Brandalarm + Rookmachine = Goed idee?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

er is nog een optie en die luid

je kan ook de optische melders die dus rook detecteren vervangen laten door thermische melders
    die gaan alleen af bij hogere temperaturen
    p.j

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

Originally posted by tididi
      er is nog een optie en die luid

je kan ook de optische melders die dus rook detecteren vervangen laten door thermische melders
      die gaan alleen af bij hogere temperaturen
      Helaas kan dat dus niet altijd. Afhankelijk van de situatie uiteraard. Als je op eigen initiatief een brandmeldinstallatie in je pand hangt ben je idd vrij in het kiezen hiervan. Indien de brandweer je verplicht een installatie te plaatsen, dan bepalen zij ook het type, en als je pech hebt ook nog het merk.

Uiteraard heeft ieder type melder z'n eigen specificaties, en daarom kan je dus niet zomaar ieder type met elkaar uitwisselen.

Comment

• flyboarder
        • Feb 2006
        • 8

Als ik op school moet draaien, vraag ik altijd de middag of ochtend als je gaat opbouwen aan de directeur of hij het alarm kan regelen. En er bij ons op school volgens mijn een iemand de het alarm kan uitschakenlen, en per groep. Bv in het keukentje in de docenten kamer hangt een hitte detector om dat daar vaak wel wat rook is.

Joost

Comment

• revolution
          • Mar 2006
          • 45

Er zijn ook scholen die de brandmelders op een aparte installatie heeft staan, en dat alleen de handmelders (ook op een aparte installatie) op de meldkamer of brandweer zijn aangesloten. Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dan gewoon zonder gedoe de brandmelders op reserve kan zetten. De brandmelders kunnen ook op het inbraak alarmsysteem zitten, en kan je het zonder problemen bij de meldkamer afhandelen. Je kan ze op reserve laten zetten dmv het beveiligingstechniekbedrijf te bellen of door die school zelf te laten doen als ze weten hoe het moet.

En volgens mij kan je ook bij de brandweer aangeven dat ze alleen op de handmelders moeten reageren en niet op de brandmelders, want sommige installaties geven ook door op welke melder er alarm is.

En met de juiste afmeldcode kan je volgens mij ook gewoon aangeven bij de brandweer dat je een zone op reserve zet omdat er een schoolfeestje is.

Er zijn trouwens ook Duall melders, die meten optisch en thermisch, maar hij gaat pas in alarm als er rook en een snelle temperatuursverschil van minimaal 60 graden is, dus gaat niet alleen af bij hitte ( bijv. in de zomer), en gaat ook niet af door een rookmachientje oid.

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
          gr. Revolution
          Greatz Revolution!!!!!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Beste mensen,

Alle adviezen in deze zijn ongetwijfeld goed bedoeld. Ze zijn echter aannames op basis van onvolledige informatie.

Met de inmiddels aangedragen mogelijkheden lijkt het mj passend af te sluiten met het dringende verzoek niets te ondernemen zonder in-en toestemming van de vergunning verlenende instantie van de gebruiksvergunning van deze locatie, meest waarschijnlijk is dat het schoolbestuur en de plaatselijke brandweer.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...