U2 on tour

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

Lijkt op een aanval van een buitenaards monster...

Wow
    Event-Light

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Jemig jongens,

wat een gigantisch bouwwerk. Ziet er ongelooflijk vet uit!

Complimenten!
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Originally posted by Lala
        Euh... Iets anders dan WOW kan hier niet op gezegd worden ben ik bang...

WOW!
        Nouja, ik heb gisteren al vanalles gezegd, maar dat zou hier niet door het viezewoordenfilter komen...
        Dit podium is dus werkelijk helemaal ziek! Gaat nergens over! Belachelijk! Huge!

Euh, WOW?
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• laptop
          • Jan 2009
          • 187

Kan het nog groter?

WOW

Comment

• Hairman
            • Feb 2005
            • 68

Da's een setje serieuze trussen, kun je wel stellen....
            En die pennen moet je volgens mij met z'n tweeen erin raggen, 1 om de pen op z'n plek te houden en de ander met een serieus hamertje kloppen... .
            Ik ben wel benieuw naar het hijsmechanisme. Wat ik zo kan zien op de foto's (beetje inzoomen) is dat het hydraulisch werkt. Ik zie per portaal 4 cylinders zitten met boven en onder een frame. Op het onderste frame zie je een "doos", waarschijnlijk zit daar een hydrauliekpomp en een vooraadvatje in...
            Aan het onderste frame hangen 2 polsdikke staalkabels die weer aan de bovenkant van de "spinnepoot"zitten.
            Ik denk dat je het onderframe blokkeerd op het portaal, dan het bovenframe omhoog duwt(hydraulisch), bovenframe blokeren op het portaal, onderframe deblokkeren en omhoog trekken maar...
            Dan begint de hele cyclus opnieuw.
            Zo kun je dus per cyclus de slag van je cylinders omhoog komen (of omlaag natuurlijk), ik schat een meter of 2 per keer aan het poppetje te zien wat naast de cylinder staat.
            Al met al een behoorlijk stuk techniek wat hier achter zit!
            Misschien kan Kevin het verder toelichten, ik zit hier tenslotte maar een theorie te bedenken..

Weest gegroet allen,

Hairman.
            Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

Blijven die lift torens ook staan tijdens de show of worden deze enkel en alleen maar gebruikt voor up en down ?
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

Op een of andere manier, doet me het geheel wel denken aan de eiffeltoren
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

Het ziet er indrukwekkend uit.
                  Maar dit gaat toch nergens meer over? Voor 3 muzikanten.
                  Heerlijk die stilte

Comment

• kenx
                    • Mar 2009
                    • 59

4: gitarist, bassist, drummer, zanger...

grtz

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Oepsss

Tuurlijk, hoe kon ik Bono vergeten.....
                      Heerlijk die stilte

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Originally posted by ronny
                        Op een of andere manier, doet me het geheel wel denken aan de eiffeltoren

Mij aan Will Smith in de film Wild Wild West!! Die rare gast met zijn spin die even de wereld wil veroveren!!

Maar idd indrukwekkend om zo al te zien, laat staan straks volgehangen met techniek.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Juce
                          • Aug 2001
                          • 203

YouTube - StageCo Werchter "Building The Claw" U2 7-5 / 18-5

Via deze link vinden jullie nog meer foto's en beelden van the Claw.
                          Misschien wel leuk voor de mensen die te ver van Werchter wonen om zelf eens een kijkje te gaan nemen.

Bert

Comment

• s142918
                            • Apr 2006
                            • 111

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar zijn er van deze stage ook 3 uitvoeringen zodat er tegelijkertijd een opgebouwd, gebruikt en afgebroken kan worden? Het tour schema van U2 zal vast wel strak zijn, neem niet aan dat ze tussen shows gaan wachten totdat dit hele geval afgebroken en getransporteerd is.

En zo ja: kunnen jullie ze niet even naast elkaar zetten dan? :P

Comment

• kenx
                              • Mar 2009
                              • 59

Hoy,

Inderdaad er worden drie claws gemaakt, wegens anders veel te veel tijdsverspilling. Als er om de twee dagen ongeveer een optreden is van U2 zou dat zonder 3 uitvoeringen niet lukken...

Grtz

Comment

• Nit-Wit
                                • Feb 2005
                                • 250

Ik ben benieuwd naar het volgende:
                                U2 doet ook de Adam ArenA aan he?
                                hoe kan dit set daar gebouwd worden? als je met een 43mtr JLG hoogwerker dichterbij dan 5m van de rand van het veld komt zijn ze al bang dat je een etage lager staat met je hoogwerker. Dus een kraan is geen serieuze optie.

Hoe groot is de punt last op de vloer van één zo'n poot. zelfde verhaal voor in de arena: niet bang om ineens in de parkeer garage te staan???

@crewpoint: op je vraag hoe er in dat dak gelopen zal worden: ik meen op wat foto's een soort van catwalk geïntegreerd in de truss gezien te hebben.

Bizare constructie. hoeveel trailers staal zijn dit???
                                "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

Working...