Originally posted by Roel_CX
Neutrik Pluggen gaan niet open (NC-FXX en NC-MXX)
Collapse
X
-
-
Ik zelf vind de nieuwe pluggen top.
1. Het uiterlijk is mooi.
2. Ze zijn niet stuk te krijgen.
3. Bij Male conector geen gatje die kan vervormen of weg breken.
4. Het logo boven prik je altijd goed.
5. Kleur ringen ipv kleur tules.
Heb nooit problemen gehad met het open draaien van die pluggen.
Pak ze bij kop en kont en draaien maarComment
-
Ik heb ook de nieuwe Neutrik XLR pluggen. Bij mij gaat het aandraaien een stuk lastiger. Ik gebruik gewoon DMX snoer (Tasker) maar het lukt me nog steeds niet om hem helemaal dicht te maken. Zelfs mijn vader lukt het niet (dat wil niet zeggen dat ie sterk is). Maar ze zijn in iedergeval waterdicht wat de tules betreft.
GreetzzI'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drugComment
-
Originally posted by CasparEn dat stukje gereedschap dat ze hebben werkt ook prima, kan je flink wat meer kracht mee uitoefenen
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Vorige week een mixer compleet bekabeld met deze pluggen.
Serieus voordeel is dat deze trekontlasting wel werkt op dunne kabel.
(aders van een multi zijn toch regelmatig rond de 2.5 mm en die trok je met gemak uit de oude).
Nog een klein voordeel is dat de ring die in/rond de tule zit vervangen kan worden door een transparante waaronder je eenvoudig een 6mm brother-labeltje kunt gebruiken. Scheelt krimpkous en komt toch niet los voordat de tule losgedraaid wordt....It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Hmm, we zijn weer een tijdje verder en ik moet zeggen dat ik helemaal om ben.
Ik stond in het begin nogal sceptisch tegenover de nieuwe serie, maar heb nu net laatst weer 100 connectoren besteld, en zie nu toch wel de voordelen in.
Zoals genoemd, de kleurringen zijn erg makkelijk, de vergrendeling is beter, en het lipje van de male connector kan er niet meer uitbreken.
Het los en vastdraaien is ook niet zo'n groot probleem. Het makkelijkst is het om de male en female connectoren even in elkaar te klikken, en hem dan pas vast of los te draaien. Je hebt dan wat meer grip.
Wat tevens leuk is als je ze per 100 besteld is dat je nog eens iets extra's krijgt... Ik heb in ieder geval al een leuk stapeltje reserve trekontlastingenen male- en femalebinnenwerken...
(Hoewel de houtsnippers in sommige zakjes zijn dan weer een beetje twijfelachtig...)
Een goede vooruitgang dus!
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
Comment