truss in kamer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-max
    • Jul 2011
    • 1

truss in kamer

Hallo allemaal

mijn kamer is 3 meter breed en m'n kamer is op zolder (een puntdak).
    Ik ben van plan een truss van 3 meter aan het plafond te hangen.
    Kan iemand mij vertellen hoe?
    Ik kan niet zomaar een gat boren want het plafond is van geperst karton
    gemaakt dus ik denk niet dat ik daar een hele truss met lichten aan kan gaan hangen
    Ik kwam zelf nog op het idee om aan elke muur een steun te maken en de truss dan daar op te leggen.

Met vriendelijke groet Max Koning
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

Men neemt 1 pc met internet, start vervolgens google. Hier wordt het woord bouwbedrijf en de regio ingetikt, en op zoeken geklikt. Nu volgt er een lijst met bouwbedrijven bij jou uit de buurt, die deze klus mogelijk op veilige wijze kunnen klaren. En je truss hangt, inclusief "garantie" dat deze maarzo niet naar beneden komt.

Andere oplossing is: 2 maal deze: klik
    met 2 maal deze: klik

Wil je toch zelf aan de knutsel dan zou ik op een klusforum oid kijken, want wij doen hier aan (semi-) pro licht&geluid en wat er bij komt kijken. En niet aan huis, tuin en keuken gepruts

Prettige dag gewenst, en succes met het aanvragen van offertes.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

3m? heb je geen plaats voor pyro en volgspotstoelen nodig?

lekker belangrijk!

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

Originally posted by showband
        3m? heb je geen plaats voor pyro en volgspotstoelen nodig?

whahahahah
        XDXDXD
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Half trusseitje met bout eraan. Die kom je nog wel eens tegen voor groundplates bijvoorbeeld, zijn gewoon verkrijgbaar.

Plug in de muur (al dan niet hollewand anker, chemisch anker of iets in die richting, hangt van de muur af, laat je adviseren!) met juiste schroefdraad, ei eraan draaien, truss ophangen, klaar.

Dat doen we tegenwoordig ook allemaal met TV's, dus (mits gebruik wordt gemaakt van de juiste materialen) moet dat ook met een trussje op je kamer lukken.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mvdwerff
            • Sep 2010
            • 144

Originally posted by renevanh
            Half trusseitje met bout eraan. Die kom je nog wel eens tegen voor groundplates bijvoorbeeld, zijn gewoon verkrijgbaar.

Plug in de muur (al dan niet hollewand anker, chemisch anker of iets in die richting, hangt van de muur af, laat je adviseren!) met juiste schroefdraad, ei eraan draaien, truss ophangen, klaar.

Dat doen we tegenwoordig ook allemaal met TV's, dus (mits gebruik wordt gemaakt van de juiste materialen) moet dat ook met een trussje op je kamer lukken.
            Hoe wil je het truss er in krijgen dan? Als je aan beide kanten van de muren deze halve eitjes in de muur zet, krijg je je truss er toch niet meer tussen?

Er zijn muurbeugels verkrijgbaar voor truss. Hierin leg je je truss.
            En anders kan je deze beugels laten maken bij een lasser, en vervolgens een aannemer (of vader) inschakelen die het setje vakkundig aan de muur bevestigt.
            Mark van der Werff
            Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by mvdwerff
              Hoe wil je het truss er in krijgen dan? Als je aan beide kanten van de muren deze halve eitjes in de muur zet, krijg je je truss er toch niet meer tussen?
              Dat is iets wat aan het inzicht van TS is overgeleverd...

Maar het is ongetwijfeld mogelijk, alleen al vanwege het feit dat ik deze constructie eerder gezien heb.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

als de truss exact tussen de muur past kan je toch ook 2 baseplates aan de zijkanten maken met gaten erin, bout je de baseplates direct aan de muur.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Hallo Max,

ik neem aan dat het publiek en de performers uit muizen bestaan.
                  Tenslotte zit je met dit topic in het ''staging" forum gedeelte,
                  dus we zullen toch een (overkapt) podium in jouw kamer kwijt moeten...
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...