17" racks? wel eens van gehoord?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

17" racks? wel eens van gehoord?

Ik las een bericht in het technisch weekblad over een experiment met wééér een nieuwe vorm van telefonie - sneller dan draadloos ADSL en UMTS. (Leuk als je daar net miljarden voor de frequentie-rechten hebt uitgegeven....)
    Maar daarin was sprake van apparatuur in een 17" rack.
    Ik heb er nog nooit eerder van gehoord. Iemand anders misschien wel?
    Tenslotte wordt alles maar kleiner en kleiner, dus misschien krimpen de 19" racks wel mee?
    Of ze zijn helemaal niet zo technisch (geinformeerd) bij het Technisch Weekblad.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Wel van 21 " racken.
    In de backbone van mijn werkgever komen we deze wel eens tegen

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Wat je toch het overgrote deel ziet is 19'', dit is gewoon ooit eens geaccepteerd als standaard.
      Het zou mij niets verbazen als er dan ook apparatuur is van een maat kleiner of groter.
      Ik heb absoluut geen verstand van het hele telefonie gebeuren maar wat ik kan begrijpen is dat ze daar met een standaard van 17'' werken.
      Als de apparatuur toch niet zo groot hoeft te zijn en een bedrijf voert dat in, dan krijg je vanzelf wel een groep mee en een groep die in de 19'' blijft hangen.
      Kijk maar naar Martin Protocol - DMX, zwart-wit TV - kleur.
      Mensen bleven eerst hangen aan wat ze gewend waren maar na verloop van tijd wordt de stap toch gemaakt.
      Het zo maar kunnen dat de racks dus gewoon 17'' worden, nog weer compacter dus en scheelt hopelijk weer een paar kilootjes.
      We're ready to party, are you?

Comment

• fredjuhh
        • Sep 2002
        • 215

of het compacter wordt heb ik zo me twijfels bij. Je kan echt niet de inhoud van een 19" kast in een 17" kwijt, of hij moet weer wat hoger worden. Maar uiteindelijk zal je denk ik qua gewicht of ruimte geen voordeel opdoen.
        ---hier staat nix--->

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Je moet voor de grap is een willekeurig 19" apparaat openmaken,
          wat daar meestal in zit past ook nog wel in 17". Zeker omdat de meeste apparatuur ook niet zo diep is,
          5 cm smaller, 5cm dieper.
          Maarja het zal vast wel een foutje zijn, gebeurd wel vaker in tijdschriften.
          Overigens kende ik de 21" variant nog niet, vertel daar eens meer over jakkes72?
          SR20DET

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Het gaat om netwerkcomponenten op het netwerk van Defensie, die gebruikt worden om een ring van glasvezel te maken door Nederland.
            Meer weet ik er ook niet van dan dat het op SDH techniek gaat.
            Gelukkig zijn er passtukjes voor op de 1" per kant op te vullen.

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

een van mijn eerste rackjes was een jb rack van 17",
              3 ampjes en een crossovertje iets van een halve meter hoog met een bruin zeildoeken hoesje.[:I]
              anno 19....
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...