Ik heb al enige jaren een Bell PCX 9024, die niet zo heel vaak gebruikt wordt (heb hem 2e hans gekocht). Laatste tijd merkte ik dat ik een aantal vreemde storingen kreeg. Als ik de versterker redelijk uitstuur (eerste rode LEDje gaat branden) dan gaat hij al vervormen, draai ik hem nog ietje verder open dan gaat hij door zijn beveiliging.
Eerst kon je hem makkelijk tot aan het tweede rode LEDje sturen zonder vervorming of enig ander probleem. Dit heeft hij trouwens over beide kanalen. Dit doet hij trouwens ook als er GEEN speakers aan hangen.
En als de limiter functie aan staat geeft hij tikken met hoog vermogen.
Heb de kast open geschroefd, transistoren totaal niet warm ofzo (of is dat normaal).
Iets anders geks is dat als je de versterker aanzet MET speakers de groep uitspringt waar de versterker aan hangt. Dit gebeurd dus niet als de speakers er niet aanhangen. (heeft niks met de speakers te maken, heb er diversen aangehangen).
Iemand een idee?
Eerst kon je hem makkelijk tot aan het tweede rode LEDje sturen zonder vervorming of enig ander probleem. Dit heeft hij trouwens over beide kanalen. Dit doet hij trouwens ook als er GEEN speakers aan hangen.
En als de limiter functie aan staat geeft hij tikken met hoog vermogen.
Heb de kast open geschroefd, transistoren totaal niet warm ofzo (of is dat normaal).
Iets anders geks is dat als je de versterker aanzet MET speakers de groep uitspringt waar de versterker aan hangt. Dit gebeurd dus niet als de speakers er niet aanhangen. (heeft niks met de speakers te maken, heb er diversen aangehangen).
Iemand een idee?
Comment