Versterker zorgen er zo snel mogelijk vanaf te komen of gebruiken??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • F.V.
    • Apr 2007
    • 10

Versterker zorgen er zo snel mogelijk vanaf te komen of gebruiken??

Een ja schrik niet! Skytech PA 2500, staat al een paar jaar ongebruikt in de kast.

2 jaar geleden gekocht voor een 10tje en even getest op 2 stuks jbl srx 4 ohm subjes (oude type 600 Wrms),
    Wat mij het eerst opviel dat ie erg snel heet werd dus toen heb ik hem verder ongebruikt laten staan.
    Maar nu heb ik 2 topjes (JBL Eon 1500) en wou hem eigenlijk daar op zetten is het dan enigzins betrouwbaar?

En wat zijn de spec's van dit ding kan het op het net niet vinden.??

M.v.g. Fimme.
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

Voor een bingo avond zou ik het wel aandurven. Anders.... niet eigenlijk.
    Klasse-avond zou ook nog kunnen.
    De specs van zo'n apparaat zou ik maar met een korreltje zout nemen. Meestal zijn ze alleen maar "mooi gemeten" omdat de doelgroep van dit soort spul daar op geilt (en het hun aan kennis en ervaring onbreekt om er echt informatie uit te halen)

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Heb hier thuis ook zo'n PA 2500 staan. Ben daar heel tevreden mee! Heb nog niet echt gemerkt dat hij snel heet loopt, dus dat weet ik niet echt.
      De specs: 2X500 Watt/8Ohm (en door navraag bij Skytronic zelf: 2X700 Watt/4Ohm).
      Heb dit toestel onlangs gebruikt om mijn topjes te versterken in een tweewegsysteem (top-bas) en op 4Ohm kon hij zonder probleem 4 Vibe 15 van het nodige vermogen voorzien. Heb dan bijna een hele avond en nacht tegen de piek aan gespeeld en diene brave jongen heeft mooi zijn best gedaan en was niet echt heet opgelopen (stond wel warm, maar dat hadden mijn andere versterkers ook).

Comment

• F.V.
        • Apr 2007
        • 10

Originally posted by Timothy
        De specs: 2X500 Watt/8Ohm (en door navraag bij Skytronic zelf: 2X700 Watt/4Ohm).
        .

dat is dan zeker het maximum wat er uit te persen valt heb ze namelijk nog eens op mijn nieuwe zelfbouwsubje's (uitgerust met een JBL 2226 G)
        en dan gaat mijn oude QSC met een vermogen van 2X 200 Wrms harder
        dus ben ik enigzins geneigd die waarden van skytronic niet te vertrouwen.

Ik ga voor een nieuwe versterker van Crown de Xti 2000 lijkt me een goede keus toch!!??

Grtz.

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Heb geen idee of dit de max/muzikale vermogens zijn. Heb dit alleen genoteerd vanuit de handleiding. Stond enkel maar de wattage tegen 8Ohm vermeld (dus 2X500 Watt/8Ohm). daarna heb ik eens een mailtje gestuurd naar de technische dienst van Skytronic om na te vragen of deze versterker ook aan 4 Ohm kon belast worden, en toen ontving ik het bericht dat dit dan tegen 2X700 Watt zou zijn. Dat is de enige info die ik heb. Zullen dan ook geen RMS waarden zijn? Hoewel...

Ben in ieder geval een gelukkige gebruiker van deze versterker (misschien de enige :-) )

Comment

• Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

Originally posted by F.V.
            dat is dan zeker het maximum wat er uit te persen valt
            Grtz.
            Waarschijnlijk gemeten met een THD van 100%

Comment

• F.V.
              • Apr 2007
              • 10

Originally posted by Lennartsound
              Waarschijnlijk gemeten met een THD van 100%
              Lol... maarja hij doet t wel voor nu even maar ik ga m wel weg doen en ga toch maar een crown bestellenb denk ik.

nou is namelijk het punt een speaker processor heb ik al en die zit ingebouwd in de crown xti series die heb ik eigenlijk dus niet nodig.
              Misschien een andere versterker van de zelfde klasse zonder processor maar wel het zelfde vermogen of meer (800 Wrms ), 2 ohm stabiel en minder duur dan de 845,- die ik voor de crown moet betalen.???

Btw mijn speaker processor is een JBL dsc 260.

en bij deze is mijn skytec ook te koop

Grtz..!

Comment

Working...