storing tussen stroom en signaal kabel ????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

storing tussen stroom en signaal kabel ????

hallo
    ff een vraagske : mij is er altijd vertelt dat je krachtstroom en signaal gescheiden moet houden (hiermee bedoel ik niet tegen elkaar leggen )omdat dit storingen kan opleveren!
    in hoeverre is dat verhaal waar en telt dit alleen voor dmx of voor het audio-signaal ??
    telt dit ook als je bv. een enkelfasige 16A mss 20A leiding samenduwt met een audiosignaal ??? (verdeling tussen versterkerracks)

alvast bedankt en ik hoop op snelle reacties [][]
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Dit is geen fabeltje, maar het geldt voornamelijk voor kabels die van je dimmers afkomen, die kunnen heel lelijk op je audio storen.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Wij gebruiken combikabels voor zowel DMX als bij aktief audio systeempjes en hebben nog nooit problemen gehad.
      Max. toegepaste lengte tot ca 100m, daarboven geen ervaring.

gr. Herman

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Dit is geen fabeltje, maar het geldt voornamelijk voor kabels die van je dimmers afkomen, die kunnen heel lelijk op je audio storen.
        Dat kan ik mij inderdaad wel voorstellen.

gr. Herman

Comment

• DJ-BJ-sl
          • Jul 2004
          • 172

dus voor een kabel van max. 50meter en een max. amperage van 25A op 230V en hierbij de audio-kabels zou dat wel moeten lukken volgens jullie ??
          alvast erg bedankt

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Herman,

Het klopt wat jij zegt, DMX is een signaalkabel net als de audiokabel. hierdoor zal het niet op elkaar storen. dit is geen enkel probleem.
            ook na 100m meter zal het op elkaar geen probleem geven, dmx is een digitaal signaal, hiermee kan van alles gebeuren, maar storen op je geluid kan het niet
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

Krachtstroom en audio multi kan naast elkaar, maar stelt wel eisen aan de gebruikte multikabel. DAP kabels zullen sowieso van alles oppikken. Heb zelf ervaring met 63A kracht met daarnaast 52 parige multi van Whirlwind: nooit problemen gehad.....
              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

idd, dat vergat ik te zeggen, gebruik een goede kwaliteit kabel, afgeschermd en vooral niet van DAP [:P]

Comment

• DJ-BJ-sl
                  • Jul 2004
                  • 172

ok bedankt allemaal nu weet ik genoeg
                  [8D][]

Comment

Working...