Koptelefoon splitter bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

sorry: dubbelpost
    Last edited by shure-fan; 01-08-06, 19:09.
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

hou er rekening mee dat die wedge-uitgang niet de enioge is, de xlr erop komt meestal aan de voorkant nog een keer voor als (stereo) koptelefoon-jack.

verder : kastje kopen bij conrad, 2 x xlr gat erinboren, 2x steek erinboren, 3 x potmeter erinboren, en alles doorsolderen, wegens eenmalige instelling ( hou er rekening mee dat je wedge harder gaat als je je laptopinstel. verandert).

Anders : toch ff een investeringkie doen, met wat electronica erin, en dan idd richting 100 euro lappen.

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

gaat mij erom dat ik 1 ingang heb (vanuit de tafel, de xlr dus) en dat ik vanuit het kastje 3 regelbare (uitgangs-volume) xlr uitgangen heb en die gaan vervolgens naar verschillende ingangen,

1 daarvan komt aan me afluister wedge
        1 daarvan gaat naar me in-ear
        en de laatste zou dan naar me laptop gaan

de afluisterwedge zou ik dan niet via de tafel gaan regelen maar via het kastje, en de in-ear en laptop zou ik dan (per evenement) 1x hoeven in te stellen,

ik hoop dat iedereen zo een beetje snapt waar ik naartoe wil

@ macsounds:

hoe bedoel je dit?

"wegens eenmalige instelling ( hou er rekening me dat je wedge harder gaat als je je laptopinstel. verandert). "
        Last edited by shure-fan; 01-08-06, 19:29.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

als je de potmer 1 en 2 hebt in gesteld kan potmeter drie, bij erg lage waarden invloed hebben op die andere twee... Vandaar buffer-versterkertjes ertussen, en een voedinkie enzo... en daar gaat je budget.

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

ik ga denk ik gewoon de onderdelen kopen en in elkaar solderen, en dan zien wat er van komt en of het me bevalt, mocht het niet bevallen dan koop ik wel zo'n kastje van bijvoorbeeld samson

Comment

• muddy
              • Jul 2006
              • 21

wat ik zou doen: versterkertje uit mijn vorige post, dan daarachter drie potmeters. Neem anders even contact op dan teken ik eht voor je uit.

en nog een tip: koop niet bij conrad deze zijn vreselijk duur.

Comment

Working...