkt mij ook super om eens te zien!
          Event-Light

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

hiervoor wil ik ook wel eens naar belgie rijden....

ik vind dit offshore voor de showbizz

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

Hmm kom veel op het wingepark in rotselaar. Binnenkort eens zien als ik iets groot metaalachtig boven werchter zie
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by MusicXtra
                Hoe kom je bij 30 tot 70 ton/m2?
                Wanneer iedere poot 10m2 als steunvlak zou hebben kom ik met 4 poten op 10 ton/m2. Is nog best wel veel maar een beetje betonvloer moet dat kunnen hebben. Ik vraag me alleen af wat de kosten van een dergelijk project zijn...
                En dan heb ik het dus over de fabrikage van 4 van dergelijke sets, transportkosten en de opbouw. Daar zijn, neem ik aan, nogal stevige kranen voor nodig en die kosten als snel een paar honderd Euro per uur....
                280 / 4 poten van 2m2. Maar ze worden dus groter dus wordt de druk per m^2 idd kleiner.
                d&b Audiotechnik

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by Wouter Verlinden
                  Foto's zullen van Kevin (of zijn papa) moeten komen...

3D rendering kan je hier al zien... U2 360° Tour

Greetz,

W

maar waar ga je als FOH tech dan zitten? met 3 line arrays?

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by djspeakertje

Daan
                    In het dak, midden tussen de videoschermen?

Maar serieus, goeie vraag en ik ben benieuwd of daar over nagedacht is. Aan de rand zou kunnen maar dan mis je altijd de terugkoppeling van de helft van de zaal die je niet 'ziet' omdat er een podium in de weg zit.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by kevin DM
                      file is iets meer dan 2Gb, en rapidshare max 200mb...
                      Stuur me even een PM, ik heb nog wel een server met wat FTP ruimte en bandbreedte waar het allemaal op kan. Anders wil ik het best even opnieuw encoden.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by djspeakertje

Daan
                        de nieuwste shows zijn tegenwoordig niet meer met een FOH als zodanig, maar draaien gedigitaliseeerd vanuit een meerijdende studio-wagen, ofzo...
                        Er zijn al bandjes geweest die voor 30.000 man vanaf naast de buhne werden gemixed.

Comment

• LJmalcolm

als de systeemtech z'n werk goed gedaan heeft is er toch niks mis met een mobile

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Allemaal leuk en wel, maar dit is het forum onderdeel over staging.
                            Die herriekasten worden gevlogen en that;s it wat betreft de staging...zelfs dat is al een sidekick eigenlijk....

Voor de mensen die over het kostenplaatje nadenken: vinden jullie het niet vreselijk onbeschoft om hier op een publiekelijk forum een vraag over te stellen?
                            In deze neem ik het graag voor Kevin DM op, die vraag blijft onbeantwoord.

Om een klassieker af te stoffen:
                            komt een klant bij een RolseRoyce dealer: vraagt" Wat kost die wagen?"
                            Waarop de verkoper antwoord: "Als u de prijs wil weten kunt u deze wagen niet betalen"

Zullen we het maar weer over staging gaan hebben? Dank u!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2139

Wordt voor deze opstelling ook ballast gebruikt?

Ik meen ooit in filmpjes gezien te hebben dat er grote kuipen met water werden gevult, die dan eigenlijk als ballast dienden... .
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• kevin DM
                                • Apr 2003
                                • 15

Ivm de ballasts, die watercubes worden tegenwoordig frequent, zoniet bijna altijd gebruikt door ons (het watergewicht moet tenminste niet getransporteerd worden, anders komen we voor de meeste stages aan enkele extra trailers...)
                                Standaard worden er onder onze stages (onder de towers dan) toch snel 5 a 10 ton ballast per tower geplaatst, wat hier bij U2 sowieso een pak meer zal worden.
                                Voor de opbouw worden er 4 portieken geplaatst op de positie waar de poten overgaan in het maingrid, en op deze portieken word heel het boeltje dan gelift (dus ong 70 ton per portiek)... Hiervoor zijn al minstens ong 20ton per portiek aan betonblokken nodig, plus mss nog watercubes (zover zijn we nog niet, het liftsysteem word kortelings verwacht, nu is er nog maar enkel het maingrid gebouwd).
                                Maar na volledige plaatsing gaan deze 4 portieken terug weg, en staat alles op zijn 4 buitenste poten, wat een enorme zijdelingse kracht uitoefent. Deze word opgevangen door een hoop tegengewicht (betonblokken en watercubes), maar ook door 4 enorme staalverbindingen tussen de 4 torens (op grondniveau), om alles 'bijeen' te houden...
                                Betonblokken (of zoals ook meer en meer gebruikt zeker staalblokken) hebben als voordeel dat ze compact zijn, en niet teveel hoogte in beslag nemen, zodat de screwjacks vd towers kunnen geplaatst worden op ong 20cm boven grondniveau... Maar voor grotere set-ups worden tussen de towers (onder podiumvloerniveau, maar boven het niveau van screwjacks van de towers) meestal extra basecubes gehangen, mee vast gepind aan de towers. Deze cubes wegen op zich meestal al tussen 1 en 2 ton, en na vulling nog eens een extra 2 a 3 ton waterweight. Bij echt zware sets kunnen deze zelfs onder het podium door tussen de towers gemonteerd worden...
                                (tot voor U2 zelfs) zijn tegengewichten voor een gans podium van 60 a 80 ton gebruikelijk, en alles word maar groter en zwaarder, dus de basis (stabilisatie) en de gewichten hiervoor stijgen evenredig....

Voor de geinteresseerden, oa op mijn facebook heb ik een hoop foto's gepost van load-ins en load-outs, met details van alle gebruikte methodes en materialen... op de stageco site zijn ook wat foto's te vinden, maar dan eerder afgewerkte producties...
                                Last edited by kevin DM; 21-04-09, 23:55.

Comment

Working...