Oprol/vouw-systeem ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Oprol/vouw-systeem ?

Dag Allen,

Binnenkort doe ik een installatieproject in een sporthal. Het betreft hier een stuk truss van 10m welke aan 2 handtakels komt te hangen.

Op deze truss worden een 12 tal shucko prikpunten gemonteerd voor de 8 losse armaturen die er in kunnen worden gehangen.

Echter als de lichtinstallatie niet word gebruikt, moet de truss naar maximale hoogte (10m). Tijdens gebruik van het licht zal de hoogte echter een meter of 5 a 6 zijn. Nu ben ik nog op zoek naar een oprol of een opvouw-systeem voor de multikabels, zodat het licht bruikbaar is over de volledige hoogte.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken voor een dergelijk soort syteem?

Alvast bedankt,

Joost
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Mandje om je takel ter hoogte van de truss. Multikabel om de ketting heen geslagen, en de kabel komt netjes in het mandje bij het hijsen.

Duurdere oplossingen bestaan ook, zoals elektrisch afrollende stroomhaspels, maar dat is ongetwijfeld buiten jouw budget.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Kabels verwerken in een "knik arm"

Ik zal zondag wat detail foto's maken.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

ik zit met het zelfde probleem.
        Maar Pieter: dan plet je je multikabel toch met de kettingwielen in de takel? Je hebt ook wel van die lange stroken waar de kabels netjes in kunnen, maar dan heb je wel een rare strook in de ruimte hangen.
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

mss eens kijken op igus site hebben kabelrupsen e.d mss zit er iets bij
          master-qsc en de rest

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

waarom niet gewoon kabels die je lang genoeg maakt om tot aan je truss op minimale hoogte te reiken en bos je deze op wanneer je toch ook je handkettingtakel ketting gaat opbergen, want hoe wil je dat doen dan. je hebt bij een handkettingtakel toch een kettinglus waarmee je je takel bedient.

stel nou dat je dit met een rolsteiger of hoogwerkertje op wil gaan bergen in een "kettingzak/bak" kan je toch ook gelijk je dmx en elektrakabel mee naar boven trekken?

als je nou gebruik maakt van alektrische takels kan ik me de knikarm voorstellen, maar je moet nu toch omhoog om je ketting op te bergen.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Is er iets voor te zeggen om de manier te hanteren die in veel theaters wordt gebruikt om de multi die aan een trek vast zit op lengte te houden.

Kort samengevat: multi op een rolletje, afstand naar de trek/truss is bij trek/truss omhoog kort, afstand bij trek/truss naar beneden is de maximale lengte.
              Kluitje contragewicht zo u wilt) aan de multi aan de wandkant en klara...lengte altijd op vloer niveau, nooit naar boven moeten om iets op te bossen.

Snap je bovenstaande niet, hobbel eens binnen bij een willekeurig theater bij jou om de hoek, daar hebben ze allemaal met ditzelfde bijltje te hakken
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

mee eens, is ook zeker een goede optie, maar dan zit hij nog steeds met het probleem van de ketting van de handkettingtakels
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...