slecht weer en feest-tenten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

slecht weer en feest-tenten

opmerkelijk:

uit het bericht:
    "
    Gewonde door windhoos tijdens noodweer"

In het dorp Ottoland in de Alblasserwaard wisten honderd bezoekers van een jubileum van de lokale voetbalvereniging te voorkomen dat een grote feesttent weg zou waaien. Zij deden dit door aan de touwen, palen en het tentzeil te gaan hangen. (ANP/Redactie)

WTF
    lekker belangrijk!
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by showband
    opmerkelijk:

uit het bericht:
    "
    Gewonde door windhoos tijdens noodweer"

In het dorp Ottoland in de Alblasserwaard wisten honderd bezoekers van een jubileum van de lokale voetbalvereniging te voorkomen dat een grote feesttent weg zou waaien. Zij deden dit door aan de touwen, palen en het tentzeil te gaan hangen. (ANP/Redactie)

WTF
    Ooit ook eens zoiets ervaren. Een springkussen daarnaast, lag compleet met pomp een kilometer verderop. Achteraf denk je wel eens wat er gebeurd zou zijn, als het toch nog fout gaat............ Ik zou het geen tweede maal doen. Materiaal is meestal verzekerd, maar een mensenleven krijg je ook met een verzekering nooit meer terug.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

helaas heb ik dit weekend het zelf mogen ervaren in een kleine feesttent met zoon 40 man er in.

we stonden met de drive in in die tent.

opeens komt mijn collega naar me toe hou ff in de gaten dat het gigantishe onweert buiten ivm veiligheid, dit was binnen 10 minuten bij ons met echt hele zware windhozen en de complete tent werd omhoog geblazen incl onze achterwand met backdrop en lampen,

we konden nog net op tijd in de rand springen om alles op de grond te houden we hebben met zeker 30 man zoon 10/15 minuten aan de tent gehangen,

alles is verder heel gebleven op de backdrop na die we er af moesten trekklen door de wind
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by dj-inkognito
        we konden nog net op tijd in de rand springen om alles op de grond te houden we hebben met zeker 30 man zoon 10/15 minuten aan de tent gehangen,
        Debiel!!!!!!!!!

Wil je doden op je geweten hebben, inclusief jezelf!??!???? Als hij gaat, gaat hij, en dan ga je mee met al je gasten.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• timedriver
          • Sep 2010
          • 144

Het komt vaker voor dan je denkt... Wij hebben ook al een aantal keren gedacht dat we met tent en al weg zouden waaien en dan heb ik het niet over tentjes voor 40 personen. Sowieso denk ik dat de grote tenten beter bestand zijn tegen hevig weer, dan de kleine tentjes voor een man 100.

Je kunt het niet altijd voor zijn, het weer kan bijzonder snel omslaan, dat hebben we hier de laatste tijd wel vaak gezien. De ellende is alleen vaak, dat je in zo'n geval buiten de tent niet altijd beter af bent dan binnen. (Onweer, slagregens, onderkoeling door regen e.d.)
          I am a Timedriver!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

springkussens en windstoten
            lekker belangrijk!

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

Originally posted by JeroenVDV
              Debiel!!!!!!!!!

Wil je doden op je geweten hebben, inclusief jezelf!??!???? Als hij gaat, gaat hij, en dan ga je mee met al je gasten.

kan wel een debiel wezen alleen weet ik zeker dat jij het zelfde zou doen als je apparatuur er onder zou staan.
              bovendien was het een feest van een kennis dus niets op papier als je snapt wat ik bedoel.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by dj-inkognito
                kan wel een debiel wezen alleen weet ik zeker dat jij het zelfde zou doen als je apparatuur er onder zou staan.
                bovendien was het een feest van een kennis dus niets op papier als je snapt wat ik bedoel.
                Grappig dat je zo zeker weet dat ik hetzelfde zou doen. Ik weet heel zeker van niet namelijk, ik zou als ik Nederland - met op de buienradar een reeks zware onweersbuien en windvlagen - op een feestje in een niet goed verankerd tentje stond wel 3x hebben nagedacht voordat ik m'n apparatuur er neer zou zetten. Daarnaast zou ik als de boel de lucht in gaat deksels op de dure (lichttafel/DJ-set) apparatuur hebben gezet en dekking hebben gezocht.
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

Originally posted by JeroenVDV
                  Grappig dat je zo zeker weet dat ik hetzelfde zou doen. Ik weet heel zeker van niet namelijk, ik zou als ik Nederland - met op de buienradar een reeks zware onweersbuien en windvlagen - op een feestje in een niet goed verankerd tentje stond wel 3x hebben nagedacht voordat ik m'n apparatuur er neer zou zetten. Daarnaast zou ik als de boel de lucht in gaat deksels op de dure (lichttafel/DJ-set) apparatuur hebben gezet en dekking hebben gezocht.

mm in dat geval:

die onweersbui/windhoos was niet te voorzien het was prachtig mooi weer en op de buienradar was het pas te zien toen het te laat was.
                  de tent stond wel goed verankerd.
                  een deksel op de lichtafel en dj gear hadden wij ook al gedaan, alleen om een deksel op een complete lichtbrug doen gaat hierin wat lastiger die hebben we wel direct laten zakken maar meer kun je er op zoon moment ook niet mee als de tent op springen staat. en dan heb je toch liever dat de tent erboven blijft i.p.v dat de hele boel in de regen staat lijkt mij.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

ik heb met boten diverse keren deze keuze wel moeten maken.

