storingen RCF Art serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

citaat:Geplaatst door **************

ben het met john smits eens...
    In dit geval worden de storingen niet veroorzaakt door een aardlus: het is ook geen brommen maar af en toe echte knallen veroorzaakt door inschakel pieken. Speakers hebben dit al vanuit de doos. Maar zoals eerder gezegd moet ik maar eens een mail sturen naar RCF, wellicht weten die een oplossing.
    En natuurlijk moet de stroom "schoon" zijn, maar dit is in een bestaand gebouw niet altijd te realiseren (zonder alles te verbouwen..)

Comment

• jozef
      • Jul 2003
      • 52

En Sjoerd, al een mail gestuurd en antwoord gekregen??

Grtz Ruud

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Mackie SRM450 speakers. Echt enorme knallen kwamen eruit, geheel onverklaarbaar.

Bij mij was de mixer de oorzaak (Pioneer DJM500), op onverklaarbare wijze gaf deze 2x per avond een clip-signaal op alle kanalen plus master (ook als alle kanalen dicht stonden). Mixer is inmiddels in reparatie.

Ik weet overigens ook de oorzaak van dit probleem: tijdje terug gedraaid in een zaaltje, daar had ik regelmatig last van die "knallen". Bleek dat een 380v magnetron de veroorzaker was, deze stond schijnbaar toch op dezelfde groep. (terwijl eigenaar in eerste instantie zei van niet). Die avond op een andere groep ingeprikt, vervolgens die avond geen problemen gehad.

Maar sindsdien wel regelmatig storingen op mijn mixer, dus die heeft een flinke tik gehad waardoor nu nog steeds stoort.
        Zuid-Limburg

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

Hallo,

Ik werk veel met actieve speakertjes van AA Craaft.

In sommige zalen of café's heb ik van hetzelfde probleem last.

Ik heb nu een kort tussenkabeltje gemaakt (voor stroomvoorziening) met daarin condensatortjes van 22nF tussen fase-nul, fase-aarding en nul-aarding.
          Dit schijnt te helpen, maar ik zoek nog een beetje naar de goede capaciteit voor de condensators, dat scheelt eigenlijk van piek tot piek.
          Indien ik een goed gemiddelde heb gevonden ga ik deze ontstoring inbouwen in al m'n craaftjes.

groetels,
          Pino
          Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Een smoor condensator kan inderdaad de oplossing zijn.
            Maar een beetje electronisch apparaat heeft dit al ingebouwd, tegen het pieken van de aan/uit schakelaar.

Comment

Working...