Chassis delen op of onder rack-plaat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Chassis delen op of onder rack-plaat?

Dit is een zooitje:

Daar zit een lading sluiting in, wordt je niet goed van. Durf 't niet eens aan te sluiten. Dus dat gaan we opnieuw aansluiten en solderen. Maar nou zit ik met het punt, de chassis delen kunnen aan de onderkant van de rack-plaat, maar ook aan de bovenkant. Zie foto maar, dan snap je wat ik bedoel:

Wat vinden jullie mooier? En wat kom je vaker tegen? Hoe doen jullie het?
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Bovenkant.
    Is gewoon makkelijker.
    We're ready to party, are you?

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

citaat:Geplaatst door DJ.T

Bovenkant.
      Is gewoon makkelijker.
      Wat is er makkelijker aan? Wat maakt onderkant dan moeilijker? []

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

aan de achterkant is het mooiste... en dan zwarte chassisdelen gebruiken.. krijg je wel strak afgewerkte connectorplaatjes
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

aan de achterkant is het mooiste... en dan zwarte chassisdelen gebruiken.. krijg je wel strak afgewerkte connectorplaatjes
          Naast dat het er strak uitziet is het ook juist makkelijker losmaken van een chassis zonder deze eerst te moeten los solderen voordat je hem door het gat van de plaat kan halen. Je kunt dus eerste rustig al je chassisdelen solderen zonder dat ze aan de plaat zitten en daarna in één keer alles er achter schoeven.

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

bovenkant is makkelijker kun je met je duim het het afklik dingetje indrukken
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

Wat vasco zegt, over het van tevoren solderen is idd een stuk makkelijker, zit je niet telkens met die plaat te klooien. Het ziet er naar mijn mening ook een stuk strakker uit, alles aan de achterkant.

Comment

• Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

citaat:Geplaatst door shure-fan

bovenkant is makkelijker kun je met je duim het het afklik dingetje indrukken
                Dat kan ook als ze aan de achterkant zitten hoor.
                Dan komt dat lipje dr gewoon doorheen.
                SR20DET

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

Alles aan de achterkant, da's ook net de reden waarom ze de D-series ontworpen hebben. Is dus inderdaad volledig op maat gemaakt zodat je zo nog perfect je XLR's kan loskoppelen, en werkt idd veel makkelijker. Idem bij je speakon delen (die ik op foto er ook zie aanhangen), alles netjes langs achterkant.
                  --- watt ever you want ---

Comment

• Dj Noiz
                    • Oct 2004
                    • 31

Maar je ziet toch ongeloofelijk veel dat de chassisdelen vooraan zijn vastgemaakt!
                    Zijn er veel van jullie die het achterkant-systeem gebruiken?

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Bij verhuurbedrijven waar ik voor werk zie ik eigenlijk alles aan de achterkant...

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Solderen? Daar heb je van die mooi (AMP?)hulsjes voor.
                        Aan de voorkant heb ik ze allemaal zitten, ze zijn zo lekker makkelijk te herkennen.
                        Vastschroeven doe ik ook niet aan, een popnagel erdoorheen en niet meer aan komen.
                        Die D-size chassis delen hebben ook niet voor niets een verzinkgaatje aan de bovekant
                        Eigenlijk denk ik gewoon: doe wat jij leuk vind, het zal weinig verschil uitmaken.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

Even een tip: gebruik spinnerkabel in plaats van gewone microfoonkabel om door te linken. Nu staat er veel spanning op je solderpunten door de te zware kabel. Vooral als je twee kabels moet samenvoegen werkt spinnerkabel veel fijner.
                          Life is what you make it

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

citaat:Geplaatst door DJ.T

Aan de voorkant heb ik ze allemaal zitten, ze zijn zo lekker makkelijk te herkennen. Vastschroeven doe ik ook niet aan, een popnagel erdoorheen en niet meer aan komen. Die D-size chassis delen hebben ook niet voor niets een verzinkgaatje aan de bovekant
                            Heb je al eens gehoord van labels bij je chassisdelen?
                            Als ik geen labels bij mijn patchvelden heb zitten dan herken ik het niet hoor ook niet als ze aan de voorkant zitten, het blijven mail/femail connectoren en daar kun je verder weinig aan zien. Nu heb ik wel een patchveld met 32 chassisdelen in een 16HE case, 16 mail en 16 femail (send/return)

Dat verzinkgaatje kunnen ook boutjes/schroeven met verzonken kop in. Een potnagel zal niet verzonken liggen. Doe je ze aan de achterkant neem je een boutje/schroef met bolle kop of kun je nogsteeds een potnagel erdoor jassen.

Comment

• Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

Quote van een ander forum:

Originally posted by Max
                              Connectoren als Powercon & Speakon zal je vast moeten zetten met Popnagels (liefst alles) want als je dit met bouten doet dan krijg je de plug er niet in, XLR zou eventueel wel met bout & moer vast gezet kunnen worden.
                              Popnagelen ben ik niet zo'n grote fan van, dus dat wordt moer/bout werk. Ik heb wel bouten met verzonken kop maar ook daar kom je mee in de problemen met powercon en speakon. Bovendien als je alles ingebouwd hebt, en je hebt nog 2 gaatjes over, dan vind ik het lelijk om dan 2 van die zwarte blokken op de gaten te drukken, dan kan je beter alles opbouw doen dan valt dat ook niet zo op.

Comment

Working...