Krachtstroom tester

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jgeer
    • Jan 2003
    • 27

Krachtstroom tester

Weet iemand wat er zoal te koop is aan krachtsstroom testers ?
    Ik ben eigenlijk op zoek naar bijv. een 380V 3x32A stekker met ledaanwijzing erin of alles fases juist zijn aangesloten en of de nul en aarde zijn aangesloten.

Dit om dus snel op locatie te kunnen testen of de stroomtoevoer deugdelijk is.

Ik heb de showtec kasten al gezien, maar ik zoek iets simpelers die checked of de nul juist is aangesloten.
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik heb zo'n stekker van Mennens, met een doorzichtige kap er op. Zitten 2 leds in en een aantal weerstanden. Groene led geeft aan dat alle fases juist zijn, rode led geeft aan dat een fase mist, en beide leds als het helemaal fout zit. Ik zal eens kijken of ik een schema ahv deze stekker kan maken.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

een fase-volgorde tester zoek jij dus. De simpele (met motortje) is een draaischijfje dat L of R draait met 3 meetpennen aan die aan de fases worden gehangen. De stekkers met lampjes op hebben meestal een groen/rood led waarbij het dan aangeeft dat de draaizin juist is, en nog 2 extra lampjes om aan te duiden of nul en aarde aanwezig zijn. Dat zijn de enige die mij bekend zijn en die ik heb gebruikt.

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Mijn Fluke T5.

Die stekkers zijn wel leuk maar je moet er dan ook nog weer verloopjes bij hebben. Ik wil meten wat ik aangeboden krijg op hun contrastekker/wcd voordat ik ook maar iets van mezelf inplug, want als het dan niet goed is dan komt het weer door mijn verloopje of krachtverdeel of weet ik veel. Verder heb je best kans dat die stekkers aangeven dat alles goed zit tussen de 200 en 600V, nee dat is goed voor je spullen!
        Gewoon meten is de beste manier, zeker als je ook een tijdelijke stroomvoorziening hebt.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

klopt, maar dan wel de 75/3 van fluke.

Maar je kunt niet van iedere muzikant een volledige opleiding Krachtstroom verwachten, daarom heb ik hier een kant en klaar kastje dat alles onder controle houdt, ook tijdens de show ........( nog nooit een nul uit zien fikken, en vervolgens 1 fase op 350 volt zien staan??)

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Duspol Benning duspol-S.
            bereik 12-750V AC/DC faseaanduiding d.m.v. LCD scherm.
            Lekker simpel, werkt perfect.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...