Versterker in DC protection door..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Versterker in DC protection door..

Beste forumleden,

Ik weet dat Eminence niet hoog scoort maar ik heb een raar probleem.
    Ik heb een Crown 602 gebrugd dus 1680 Watts 4 Ohm op twee subs met ieder een Kappa LF15 Pro bestukt.
    Nu is het gekke dat na verloop van een uur de versterker in DC protection gaat en als ik de volume terug draai en weer op draai speelt de versterker normaal.Versterker speelt gewoon goed met andere speakers
    Wel staan beide potmeters (Volume) volledig open en gelijk. Kabels van input zijn goed, speakon kabels zijn goed.

Maar, ik heb dit alleen met 6th order bandpass kasten waarin Eminence zit. Met RCF speakers geen problemen......dus

Gevalletje van extreme powerdip waardoor de versterker in de DC protectie gaat?? Clipping is geen sprake, alles net 0dB uitsturing en Alesis compr/lim die alles in de gaten houd.

Misschien kan iemand mij op weg helpen?
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

misschien dat de kappa's een lagere ohmse waarde hebben waarbij de amp dus onder de 4 ohm in brug moet spelen??
    Kan natuurlijk wezen dat de amp dit wel even volhoudt maar niet op max vermogen.

misschien je chassis dus even doormeten en kijken welke ohmse waarde er wordt aangegeven.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ha Salsa. gebruik je de Alesis CL ook op de RCF weergevers ?
      Aangenomen dat alles identiek is kan ik enkel bedenken dat de amp de impedantie in brug niet fijn vindt ... hoewel de amp het aan moet kunnen blijft 4 Ohm in brug toch tamelijk laag. Volg even de tip van "Watt Extra" om te zien welke Ohmse afwijking je hebt tussen de RCF's en de Eminences.

Betreft de protectie denk ik dat de amp 1 protectie-LED heeft die zowel temp als DC als overcurrent aangeeft. Het probleem zoals je beschrijft lijkt me meer een overcurrent probleem dan DC.

Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Als je een speakerkast op 1 bepaalde frequentie getuned is ziet de versterker daar in de buurt ( zelfbouwforum??) een soort van lagere weerstand, en dat zou dus extra vermogen kosten, en daardoor thermisch uit.
        Een versteker die na een uur draaien op vermogen eruit gaat heeft meestal de thermische beveiliging aangesproken. Keertej schoonmaken wil dan ook og wel s helpen, alhoewel de crowns over t algemeen eerst erg vies gaan klinken.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Ik heb ondertussen meer onderzoek gedaan en kom misschien tot de conclusie wat Watt-Xtra ook verteld heeft.

Zowel de RCF als de Eminence zijn beide 8 Ohm per kast, parallel 4 Ohm dus, de Crown heeft geen problemen met de RCF kasten, Eminence na 1.5 uur gaat de Crown in de Protection Mode.

De amps zijn niet vies van binnen, enkel dit probleem treed alleen op bij twee Eminence bestukte subs parallel op de Crown.

Ik vermoed dat ik de Eminence heel ver weg in de Caribbische Zee ga gooien.......

Bedankt tot zo ver iedereen die gereageerd heeft!!!

Paco
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Dit doet me een beetje denken aan dit topic, alleen gaat het hier niet om JBL, maar misschien heeft Eminence dezelfde dip?

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Ik heb eens gelezen dat de Eminence Kappa serie bij een bepaalde laag frequentie de impedantie verloop drastisch naar beneden gaat..
              Ik weet dat dit ook te maken heeft met de type kast, als voorbeeld, een dubbel geladen Eminence Bass Hoorn 2x15 inch geeft weer geen probleem!
              Ik denk toch misschien dat de combinatie kast, 6th Order Bandpass, en Eminence Kappa LF Pro geen goede combinatie is.
              Nogmaals getest en bij de andere,met RCF, geen enkel probleem.

Bedankt nogmaals voor jullie reacties!!

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Ik zou zo zeggen: even een impedantiekromme meten van de kasten, en je weet het.......

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

Deze versterker kan gebrugt niet minder dan 8ohm impedantie aan. http://www.crownaudio.com/pdf/amps/139441.pdf

Een versterker die gebrugd is "ziet" de aangeboden impedantie al voor de helft.
                  op dit moment draai je dus gewoon op 2ohm, ver beneden de impedantie wat deze versterker kan hebben.
                  De speakers in serie zetten =16ohm, versterker bruggen = 8ohm.
                  Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Ik heb de oudere serie XLS van Crown en deze kunnen wel Bridge op 4 Ohm draaien immers die dubbel15 inch basshoorn heeft geen problemen en met RCF speakers parallel (dus ook 4 Ohm) geen problemen.
                    Het lijkt wel dat het ligt aan de combinatie bandpass kast MET Eminence Kappa LF die het probleem veroorzaakt.

En Bass speakers in serie zetten is al helemaal geen goed idee, op zulke lage frequenties moeten de twee bass speakers wel erg gelijk uitslaan want anders interfereerd het elkaar..

Maargoed, we gaan kijken..

Comment

Working...