Deksel van flightcase als tafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjustice
    • Feb 2007
    • 3

Deksel van flightcase als tafel

Hallo,

Ik heb een vraagje over het monteren van mijn deksel aan mijn flightcase.
    Hieronder zie je op de foto hoe de deksel moet komen. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen??? BVD

Groetjes Raoul
  • johan1988
    • May 2006
    • 40

Aan ene kant scharnier? andere kant zo houden

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

als je daar wat zwaars in gaat leggen / op gaat leunen valt je hele rek om.
      Je moet dus wel een of andere tafelpoot erbij verzinnen.

Maar vastmaken kan met uitneemscharnieren. Of met pennen in slotplaatjes
      lekker belangrijk!

Comment

• Wim Siebelink
        • Jul 2001
        • 51

goeie stand van je equalizer trouwens...

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Of je koopt zo'n DAP flightcase, die hebben dat kant en klaar , en dan ziet het er ook gelijk allemaal wat netter uit.
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• djjustice
            • Feb 2007
            • 3

Reactie terug

Hallo,

Uitneembare scharnieren lijken dus het beste en snelte optie.

Over reactie "omval probleem": Ik heb bij de rest van de installatie die je ziet nog een kist even grootte oppervlakte wat lager dan deze. Hierin zitten 3 versterkers. Deze is bevestigd onderop de flightcase (zie hierboven) en zorgt voor de beste steun. Dus omvallen zal hij niet.

En betreft Dap flichtcase's ik bouw het liefste alles zelf exclusief speakers.

Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Als iemand nog ideeen heeft? Ik zie dit graag.

Raoul

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

DJ-Knaak had daar een leuke oplossing voor:

Plankdrager die je in een profiel schuift, verkrijgbaar bij de meeste dhz winkels.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

het kan trouwens geen kwaad om strak een latje te verlijmen op de zijkant die exact onder het deksel uitkomt als je hem in de scharnieren hangt.
                Dan heb je neerwaardse steun en hangt het niet helemaal aan de scharnieren (die krijgen een kracht (moment) opzij als je het boeltje hebt staan)

Een tweede rek aan de andere kant maakt scharnieren iets moeilijker want je kan een deksel niet zowel links als rechts tegelijk "inscharnieren".
                lekker belangrijk!

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Beste Raoul,

even een opmerking, niet negatief bedoeld, maar iets om over na te denken.

Dap en prodjuser bouwen de kisten die jij nodig hebt, nu zeg je dat je ze liever zelf maakt, en dat is iets wat ik begrijp als je in staat bent zeer nette afgewerkte cases te bouwen.
                  Maar met alle respect ben ik van mening dat een Dap of proDJuser kist kwalitatief en kwa uiterlijk beter is dan de kist die jij hier zelf hebt gebouwd.

wat is nu de reden dat je perse zelf wil bouwen?? puur vanwegen kostenbesparing?
                  in dag geval zou ik me eens beraden omdat je bijvoorbeeld geen deksel aan de voorkant hebt, gelakt hout gebruikt wat sneller beschadigd enz.
                  mischien een goed moment toch eens te kijken naar een aangekocht model.

NOGMAALS!! dit is geen commentaar of lullig bedoeld verhaal, puur een aanzetje om je eens goed te laten nadenken over je volgende stap.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• djjustice
                    • Feb 2007
                    • 3

Reacties terug

Zeer goede ideeen.

Leuk idee van dj-knaak. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om de planken dragers te monteren.

Lijkt me ook het beste een steun balkje te plaatsten en dan uitneembare scharnieren te gebriuken.

Ik neem mijn woord terug over dap en prodjuser. inderdaad ziet dat gekochten beter uit. Maar nu heb een zelf gemaakten case waar ik al mijn installatie precies kwijt kan. Ik heb een vorige case gehad. Zie hieonder: Dit was een nachtmerrie.

Last edited by djjustice; 24-02-07, 17:03.

Comment

• dj empire
                      • Mar 2006
                      • 46

Misschien is het een idee om de deksel op een keybord statief te zetten, ik doe dit zelf ook >

Comment

Working...