Wij gebruiken onze quasars op een speciale verdeling waar 16A Schroefzekeringen inzitten. (32A CEE==> 6x 16A blauwe CEE) Als je automaten gebruikt krijgen deze het nog wel es zwaar.
Hungaroflash QUASAR
Collapse
X
-
Om ff duidelijkheid te scheppen...
Het is de bedoeling om die dingen in een cirkel te hangen centraal in de set. Zo staan die dingen niet allemaal dezelfde kant uitgericht... We weten heus nog wel wat we doen hoor. Ik was er ook al achter dat het onmogelijk was ze allemaal te samen te gebruiken, maar een stuk of vier op hetzelfde moment moet lukken...
Jerre die elco werkt dat echt???
Greetz
Fred
P.S. De Frank heeft er niets mee te maken...Comment
-
'k kan niet zeggen dat ik het al geprobeerd heb, maar een strobe die vastloopt, en dan zeker een hungaro lijkt me dat de elektronica gewoon vastloopt doordat de voeding eronderdoor gaat. Dus voor mij is dan een logische oplossing om 'n goede buffer bij te plaatsen (alleen laagspanningsgedeelte wel te verstaan!!!). Dat er hier en daar een flits minder is doordat de bufferelco vd de lamp niet kan volgens is niet het grootste probleem, maar dat ie blijft hangen ... (waarschijnlijk zal die trouwens wel groot genoeg zijn zo te horen)
Moest je toevallig een schema 'r van hebben, of gewoon de tijd om 'ns te experimenteren kom je wel verder denk 'k, maar die ongelooflijke stroom ga je blijven trekken.nu gij en dan ikke weerComment
-
Moet je wel rekening mee houden dat je dan ook een enorme laadfactor krijgt bij het opstarten. En ik weet niet meerop welke uC die gebaseerd is, ben men schema's ervan blijkbaar ergens kwijt geraakt. Maar weet wel dat sommige reset circuits dit helemaal niet leuk vinden. Voornl omdat dit maar maximaal een aantal cycles mag duren. Wat je wel kan doen is eens kijken welke elco's er achter en voor de 7805 staan, als ze er al staan en dan eens stroom meten van de logica, en dan kan je gaan rekenen natuurlijk.
Maar dan kan je beter eens nadenken over hoe je ze gaat aansluiten/opstellen. Als je hier een beetje deftig over nadenkt ga je weinig problemen hebben tijdens de show.Life is a freakshow, I just do the lightingComment
-
Heb net een mail van hungaroflash ontvangen...
STROOMVERDELING: een voeding van 3x125A tot in de brug, nadien een verdeling naar de toestellen. Elke aftakking voorzien van zekering D25A (trage curve dus), wat niet echt 100% correct is, want de toestellen hebben een voedingskabel van 2,5mm².
Het probleem van het blijven hangen, lossen zij op met een nieuwe chip...
Heeft iemand al ervaring met die chip???
Alle verdere suggesties om die dingen nog stabieler te maken, zijn altijd welkom. Want wat je ook doet ik vrees dat die dingen altijd een beetje labiel zullen blijven...Comment
-
Hi everybody!
Ik heb via een vriend zo'n oude 'Zillion' Quasar gekregen omdat hij in zijn zaak er altijd stroomproblemen mee had. Nu blijkt er toch nog wat meer mis te zijn en ik ben dus op zoek naar het schema van de printplaat van een Hungaroflash Quasar.
Als iemand me effe kan verder helpen, dan wil ik gerust iets terugdoen!
BadB says Hi!\'Lasershow? Vanavond nog?\' Ja dat kan nog net!Comment
-
hoi,
ik heb van iemand zo'n hongaruflash quasar gekregen, maar deze wil niet werken, er branden 2 led's een ledje voor de power en een oranje ledje (mode/defect of zo). heeft iemand een elektrisch schema of weet iemand wat er aan de hand is?
Is dit de lamp die defect is?
FrederikComment
-
blijkbaar zie ik nu dat het thermisch contact niet aangesloten is, wordt dit aangesloten aan de 2 meest rechtse schroefcontacten?
Kan dit ook dat er geen condensatoren in die quasar zitten?
FrederikComment
Comment