Fisher CA-2310 "knalt"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Fisher CA-2310 "knalt"

Hoi

Ik heb hier een Fisher CA-2310 versterker staan. Het lijkt mij een al aardig bejaard beestje, maar een precieze leeftijd weet 'k ook niet. Ik heb 'm ook maar gekregen van iemand die hem gekregen heeft
    Maar ja, volgens mij sukkelt hij een beetje op z'n laatste beentjes. Ik hoor steeds vaker een luide "knal" door de luidsprekers. Ik gebruik deze versterker om 2 IMG StageLine PAB112/SW tops aan te sturen. (Dit doet 'ie ook bij andere luidsprekers (heb ter vergelijking eventjes 2 XXL-power kastjes à la 200W er aan geknoopt))
    Heeft er iemand een idee wat er kapot is (of toch bijna) in deze versterker?

Alvast bedankt,

Stijn
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Open schroeven,
    Connectoren aandrukken en op de onderkant van de print(en) nakijken op gebroken solduren.
    Wellicht een slecht contact ergens. Dikwijls te beinvloeden door mechanische trilling of warmte.

Comment

• StijnS
      • Sep 2006
      • 173

Originally posted by Dikke Foaf
      Open schroeven,
      Connectoren aandrukken en op de onderkant van de print(en) nakijken op gebroken solduren.
      Wellicht een slecht contact ergens. Dikwijls te beinvloeden door mechanische trilling of warmte.
      Kan 't trouwens ook zijn dat ie te zwaar belast wordt? De versterker loopt erg heet na een tijdje, en 'k heb totaal geen idee hoeveel ie aan kan...

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Als je niet meer informatie geeft als hoe lang en welke belasting..........

Comment

• StijnS
          • Sep 2006
          • 173

Originally posted by Dikke Foaf
          Als je niet meer informatie geeft als hoe lang en welke belasting..........
          2 IMG StageLine PAB112/SW's. Da's dus 300 watt piek, 170 Watt RMS. In 8 ohm.
          Dit speelt meestal zo'n 3 uur aan 1 stuk door, maar nu knalt ie al na 1 minuut...

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Ferme duw tegen de versterker geeft geen knallen?

Lijkt me nog steeds een slecht contact ergens, dat oiv warmte slecht contact gaat geven.
            Heb je al wel iets geprobeerd???

2 hits in google, eerste hit:

[FONT=Arial][FONT=Arial]Märkuteffekt/kanal enl. IEC 4/8 ohm (W/dBp) 72/138 /70/138[/FONT]
            [/FONT]
            Zou dat 70W in 8ohm en 72W in 4ohm zijn? Staat vast wel ergens een getalletje op de versterker achteraan dat erop lijkt?
            Lijkt erop dat je versterker veel te weinig vermogen heeft in verhouding met je speakers, waardoor je te hard gaat spelen en de amp te warm gaat worden.
            Lijkt me dat dit eerder een hifi versterker is dan PA.
            Oud en versleten, koop een nieuwe versterker die wel genoeg vermogen levert of kijk alle connectoren, schakelaars en soldeerverbindingen na.
            Last edited by Dikke Foaf; 04-06-07, 18:19.

Comment

• EVfreak
              • Jan 2006
              • 146

Simpel,

Dat zijn stuurtransistoren en condensatoren die slecht zijn...
              Oplossing,laten herstellen en de versterker gebruiken waarvoor hij gemaakt is;Hi-Fi. Dit zijn tenminste nog échte Hi-Fi versterkers

succes

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

Jammer,
                Maar wij hebben een afspraak met de diverse HI.FI. fora.
                Zij doen geen P.A. en wij geen HI. FI.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...