CRESTA - krant programmatieprobleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

CRESTA - krant programmatieprobleem

Beste mensen,

Wij hebben hier een CRESTA lichtkrant met rode leds. De programmatie gebeurd door middel van een programeertoestelletje dat achteraan in de krant in te pluggen is.
    Deze lichtkrant heb ik gekocht in prima staat, en heb ik bijgevolg bij een professionele firma laten inbouwen in flightcase.

Nu heb ik de lichtkrant ongeveer 6 maanden niet meer gebruikt, en wou ik deze opniuw programmeren. De lichtkrant doet onozel (chinese tekens enzo op de krant), en het programmeertoestel doet normaal qua led's maar doet het niet? Precies of de software van de krant is op zeep.

De connectie tussen lichtkrant en prog.toestel gebeurt door een platte kabel zoals inwendig aan een PC de HD, diskettestation en dergelijke verbonden zijn.

Zou het eventueel kunnen dat er ergens een slect contact in die kabel of stekker is, en zijn deze appart verktijgbaar?

Weet iemand een adres waar ze crest kranten "verkopen" en repareren?
    Ik kocht de mijne 2e hands maar wel in nieuwe staat.

Laten jullie me iets weten aub?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

P.S. Zonde dat dit niet meer zou gerepareerd kunnen worden want ... case + krant was wel wat geld !
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

ff googelen : ding heet buiten nederland kingpul

waarschijnlijk is de backup-batterij leeg. En dus je rammetje gereset....

Comment

• VERVALLEN

Weet iemand een dealer in België van Cresta ?

Het is een ramp dat dit niet meer werkt gewoon
      Of zou het aan de connector schelen. (is niet via IR afstandsbediening geprogrammeerd!)

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Cresta in Belgie werd verdeeld via Makro!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• VERVALLEN

Laserguy,

weet jij soms of CRESTA nog steeds verdeeld is bij Makro? Ik ben al dikwijls in Makro (dicht bij Antwerpen) geweest, en heb daar nog nooit produkten van Cresta zien staan of liggen.

Zou Cresta zelf intussen nog bestaan, of failliet zijn?

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

@LJ-M
            Ik vrees dat mijn woordkeuze weerom goed is geweest:[]
            Cresta WERD verdeeld door Makro.
            Ik spreek nu toch van wel een heel aantal jaren geleden. De laatste tijd (ongeveer 3 maanden geleden) heb ik ze inderdaad ook niet meer gezien. Ik zou eens contact opnemen met Makro om te vragen wie het merk van hen heeft overgenomen. Misschien willen zij dit wel vertellen anders...[xx(]
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• VERVALLEN

Het belooft weer een hele lange zoektocht te worden ...
              'k Ga eens horen. Weten ze daar van niets, dan denk ik dat ik er best mee naar het containerpark ga [xx(]

Comment

• REMIKE
                • Dec 2004
                • 1

Beste LJ-Martin,

Ik heb ook problemen gehad met "chinese tekens enz." bij mij lag het aan de voedingsaanluiting (intern). zodra je deze aansluit en beweegt krijg je de oorsponkelijke tekst niet of half en met chinese tekens te zien.

Verder hoop ik dat je mij ook kunt helpen aan de handleiding van dit apparaat(?) en misschien wel digitaal?

Alvast bedankt voor je moeite.

REMIKE

Comment

• VERVALLEN

Bij mij is de aansluiting door middel van een 24 polige stekker. deze stekker is vastgepinned op een "lintkabel". Deze lintkabel wordt dus veelvuldig bij mij gebruikt, waardoor ik nu ergens met een kabelbreuk / slecht contact zit. Van mij alfabet werkt maar iets meer dan de helft, en de programatiefunctie doet het niet meer.
                  Ik heb gisteren naar MAKRO gebeld en dit probleem aangehaald. MAKRO is geen dealer meer van cresta, dus mijn probleem is nog altijd NIET opgelost
                  Ik ga nu bij de elektronicazaak nieuwe lintkabel en nieuwe stekker halen en dat er zelf opnieuw op aansolderen binnenin die programeerunit.
                  Ik HOOP dan dat het opnieuw werkt. En moest het niet werken, dan gaat ze de container op die lichtkrant.

TEGENWOORDIG is dit wel te programmeren via een infra-rood programeertoestel. Net zoals uw zappertje van je TV toestel.
                  Dus via lintkabel en die problemen ervan spreekt men tegenwoordig niet veel meer. Ik denk dat lichtkranten via IR bediening ook veel minder problemen hebben.
                  Maar ik heb momenteel NIET het budjet om nieuwe krant aan te kopen. Prijzen zijn enorm duur. Een kleine kost al snel een 400 euro.

Comment

• VERVALLEN

Ik heb vandaag aan de 26 polige connector aan het werk geweest. Dacht dat het probleem een slecht contact was.
                    Ik met remote paneel naar grote elektronicazaak. Daar nieuwe connectors gekocht + 1m nieuwe lintkabel.

Connector met schaar afgeknipt en nieuwe gemonteerd
                    WERKING: zelfde als voorheen

DAARNA...

remote opengevezen en de 26 aders van de print afgesoldeerd. Bijgevolg nieuwe kabel zorgvuldig en correct aangesoldeerd. Aan uieinde weer de 36p connector geplaatst (prikprincipe)
                    WERKING: zelfde als voorheen

De lichtkrant werkt 100% perfect, enkel programmeertoestel is defect. En nu vind ik NERGENS een cresta dealer .

Makro verkoopt dit merk niet meer, en laat het ook NIET repareren.

Wat moet ik nu met die lichtkrant doen? Zat steeds in case, zit geen schram op. En volgens makro is cresta opgedoekt , gedaan.

Ik voel mij namens makro & cresta ferm bedrogen wat hun zogenaamde "service" is.

Mss kan de moderator een stickie in dit topic plaatsen, zodat het beter opvalt, dan komt er mss een oplossing uit de bus.

Of iemand intresse in een lichtkrant [xx(]

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Nou dacht van niet....
                      Verder voel jij je bedrogen, maar heb je nog garantie? heb je er zoveel schade van dat je je zo druk moet maken?

of heb je gewoon een miskoop gedaan en is dat moeilijk toe te geven?
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ff mailen met de heren van kingpul, links staan bovenaan.

succes ermee verder .

Comment

Working...