Dat we probeerden een jachtje van het meer te halen maar halverwege gewoon de lijnen kapten en de boel de boel lieten.

iemand die niet begrepen had waar vetpotten bij de schroefas woor waren
                    iemand wiens wc aansluitpijp was afgebroken
                    16kwadraatje bulthuis zonder drijflichaampjes.
                    enz

dan stap je van boord en laat em gaan...

Met een PA set zou ik niet twijfelen.
                    in een eerdere post al verteld dat we bij meerdere optredens met de band een lopende afspraak hadden. "Als dit loskomt: stekers eruit, en naar de auto's"
                    lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Pukkelpop heeft precies veel angst veroorzaakt bij organisatoren.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Afgelopen zaterdag een klus gehad (1000 man publiek) waar de organisatie na de eerste set van de band een aankondiging deed.
                        Strekking van de aankondiging:
                        - Zwaar onweer, code oranje.
                        - De organisatie wees een ieder op het feit dat ze geinformeerd zijn, en daardoor zelf aansprakelijk mocht het fout gaan (in hoeverre dit rechtsgeldig is weet ik niet).
                        - In geval van ontruiming was er een ruimte verderop ingericht, en dient een IEDER instructies van brandweer/politie/hulpverleners/security op te volgen.

NADAT het onweer gepasseerd was hebben ze dit ook netjes gemeld aan de aanwezigen. (in hoeverre dit aankwam is niet duidelijk ivm de alcoholische staat van sommige bezoekers....)

Comment

• tha_dj
                          • Jan 2004
                          • 375

Originally posted by showband

Ha, en dan vinden mensen DIT gek !!!

Kijk, wij doen er ook kussentjes bij, MAAR deze staan altijd vast met 4 of meer haringen van 50 cm lang !

Net als bij zoveel tent en kussen verhuurders gebeurt dit NIET, waardoor met onverwachte wind er nare ongelukken gebeuren.
                          Wij verankeren altijd alles, ondanks dat alleen de zon schijnt ( deze zomer weinig gezien, maar toch )

Maar ben ook al bij menig tentje geweest met de disco, die los stond omdat het mooi weer was, en JA ook wij zijn op sommige dagen zonder te zeuren aan het werk gegaan.
                          Maar in een zomer als deze staan wij erop dat er ankers geslagen zijn / worden, of we vertrekken.
                          Echt met die wind en regen van deze zomer, nemen wij GEEN risico's, en na de grotere ongevallen zekers niet meer.

Maar zoals met alles gaat het fout bij een controlerende instantie ( die meestal ontbreekt ) en soms de brandweer is, omdat.....
                          Nee, in Nederland zijn veels te veel beroepen die ongestraft kunnen rotzooien, totdat er eens iets gebeurd ten koste van mensenlevens.
                          Dan wordt er weer streng gehandhaaft.

Hebben het zelf aan den lijve ondervonden met de Cafe Brand hier !!!
                          your light !

Comment

• Michielbla
                            • Jul 2008
                            • 38

Ik begrijp 2 dingen niet.

Afgelopen zaterdag was het slechte weer toch juist wel aangekondigd? Hier is dankzij de voorspellingen voortijdig een straatfeest onder de stralende zon opgebroken. Later bleek dat het niet voor niets was...

Daarnaast begrijp ik niet goed dat de risico's niet ingezien worden van aan een tent hangen. Op het moment zelf kan het een goede actie lijken maar achteraf toch niet meer? Ook niet als het (per ongeluk) goed is gegaan? Deze krachten kan je niet inschatten! Voor je het weet hou jij of je publiek er iets aan over. Dat is toch niet in verregende apparatuur uit te drukken?

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Het noodweer was idd voorspeld.

Ottoland ligt zo'n beetje tussen Alblasserdam en
                              Gorinchem, wat weer een km. of 25 voor Tiel ligt.

In Alblasserdam was er Alblaspop. Ik heb er wel muziek
                              gehoord, weet niet of het met publiek door is gegaan.

Van het havenconcert Gorinchem heb ik begrepen dat
                              dit zaterdag is afgelast i.v.m. het weer.
                              Crew was zondag aan het afbreken.

Van Appelpop Tiel hoor ik dat het gewoon is doorgegaan,
                              maar weet dat niet ckr.

@Frederic: Ik weet niet of organisatoren door Pukkelpop
                              nu angstiger zijn geworden? Ik denk dat we met z'n allen
                              in die bewuste week, waarbij er in 1 week 3 accidenten
                              waren, 2 met dodelijke afloop, meer bewust zijn geworden
                              van waar we mee bezig zijn.

Zelf werk ik ong. 65/35 binnen/buiten.
                              Maar ook binnen ben ik me maar wat bewust van het
                              eventuele gevaar van die ene niet afgeplakte kabel,
                              of een secuurtje.

Met z'n allen aan een tent hangen?
                              Het kan best, zolang je met z'n allen zwaar genoeg bent
                              en het van de wind dus wint.
                              Maar ja, wanneer weet je of je met elkaar kilotjes
                              genoeg hebt?

grtz
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...