Aggregaat/installatie carnavalswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjPeke
    • Nov 2006
    • 21

Originally posted by Rock On
    Of die beveiligingen op de aggregaat zitten is helaas geheel afhankelijk van de constructeur/verhuurder. Zelf ben ik wel een absoluut voorstander!
    En het kan niet veel kwaad als je ineens je ampjes afschakeld. Als het schakelen maar ineens plaatsvind. Afzakkende spanning is wel dodelijk voor de meeste apparatuur.
    Tegenwoordig zijn er meestal in de aggregaten met de hogere vermogens een stabilisator ingebouwd. Bij die kleine tot 8kva is dit niet het geval. Maar daar zijn inderdaad aparte stabilisators voor te krijgen. Ik heb er zelf ene van Siemens. Ook zijn er stekkerdozen verkrijgbaar waar een zekering inzit die uitslaan bij een te grote spanningspiek, dan valt wel alles uit maar dan heb je wel je apparatuur beschermd. Maar wij gaan dit jaar een 30kva van Boels huren en die is gestabiliseerd dus hebben we nergens last van maar voor de extra veiligheid gebruik ik dan toch nog die stekkerdozen.

Peke

Mzzls, Peke

Comment

• dj luuk cobus
      • Mar 2007
      • 50

Muziek carnavalswagen

Hallo,

Ik heb een probleem met de aggregaat voor onze carnavalswagen.
      Onze installatie is alsvolgt:
      Versterkers:
      2x American Audio VLP1500 van 1500 watt per stuk.
      Boxen:
      2x American Audio DLS15 van 300 watt per stuk.
      1x Wharfedale pro X18B Sub van 600 watt.
      2x Zelfbouw speaker van 500 watt per stuk.

Ik wil graag weten wat voor een aggregaat we hiervoor nodig hebben.

Groeten Luuk
      Last edited by dj luuk cobus; 20-01-08, 14:12.

Comment

• Dirk Wijnen
        • Dec 2006
        • 189

Ik denk dat een aggregaat van 4KVA wel moet lukken.
        Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Lijkt me een vraag voor de leverancier van het ding.

Of je hem nu huurt of koopt, als je hem voorlegt wat erop moet draaien is hij degene die je verteld welke je moet hebben, en dus ook je aanspreekpunt als dat niet lekker gaat.
          Uiteraard heel eenvoudig om je te leten weten welke je moet hebben, maar je kan de verantwoording hiervoor beter bij de verhuurder/koper leggen.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• dj luuk cobus
            • Mar 2007
            • 50

Ja we kunnen er al een krijgen voor niks van 5 kva maar die man heeft er verder ook geen verstand van.

Comment

• geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

Originally posted by dj luuk cobus
              Ja we kunnen er al een krijgen voor niks van 5 kva maar die man heeft er verder ook geen verstand van.
              Kan als tip meegeven: Nooit de aggregaat volledig belasten 10% onder het max vermogen gaan zitten!
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• dj luuk cobus
                • Mar 2007
                • 50

Maar mijn broer had het erover dat je het vermogen van de versterkers x2 moest doen en dan krijg je in ons geval 6kw en dat moest de aggregaat minimaal leveren. Maar dit lijkt me wel een beetje raar.

Comment

Working...