U2 on tour

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by jens
    Als ik de gemiddelde prijs van een kaartje op een 80 euro schat, kom ik toch wel op een dikke 3 miljoen uit dat er binnenkomt.Doe dat keer een concertje of 45.... Voor een 150 miljoen is er een hoop mogelijk denk ik en dan heb ik het geeneens over de rest van alle inkomsten aan cdś, sponsoren, reclame, en noem de hele reut maar op aan alles wat er mee te maken heeft.
    Dat betekent ook dat je de kosten 45 keer voor je kiezen krijgt en daar ging het nou juist om.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Jongens, dat geneuzel over kosten: als het niet uit kan, dan wordt het niet aangeboden!
      Lijkt me een gezond economisch basis principe!

Indrukwekkende constructie. Hopelijk kan Kevin ergens in of na de tour wat meer ervaringen delen, ik lees het in ieder geval met veel plezier!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

Originally posted by MusicXtra
        Dat betekent ook dat je de kosten 45 keer voor je kiezen krijgt en daar ging het nou juist om.
        het ging over het bouwen van 3 van deze constructies ipv 1

om even verder te neuzelen

al ben ik geen u2 fan...ik ben wel een u2 podium fan!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by moderator
          Jongens, dat geneuzel over kosten: als het niet uit kan, dan wordt het niet aangeboden!
          Lijkt me een gezond economisch basis principe!

Indrukwekkende constructie. Hopelijk kan Kevin ergens in of na de tour wat meer ervaringen delen, ik lees het in ieder geval met veel plezier!
          En daar verbaas ik me dus over, in deze discussie mag dat onderwerp toch wel aangesneden worden?

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Zolang je geen inhoudelijke reactie vraagt over de kostentechnische kant zou je er wel over kunnen discussieren.
            Wanneer be beperkingen in deze niet snapt leg ik je
            dat graag een keer uit.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by moderator
              Zolang je geen inhoudelijke reactie vraagt over de kostentechnische kant zou je er wel over kunnen discussieren.
              Wanneer be beperkingen in deze niet snapt leg ik je
              dat graag een keer uit.
              Ik ben niet geïnteresseerd in exacte bedragen zolang het niet over mijn eigen portemonnee gaat.
              Punt is gewoon dat er 45 trekker/opleggers nodig zijn om dit 'vrachtje ijzer' te verplaatsen, dus ook zoveel chauffeurs. Ter plaatse moet zwaar materieel ingehuurd worden, beetje kraan kost al snel enkele honderden euro's per uur. Er zijn erg veel mensen erg veel uren bezig met het opbouwen en afbreken bij ieder concert.
              Daarnaast moet er tevoren uitgezocht worden welke maatregelen er genomen moeten worden in verband met de bodem belasting, iets dat je ook niet door een stagiare laat doen.
              En zo kan ik nog wel even doorgaan, veel van deze kosten zijn extra kosten vergeleken bij concerten waarbij niet zo'n extreme constructie wordt gebruikt.
              Tuurlijk is er over de haalbaarheid nagedacht en zal het allemaal best haalbaar zijn maar dat neemt niet weg dat ik me daarover verbaas. Zeker in deze economisch toch wat mindere tijden.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

En in welk deel van die verbazing zie je dan een discussieonderwerp?

Comment

• jeroenw
                  • Dec 2003
                  • 216

Ik weet het, ik ga het over het bedrag hebben
                  Ik vind het podium er tof uitzien, maar ik zou graag de helft minder zien. Sowieso ben ik wel voor de kleine concerten, en 80 euri is een boel geld. Daar kun je heel vaak van naar 013
                  Het lijkt de laatste jaren wel een beetje zo dat je podium belangrijker is dan je muziek... maar das denk ik mijn meding maar...
                  \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

sja... als U2 er veel geld aan wilde verdienen waren ze wel met 2 DAP-kastjes en een Behringer 6kanaals menger uitgerukt... 5.000.000 per avond omzetten, en er maar 300 euro voor investeren... sjeemig wat een gelul./..

Comment

• mustang1
                      • Sep 2006
                      • 94

Er bestaat ook nog zoiets als uitdaging. Laat ze maar bouwen, voorziet een heleboel mensen van werk en nog eens een heleboel mensen kunnen van al dat werk ook nog eens genieten en zeggen dat ze nog nooit zoiets gezien hebben. Daar doen ze het misschien wel voor...
                      Mooi spul, he?

Comment

• kenx
                        • Mar 2009
                        • 59

Kan iemand mij vertellen of U2 deze tour een vaste licht-geluidsfirma heeft, of dat het afhankelijk is van het land waar ze spelen?

Comment

• RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

Originally posted by jeroenw
                          80 euri is een boel geld. Daar kun je heel vaak van naar 013
                          Dat valt tegenwoordig ook wel mee. Met een beetje mazzel 4 keer.

Originally posted by jeroenw
                          Het lijkt de laatste jaren wel een beetje zo dat je podium belangrijker is dan je muziek... maar das denk ik mijn meding maar...
                          Daar ben ik het wel mee eens. Maar er is een markt voor en uiteindelijk gaat het om de euro's.
                          Heerlijk die stilte

Comment

• Joepkee
                            • Mar 2007
                            • 2

Kwam nog geen foto's tegen die ter plekke gemaakt waren, zoiets moet het worden dus?

Comment

• DJ Dino
                              • Feb 2009
                              • 2

Zo stond het er inderdaad bij in Barcelona. Erg indrukwekkend omdat gevaarte dan te zien staan.

Ik had ook nog wat fototjes:

Helaas gaf ons kaartje geen toegang tot de lagere verdiepingen

Comment

• e-sonic
                                • Aug 2004
                                • 329

mooie opbouw

De eerste keer dat ik een line-array in de vorm van een giftand zie.

Veel kijk en luister plezier,

jurjen
                                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

Working...