onderhoud intella's -> welke producten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

onderhoud intella's -> welke producten

Ben bezig met een serie intella's volledig onderhoud te geven, maar
    - heb een aantal UV-filters (degene die vlak voor de bulb zitten), die verdwenen zijn. Nieuwe zijn besteld, maar welke lijm gebruik je hier nu voor (hittebestendige dus, en wel voor een paar 100°C)
    - printen zijn serieus vettig, dus waarmee ontvet ik deze (ik had begrepen dat er produkten op de markt zijn die je dr gewoon opspuit, de boel ontvet en zichzelf oplost/ verdampt zonder schadelijk te zijn voor de print). Gewoon ontvetten en erna afkuisen is niet echt een optie, mbt beschadiging van componenten bij afkuisen. Het zou dus een zelf-oplossend product moeten zijn.
    - Verder iemand (maintenance)ervaring met de intellabeams ? Ik heb er namelijk nog een aantal met de versie 1 transformator... Vroeg me af of het nodig was om deze te upgraden naar versie 2 (dus 240V output ipv 200V op lampcircuit), of dat deze zo probleemloos draait ?
    --- watt ever you want ---
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

Moet je tom van cyberdance eens even contacteren. Die heeft namelijk al redelijk wat intellabeams in orde gemaakt. Laatste keer dat ik daar was(tijdje geleden ondertussen), stonden er alweer 4 mooi te wachten op herstelling

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DidierB
      • May 2003
      • 337

Beste Kevin,

voor je hittebestendige lijm: locktite heeft uv-drogende lijm die hittebestendig is. Moet maar eens kijken, een fel gele bus: je kan er niet naast.

Voor je printplaten: misschien moet je eens kijken bij "Kontakt Chemie", meerbepaald de "Contact cleaner 390" werkt bij ons goed genoeg.

Voor de rest ken ik niks van licht.

Groeten,

Beghin Didier
      Ampli bvba

Comment

• Vlaatje
        • Mar 2006
        • 4

Originally posted by DidierB
        Beste Kevin,
        Voor je printplaten: misschien moet je eens kijken bij "Kontakt Chemie", meerbepaald de "Contact cleaner 390" werkt bij ons goed genoeg.
        Overleven deze printplaten ook lekker een lauw badje dreft (Ontvet werkelijk alles) als ik ze daarna droogspuit met perslucht en ze daarna lekker lang laat drogen?

Heb mn intella's nu verder vrij ver hersteld, buiten de ballast waar de vet aanslag zo "hard" is geworden dat je het er nooit meer afkrijgt.

En kan ik een neopreen kabel gebruiken als netsnoer voor deze apparaten, zonder temperatuur problemen?

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Geen water voor printen en al zeker niet met detergent (detergent -> lagere oppervlaktespanning dus je water komt overal waar het niet moet komen).
          Dan doe je beter iets met ammoniak.
          Die Contact Cleaner 390 is daar ook niet voor bedoeld. Kontakt Chemie heeft daar de CLeaner 601 voor uitgevonden. Sterkere producten hiervoor: Kontakt WL.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• juns
            • Dec 2008
            • 2

de uv filters kun je ook met hittebestendige siliconenpakking lijm want dat blijft flexibel en daardoor knapt het filter niet als het metaal uitzet door de warmte. bij martin gebruiken ze de rode pakking van den braven sealants

Comment

Working...