PC op PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

PC op PA

Geachte medeforum leden,

Naar aanleiding van mijn topic op het geluid forum over opgeblazen drivers en de mogelijke oorzaak volgens derden aan jullie de vraag.

Kan een signaal uit een PC, audio kaart, drivers verbranden. Het zou dan gaan over meegestuurde hoogfrequent signalen. Ik kan me er zelf niet zoeveel bij voorstellen maar ben dan ook geen electronicus.

Gaarne jullie op feiten gebasseerde reacties hierop.

Alvast bedankt.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Lijkt mij niet, het is gewoon een line-signaal (mits je line-out pakt) dus gelijk aan het signaal van een cd speler. Dan zou een cd speler ook drivers moeten opblazen. Ik denk dat het komt omdat het signaal wat de versterker ingaat overstuurd is op de mengtafel, waardoor de versterkers ook een overstuurd signaal uitzenden naar de speakers.

Verbeter mij als ik dit fout heb.

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

In principe zou dit niet mogen nee

Maar je kan natuurlijk altijd je DAC van je soundcard oversturen (bijvoorbeeld door EQ's ingebouwd in je player), of de ingang van je mengtafel...

Comment

• reflection
        • Mar 2002
        • 413

als je een externe geluidskaart pakt op usb, gaat niet mis, zijn handige dingen en varieren van 100-400 gulden.. ook duurder maar dan praten we over pro pro
        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• AH
          • Apr 2004
          • 248

Dit is inderdaad een bekent probleem met PC's, heb dit meerdere malen meegemaakt. externe geluids kaart kan evt een oplossing zijn.
          Of een PC line isolator, deze kost ongeveer € 80,-

citaat:PLI-03 - The PLI 03 is a dual channel isolating transformer designed to help to
          solve specific problems which may arise when connecting computer sound cards to
          stereo/recording systems. Firstly, the PLI 03 can safely eliminate any ground loops. Also,
          by isolating digital and analog ground, it eliminates crackling and hissing noise originating
          from the computer's high-frequency clock signals. The phono sockets on the
          inputs/outputs make the PLI 03 a convenient tool to liminate ground loops in hifi/stereo
          systems. These are sometimes caused by community antenna installations. In car hifi
          systems, it can also eliminate unwanted ground noise.

2
          PLI-03
          135x61x35
          10k +6dBV
          RCA/
          Cinch
          1 : 1 no
          20HZ - 30kHz
          Meer weten zie profiel.
          Anne Homan

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Ja dit ken zeker wel een hoogfrequent signaal wat je niet hoort.
            Ken je drivers naar de mallemiezen helpen, effe galvanisch scheiden en je zit zeker.
            gr

Comment

Working...