Zelfbouw ASL beacon light

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Zelfbouw ASL beacon light

Wie heeft er toevallig een schema liggen voor een ASL beacon light.

Kastje met een lamp erop dat je tussen je asl lijn knoopt en gaat knipperen als je op CALL drukt.

Google heeft zo snel geen oplossing.. Iemand hier ?
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • eddy56
    • Mar 2004
    • 102

Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek.

Dus reageer, dan worden er meer mensen blij!

Greetz Eddy
    Apogee, i\'m loving it!

Comment

• Barthez
      • Dec 2003
      • 256

Ik weet dat er bij ons op de zaak ergens zo'n schema rondslingert, ik zal morgen eens kijken of dat nog terug te vinden is..
      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• esound
        • Oct 2004
        • 193

is er niemand die dit schema heeft

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

Kijk anders eens tussen de schema's van R. Cowley:

Als je hier alleen het rechterbovengedeelte van bouwt, kun je volgens mij wel een lampje aansturen.

Groeten,
          Sjoerd

Comment

• marten77
            • Jul 2006
            • 68

Kijk anders eens tussen de schema's van R. Cowley:
            Om het wat overzichterlijker te maken:

(Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, aangezien ik het niet nodig heb !!!)Greetz,
            Marten77

Comment

• SjoerdOptLand
              • Jul 2003
              • 261

Originally posted by marten77
              Om het wat overzichterlijker te maken:
              Bedankt voor het painten, twee dingen nog: ten eerste zit er nu een heel eng draadje van de voedingslijn naar de intercombus, die heb ik weggegumd.Ten tweede kun je het call-circuit weglaten, het gaat alleen om een beacon toch?

Je houdt dan (rechts) alleen nog maar R3, R4, R5, R29, C3, Q2 en CN3 over. R31 voegt ook niet heel veel toe, dus dat mag ook weg. Totaalplaatje wordt dan:

Met een minder exotische transistor zou het ook wel moeten werken, even proberen maar.

Groeten,
              Sjoerd

Comment

• marten77
                • Jul 2006
                • 68

haha, idd vergeten om die weg te halen

Maar weet jij zeker dat het zal functioneren, zonder het CAll-CIRCUIT ?
                Of is dit enkelt maar een zending naar de hoofdpost, om er voor te zorgen dat er een hoge DC spanning ontstaat ?

Dit is de uitleg vanuit deze link: (alles staat hier beschreven)

Signal Lamp
                When a high DC voltage is detected on the intercom bus
                (i.e. when one of the people on the bus pushes their "call" button),
                the voltage raises to a significant fraction of the power supply voltage (depending on how many circuits are on the bus, and the resistance/loss of the wiring).
                In any case this is more than enough voltage to cause base current to flow into Q2.
                This causes Q2 to turn on and allow VCC to flow though the signal lamp LP1. R4 and C2 form a filter to keep the signal lamp from activating on brief noise spikes on the intercom bus.
                (ik heb totaal geen benul van fijne electronica !!)
                Oftewel, ik heb geen idee van wat elk onderdeel nou precies doet !!!
                Maar goed, leren is altijd leuk/goed

Greetz,
                Marten

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Let even op! Het is geen gewone transistor, maar een darlington.
                  Eigenschappen: Hoge ingangsweerstand, en hoge versterkingsfactor gecombinerd met een behoorlijk vermogen.
                  Kun je dus niet zomaar vervangen door een NPN torretje.

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

Heren alvast bedankt voor het meedenken, heb zelf nog geen tijd gehad om iets te bouwen of te testen, maar vanaf volgende week meer vrije tijd!
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• esound
                      • Oct 2004
                      • 193

Hoi

Heb effe de maker van het schema gemail met daarin de vraag of je het call circuit nodig bent en of het schema goed was. Dit was zijn antwoord:

[FONT=Arial]You are correct. You need only the "Signal Circut" part to[/FONT]
                      [FONT=Arial]detect the call signal and switch on the light.[/FONT]

[FONT=Arial]Note that if you want something larger than a small incandescent[/FONT]
                      [FONT=Arial]lamp or LED, you may prefer to power the indicator from a local[/FONT]
                      [FONT=Arial]power supply rather than from the 28V on the intercom bus. The[/FONT]
                      [FONT=Arial]same circuit will work, but with a local supply to eliminate the need[/FONT]
                      [FONT=Arial]for D1, R6, and C1.[/FONT]

[FONT=Arial]Or you could use an optical coupler or a solid-state relay rather [/FONT]
                      [FONT=Arial]than the lamp or LED to switch on nearly anything.[/FONT]

succes

Comment

Working...