multikabel voor 28 mono kanalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

multikabel voor 28 mono kanalen

weet iemand waar ik multikabel kan vinden voor een stage box te verlengen? het zou gaan om een 24 in - 4 out stagebox dus 28 monokanalen. de stagebox die ik heb is 30m maar vind em persoonlijk net iets te kort en zou graag via een multistekker nog eens 30 m by op kunnen klikken indien nodig. helaas vind ik deze kabels aleen met stagebox.
    mvg
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

DAP heeft enkele van die dingen (maarja, dat is weer DAP...)

Procab (opkomend A-merk) heeft een 28-4 snake in het assortiment (Prowebshop doet dit merk in Nederland).

Succes!

Comment

• niesten
      • Aug 2004
      • 115

@Jurjen: Er wordt gevraagd naar een kabel met multistekker!! Die links die jij aandraagt zijn allemaal stageboxen met tig XLR-stekers aan de andere kant van de kabel.

Ik had idd een soortgelijk idee. Onze multicore is 27-parig en krap 50m lang. Deze is echter al redelijk oud en de XLR's en stagebox zijn danig aan vervanging toe. Aangezien we 50m maar zeer zelden nodig heb, was mijn idee om met harting/ilme 108 te gaan werken, twee stukken te maken (20m en 30m) en afhankelijk van de situatie een van beide multi's te gebruiken. Die ene keer dat we 50m nodig hebben koppel ik beide stukken weer aan elkaar.

Helaas heb ik inmiddels geleerd, dat de female steker altijd aan de kabel zit en de male steker altijd aan de andere (stagebox/mixer/...). Als je ze dus wilt verlengen heb je een koppelstuk nodig met 2 male multistekers (vergelijkbaar met speakon).

Ik heb overigens nog niet vaak kant en klare multi's met harting gezien (wel stageboxen).

Groeten,
      Roger
      Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Zelf heb ik mijn multi gewoon Male/Female gemaakt: de Male aan de mengtafel kant, en de female aan de stage-kant.
        Wel ILME 108 polig gebruikt, werkt perfect.
        Een voordeel als je alleen maar Male gebruikt is dat het niet uitmaakt waar je haspel neerzet.

Comment

• snoei
          • Apr 2003
          • 168

Losse kabels Female Female (aansluitkabels dus)

haspels hebben een male connector op de haspel zelf zitten en een female connector aan de kabel. Op die manier maakt het ook niet uit hoe je de haspel neer zet. uiteindelijk is hij (dmv fm fm kabeltje) weer female female, maar kunnen we als het nodig is wel een 2e haspel gebruiken om te verlengen. Verder zitten er dus op de mengtafels male connectoren, zelfde geldt voor de fx-rekken.

Het grootste voordeel van female aan loshangende delen (kabels dus) is dat de female wat meer kan hebben dan de male variant.

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Maak dan idd 2 male/female kabels, tegen de gewoonte in, en koop twee kapjes voor de male's
            Enige "probleem" kapjes bestaan niet met klemmen, dus JanWillempie (=is kabelelastiek)gebruiken.
            Als je echt zwaar wilt investeren, kun je ook nog kapjes op de females zetten, geen schade is toch beter dan weinig schade.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

ff zoek machine gebruiken : wegens beschadigbaarheid van de pennetjes worden deze meestal in de mengtafel oid, of o de stagebox gezet, warna de kabel ineens vrouwtjevrouwtje wordt.

Met een 29parig systeem heb ik ecther gewoon de han64 polig van harting in t systeem draaien. 24 sends, 3 x return, en 2 x intercom/dmx. inderdaad met de massas aan elkaar. Nog geen problemen mee gehad.

Comment

• vegapower
                • Nov 2004
                • 355

jawatte, da ding is vry duur... kan blijkbaar beter gewsoon een 2de stagebox kopen en een multistekker. kheb de mijne 2de hand slechts 150 betaald [^]

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Zelf heb ik een soort hoes voor de ILME delen gevonden van Pinanson.
                  In de verte vergelijkbaar met de hoezen die het NOB gebruikt voor de socapex-en, maar dan van een soort goretex.

Comment

Working...