Here we go again - The Flaming Lips' stage crashes down
Collapse
X
-
idioterij om dit door te laten gaan bij zulke weers omstandigheden, dit is vragen om moeilijk heden bij ieder evenement.
als ik zo eens goed naar de constructie kijk is het geen dat overeind blijft wel een redelijk stabiele constructie,
maar als ik kijk naar de constructie die om is gewaait, is duidelijk te zien dat dit om hoog word gehouden door onderaan 2 T stukken.... met in het midden een gigantishe wind vanger, dit kon toch nooit goed gaan dat kunnen ze toch zelf ook bedenken?:SComment
-
Jongens, is het echt zo moeilijk om een filmpje te interpreteren?!
Zie je een band optreden? Zit het dak nog op z'n plaats, zitten de zijwanden nog in het podium?
Op het filmpje zie je niet hoe de ronde truss die omwaait bevestigd zit, Heb je enig idee wat die windvanger is?
Zal je uit de droom helpen, dat is een hele kudde LED...dat haal je niet zo makkelijk uit een constructie als een zeil.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Ook zijn zo te zien voorzorgsmaatregelen gekomen, om erger te voorkomen. Lijkt me niet gepast om iemand te beschuldigen van nalatigheid zonder dat je alle info hebt.
Rob.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
Zo te zien was het evenement al afgelast, mede doordat (wat moderator al aanhaalde) alle zeilen uit de mainconstructie zijn gehaald.
Hoe de halve cirkel is bevestigd kunnen we niet zien. Misschien waren ze wel bezig deze cirkel weg te halen, maar was de wind hun voor.
Niet te vroeg conclusies trekken!Mark van der Werff
Eventpower mobiele stroomvoorzieningComment
-
Ben er een paar keer geweest, maar het tuien ( van buitenaf met spankabels vastzetten) kun je wel aan die jongens overlaten.
Verder zijn ze overal op bedacht, zo ook op dit filmpje.
Alleen idd, een vierkante meter wind op een vierkante meter LED-wand wint het dus echt wel.
Ff stukje VOC-mentaliteit : met die zelfde wind in de zeilen waren wij ooit de grootste koloniale macht ter wereld...
" flauwe constructie " vind ik dus een beetje Balkenende-opmerking.Comment
-
Als alles gegaan was, waren de problemen waarschijnlijk wel wat groter geweest.
Comment
-
"....waarbij de oorzaak waarschijnlijk nooit bekend zal worden."
Bekend zal worden gemaakt, bedoel je waarschijnlijk.
Want de oorzaak is onomstotelijk: harde wind en gebrekkige stabiliteit.
het lijkt me dat het stage-dak wel berekend was op windkrachten,
maar dat het LED decor ontworpen was door iemand die gedacht heeft
dat de stage-roof constructie het voor hem niet nodig maakte
om met wind rekening te houden.
Decorontwerpers zijn vaak niet de meest technisch onderlegde types.
En snappen misschien niet dat de stage-zeilen er ook wel eens niet in kunnen zitten...
Kun je het decor niet snel afbreken...?
Dan moet je het extra zwaar achterwaarts wegschoren - met flink wat ballast.
Net zoals met de draagconstructies voor LED-schermen buiten, die door
TotalFabrications-Stageco-Prolyte-Eurotruss-ESG-JTE-ENZ-enz enz worden geleverd.
Maar of er ooit bekend zal worden of de verzekering gaat betalen?
Ik vermoed van niet.
To DJ Antoon,
wat kost zo'n boogmuurtje aan LEDjes?
jij denkt toch niet dat ze dit als op-offer/weg-gooi decor meeslepen?Last edited by rinus bakker; 10-08-11, 08:10.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Comment
Comment