Optreden Madonna in Marseille afgelast na dodelijke tragedie bij optrekken podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Optreden Madonna in Marseille afgelast na dodelijke tragedie bij optrekken podium

Dode en gewonden door instorten podium Madonna

MARSEILLE - In het Zuid-Franse Marseille is donderdag een dode gevallen toen een podium instortte dat werd opgebouwd voor een concert van Madonna. Dat meldden brandweerlieden uit de Franse stad.

Volgens de Franse autoriteiten raakten bij het ongeval zeker zes andere mensen gewond, van wie twee ernstig.
    Het podium was in aanbouw voor een concert dat de ster zondag zou geven in de Stade Velodrome in Marseille, dat plaats biedt aan 60.000 mensen. Het optreden is na het ongeval afgelast.

Madonna is op dit moment in Milaan, waar ze haar nieuwste videoclip opneemt.
    © ANP
    nu.nl/achterklap | Dode en gewonden door instorten podium Madonna

Iemand die meer weet over de toedracht?
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Bij het optrekken van het podium voor het optreden van Madonna zondag in het Stade du Véldorome in Marseille is deze namiddag rond 17u15 een vreselijke tragedie gebeurd. Het dak van het podium -dat zo'n 60 ton weegt- stortte naar beneden en verpletterde een aantal arbeiders. De balans is zwaar: minstens één dode en zes zwaargewonden. Door het ongeval is het concert dat gepland was voor zondag afgelast. (kh) Dadelijk meer!

we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

was dit een stageco productie?
      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Orbis
        was dit een stageco productie?
        nee, de constucteur van Stageco heeft een No-Go gegeven voor de tekeningen....
        De concurrent riep dat het wel kon, waarna het staal in elkaar geklapt is, en de kraan de volle mep kreeg....

Comment

• Didier
          • Aug 2002
          • 323

Tweede dode door ongeval opbouwen podium Madonna

Tweede dode door ongeval opbouwen podium Madonna

MARSEILLE - Door een ongeval bij het opbouwen van een podium voor een concert van Madonna in Marseille is een tweede dode gevallen. Dat heeft een ziekenhuis in Frankrijk vrijdag gemeld.

De eerste dode viel donderdagmiddag. Zo'n vijftig arbeiders van verschillende nationaliteiten waren bezig met het podium.
          Ongeveer twaalf van hen bevonden zich onder het bouwwerk toen dit instortte. Brandweerlieden verklaarden dat een omvallende kraan het ongeval mogelijk heeft veroorzaakt.
          Zuid-Limburg

Comment

• martin rs
            • Oct 2003
            • 54

Toch heel naar dat dit nog kan gebeuren... je zou zeggen grote bedrijven hebben gecertificeerde en ervaren mensen...
            Ben benieuwd op welke punten stageco heeft gezegd dat het niet kon.. wie was eigelijk de concurrent?

Wel grappig dat er op dit forum reclame gemaakt worrdt onderaan de pagina van het topic... en laat dat nu juist "uitvaart verzekeringen" zijn.
            DJ is not a crime

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Originally posted by martin rs
              wie was eigelijk de concurrent?
              Die met de geel / paarse trucks
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by MacGyverSounds
                nee, de constucteur van Stageco heeft een No-Go gegeven voor de tekeningen....
                De concurrent riep dat het wel kon, waarna het staal in elkaar geklapt is, en de kraan de volle mep kreeg....
                En hoe komt het dat jij hier zo goed van op de hoogte bent? Dat wil ik dan ook wel eens weten

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by LJmalcolm
                  En hoe komt het dat jij hier zo goed van op de hoogte bent? Dat wil ik dan ook wel eens weten
                  omdat die constructeur toevallig hier vanmorgen binnenliep om wat ACAD-werk te doen....

Maar wie ben jij dat je dat ook wel eens weten wilt?

Comment

• LJmalcolm

omdat die constructeur toevallig hier vanmorgen binnenliep om wat ACAD-werk te doen....

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor

Maar gezien het feit dat iedereen hier anoniem kan antwoorden en je niet kan zien wie iemand precies is of wat deze doet kan er dus genoeg geluld worden. En gezien jij aardig vaak met info komt waar niet iedereen aan kan komen vroeg ik me dat af

Comment

• Robert H
                      • Jan 2006
                      • 378

Die smiley doet vermoeden dat zijn vraag jou op één of andere manier stoort. Toch zal iedere lezer van dit topic (inclusief ondergetekende) zich heel even hetzelfde afgevraagd hebben: "Hoe kan hij nou weten dat de constructie is afgekeurd???". Nu was hij toevallig de eerste die je die vraag stelde, anders was 'ie wel van een ander gekomen, geloof me!

Niet dat er bij voorbaat wordt getwijfeld aan jouw uitleg maar een bronvermelding of een kleine toelichting was wellicht op z'n plek geweest. Er zijn hier vaker dingen geroepen over ingestorte constructies en vallende collega's die (laat ik het voorzichtig omschrijven) ietwat minder onderbouwd waren. Dat jouw informatie uit de eerste hand komt kon niemand ruiken natuurlijk...

EDIT: LJmalcolm was iets in dezelfde strekking aan het typen, hij was me net effe een minuutje voor.
                      Last edited by Robert H; 17-07-09, 16:06.

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

vage beelden op:
                        Videozone
                        klikken op balkje "nieuws" en dan op sub link "cultuur en media"
                        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• martin rs
                          • Oct 2003
                          • 54

Originally posted by axs
                          Dat zegt me nog niks.... nl bedrijf?
                          DJ is not a crime

Comment

• Mattheusvz
                            • Jun 2007
                            • 107

Originally posted by axs
                            Nuon????????

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Je haalt 'Nu' weg, en voor al die vraagtekens vul je 'don' in,
                              dan be je al aardig op de goede plek.
                              We weten ook dat met dit dak er al eerder een 'akkefietje' geweest is,
                              ik meen in Los Angeles een maand of 5 geleden.

Wat er hier precies mis gegaan is weet ik niet,
                              maar ik weet wel dat groot groter grootst
                              samenhangt met een gelijke toename van de risico's.
                              Net als het bouwen van steeds grotere bruggen, stuwdammen, spoorwegen, vliegtuigen, 'default swaps' en 'derivatives'.
                              En dat het durven "nee" te zeggen tegen deze al te grote gok
                              op zich een moedige stap was van Stageco.
                              Maar wel een verstandige stap kunnen we achteraf zeggen.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...