T barren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

T barren

Heb net 8 par 56 long lampjes opgeknapt (komen uit verhuur van pa bedrijf.....)

Maar die moeten even aan een leuk T-barretje, eentje met 4 stopkontacten en een 16 polige harting...

Nadat ik van de schrik bekomen was van wat die dingen kosten, dacht ik even simpelweg 2 van die dingen zelf te maken.

Nu blijkt dat geen enkele lokale pijpenboer vierkant aluminium pijp met zijden van 5 cm kan leveren. Iemand een idee waar ik die pijp wel zou kunnen krijgen???

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Je kan misschien kijken om met een U profiel te werken, en met een plaat,
    dit zal dan ook handiger werken om te kabeleren.
    enkel weet ik niet of het dan nog lasbestendig is
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

citaat:Geplaatst door driesmees

Je kan misschien kijken om met een U profiel te werken, en met een plaat,
      dit zal dan ook handiger werken om te kabeleren.
      enkel weet ik niet of het dan nog lasbestendig is
      Tja qua bekabelen is het erg handig, maar ik weet niet uit wat voor materiaal je het wou maken.
      Ik kan namelijk geen aluminium lassen, staal wel...

Maar even door rekenen: Staal --> 15 kilo T bar; 10 kilo lampen; 1 kilo connectoren/draden... = minimaal al 26 kilo...

Ik ga hem niet tillen in ieder geval!!!!

Maar ja toch bedankt voor je reactie, niemand die met spoed z'n barren uit de verhuur wil hebben??

Groeten Hugo

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

nou ik zou maar effe doorsparen voor een paar dmx barren (als je nog geen dimmers en sturing in huis heb)

sturingen kosten dan niet zo heel veel meer en je kan makkelijk wat bijhuren of uitbereiden

voor dat geld kan je zelf haast niet rommelen.....en stuk koker, hartings in en uit, multikabel per meter, kost ook een boel.....ik heb het toen voor mezelf eens uit gerekend wat het koste....heb toch voor de dmx barren gekozen.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Ja erg goed idee, en wat doe ik dan met mijn 2* 6 kanaals DMX dimmers + stuurtafel...

Het gaat echt alleen om 2 lullige barretjes, de rest is allemaal in huis.

Groeten Hugo

Comment

• kentuckytukker
            • Apr 2004
            • 39

je kunt ook U-profiel laten zetten bij een metaalverwerkingsbedrijf en dan tevens een deksel hiervoor. gaten voor de stopkontakten ed zaag je er dan zelf later in met een decoupeerzaag. zo kun je de maat van het profiel zelf bepalen

Comment

• dj truss
              • Dec 2004
              • 89

gebruik een u profiel en een deksel! zorg er gewoon voor dat je deksel dik genoeg is om er draad in te draaien zodat je dit vast kan zetten met vijzen(schroeven of hoe noemen jullie dat) is sterk genoeg mits goed gedaan .
              en is gemakkelijk te openen als er bv. een defect is.
              en dit kan wel allemaal in alu
              of je kan je uprofiel dikker nemen.
              the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Hmmz, inderdaad nog niet zo heel raar.

Maar denken jullie dat deze moeite loont tegenover de aanschaf van 2e hands barren, die ook nog aardig aan de prijs zijn..?

Het werk (heb nu vakantie) is geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat 2 U profielen met deksel ook al richting de €75,- lopen, of zie ik dit verkeerd. Mijn idee was om per bar kant en klaar zo'n €35,- tot €40,- uit te geven -->zelfbouw.

Dan nog wat:

Het deksel waar iedereen over spreekt, je maakt denk ik zo'n constructie: En op de 2 bovenste strepen schroef je dan het deksel.
                |- -|
                |___|

Dank Dank Dank

Groeten Hugo

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

In ieder geval:

Tot zover bedankt voor jullie reacties, ga nu even voor een weekje weg.
                  Maar een nog beter idee mag je altijd posten!!!

Tot volgende week,

Groeten Hugo

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

gebruik meestal koker 60x40 van aluminium is tweedehands bij de oud ijzerboer ook nog vaak te vinden,even met de bandschuurmachine eroverheen en daarna in de blanke lak en is weer perfect,wat ik heb is 4 mm dik hierin is met een gatenzaag goed te boren mits je koelt met glassex en er is goed in te tappen
                    master-qsc en de rest

Comment

• bertinthefik
                      • Jun 2005
                      • 26

Ik heb dit bij een bedrijf gekocht waar men aluminium raamkozijnen maakt en dit heeft me iets meer dan 10 euro per koker gekost

Bert

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

ik gebruik ook alu 60*40mm (en kan ik je leveren ook). kost 't geld niet, is makkelijk te bewerken, weegt niets en ziet er profi uit...

wil je info? of een foto van de baren die ik maakte (4xP-64?16p-harting)? mail me maar...

Comment

• ambooz crew
                          • Jul 2005
                          • 4

Ik gebruik bouw profielen. Dat zijn rechthoekige profielen van 1.5m. Deze gebruikt men in de bouw. Je kan ze vinden in de doe het zelf zaak bij de gereedschappen. Je moet wel wat handig zijn voor de bouw van je latje....
                          joeri

Comment

• kentuckytukker
                            • Apr 2004
                            • 39

Ik heb nog even gesnuffeld voor aluminiumprofiel, edoch kokerprofiel 50x50x2 of 3 of 4mm dik is een standaart handelsmaat. Dit wordt o.a. via MCB Nederland in Valkenswaard geleverd aan de lokale ijzerboer.
                            dit voor het geal je bslist 50 vierkantprofiel wilt hebben.

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Tot zover alvast super bedankt voor jullie reacties.

Het bestaande probleem is al opgelost met 2 2e hands barretjes.

Maar voor in de toekomst, lijkt het mij zeker lonend ze zelf eens te maken.
                              Zal aan de hand van de tips in dit topic, als er meer barren nodig zijn, kijken of ik dan aan het juiste materiaal kan komen.

Groeten Hugo

Comment

Working...