VoltAlert, voltmeter, of toch duspol???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubadub
    • Dec 2005
    • 2

VoltAlert, voltmeter, of toch duspol???

Hoi,

ik zag laatst hoe een collega van me z'n schroevendraaier in het stopcontact stak, en er ging een rood lichtje branden! Een teken van stroom..

Hoe heet zo'n mooi ding en weet iemand waar kan ik het online krijgen?

bedankt!
    R.
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Spanning zoeker., te verkrijgen bij elke bouwmarkt
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• Rubadub
      • Dec 2005
      • 2

maar...

heeft het ook nog een engelse naam?

bedank!

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Ik denk dat jij de Volt Stick van NIEAF instruments bedoelt.

Echt ideaal even langs de stroomgroepen en je ziet perfect waar spanning op staat door het rode lampje. Werkt door de kabel heen

Plaatje
        Last edited by Controller; 29-12-05, 21:04.

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Originally posted by LJ Dwain
          Ik denk dat jij de Volt Stick van NIEAF instruments bedoelt.
          In Nederland is 'ie waarschijnlijk makkelijker verkrijgbaar via Fluke.

En de engelse term voor spanningzoeker zal wel tension tracer zijn ofzo...
          Of een thrillseeker?
          Last edited by keenoncoolstuff; 29-12-05, 22:03.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Strat
            • Feb 2005
            • 125

Om te kijken of er spanning is, wat voor spanning dan ook, leuk.

Om te kijken of de spanning eraf is: Levensgevaarlijk, vertrouw nooit op zo'n ding maar koop een goede universeelmeter of een goede dus-pool!

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

In Nederland kun je ook de MS-18 krijgen bij elke deftige elektronicazaak die Dynatek meettoestellen verkoopt. Is inderdaad een schroevendraaier en als je hem omgekeerd vastneemt kun je er elektrische velden mee opsporen door muren heen (kabels zoeken, ...). Bestaan helaas ook veel slechte copietjes van dus ga voor de echte kost nog geen 5.00,- de copies kosten ongeveer 2..3 Euro.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Fluke Volt-alert (1AC-E)
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

dus............

Comment

• smmeij
                    • Aug 2000
                    • 110

Originally posted by Strat
                    Om te kijken of er spanning is, wat voor spanning dan ook, leuk.

Om te kijken of de spanning eraf is: Levensgevaarlijk, vertrouw nooit op zo'n ding maar koop een goede universeelmeter of een goede dus-pool!
                    De volt-stick is net zozeer te vertrouwen als een goede multimeter....

Je moet namelijk beide eerst testen op een punt waar je zeker van etn dat er spanning op staat, vervolgens de te meten punten bekijken, en vervolgens weer terug naar het punt waar spanning op staat, om te controleren of je meter het wel doet, hij kan namelijk onderweg ook kapot gegaan zijn...

Volt-stick of multimeter?
                    Qua aanraakbaarheid, zeg ik de volt-stick, dit omdat je neit in aanraking hoeft te komen met delen waar spanning op staat. tevens is dit makkelijker mee te nemen...
                    Verder ga ik voor de multimeter, zoals de naam al zegt, je kan er veel meer mee meten dan alleen een wisselspaning tussen de 90 en 250 volt.
                    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Originally posted by smmeij
                      Verder ga ik voor de multimeter, zoals de naam al zegt, je kan er veel meer mee meten dan alleen een wisselspaning tussen de 90 en 250 volt.
                      Is een Duspol niet nog een stapje beter? Dan zie je tenminste als je Nulleider niet is aangesloten... Dat zie je niet met een Multimeter, want die is hoogohmig. Ik neem gewoon beide mee
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• smmeij
                        • Aug 2000
                        • 110

Originally posted by driesmees
                        Is een Duspol niet nog een stapje beter? Dan zie je tenminste als je Nulleider niet is aangesloten... Dat zie je niet met een Multimeter, want die is hoogohmig. Ik neem gewoon beide mee
                        Correct me if I'm wrong, maar je nul kan je toch naar aarde meten...??
                        The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• Dave
                          • Jan 2001
                          • 757

Originally posted by driesmees
                          Als het goed is is een duspol ook hoogohmig, anders had ik er nu al wel talloze aardlekschakelaars uit laten vliegen.
                          U x I = Boem.

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

Om te kijken of de spanning eraf is: Levensgevaarlijk, vertrouw nooit op zo'n ding
                            Het is opzich is die voltstick wel een handig ding, maar het gekke met die van mij is dat als ik iets in mijn gereedschapkist gooi, het lampje ook al gaat branden, zelfde geld voor als ie eens valt, heee, lampje gaat aan
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

komt door de grote gevoeligheid: reageert op bewegende magneetvelden en statische ladingen; de MS-18 van Dynatek zit in een blister: er eens overgaan met een wollen trui levert mooi licht op
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...