documentatie gezocht voor servicen sl1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

documentatie gezocht voor servicen sl1200

Hey, ik zou graag het servicen van een sl1200 onder de knie krijgen. Wie hebben er hier handige links en dergelijken voor me? En een service manual natuurlijk.

edit: heb inmiddels een service manual gevonden, maar er staat niets in over afstellen van de arm en dat is nou juist waar ik naar op zoek ben. Heb hier een sl1210 waarvan de arm anders voelt dan normaal en hij slaat vaak over. Serato, een finalscratch-achtig gebeuren had grote moeite met het oppakken van signaal wat door deze draaitafel geboden werd (en dat met 4 verschillende elementen). anti-skating lijkt o.k. als je de arm zo instelt dat ie zweeft, net als normale sl's en hij is ook niet te strak aangedraaid. De arm voelt alsof ie meer weerstand biedt, naarmate je hem meer naar de binnenkant van het plateau beweegt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt!

Emiel.
    Last edited by emiel-r; 10-06-07, 16:20. Reason: update
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Emiel,

De arm hangt in puntlagers die (door anderen ?) te strak afgesteld zouden kunnen zijn. In dat geval is de puntlager beschadigd en dien je een nieuwe arm te monteren (voor een schappelijk prijs bij de importeur te verkrijgen).

Verder valt er niet veel aan zo'n ding te servicen; pitchfader en pop-up lampje (indien dit nog geen LED is) af en toe vervangen, de boel schoonhouden en dat is het volgens mij zo wel.

Mocht je een electrisch schema willen voor een modificatie oid dan kan ik je die wel mailen.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...