Technische gebruikers vragen: Carver PM1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Technische gebruikers vragen: Carver PM1200

Hallo,

Ik heb afgelopen weekend een carver pm1200 op de kop getikt voor niet al te veel. Hij doet het verder prima ( voor zover ik hem kon testen ivm de buren ) en ik wil hem gebruiken voor op wat monitors.

Ondanks dat ik hem heb gekocht ben ik niet heel bekend met carver....jaren geleden als broekie in combinatie met een hitec huur set gedraait maar verder ook niet dus echt veel weet ik er niet vanaf.

Nu heb ik een paar kleine vragen over het gebruik van het apparaat aangezien ik er geen gebruiksaanwijzing bij heb en die ik ook niet kan vinden op het net.

- als ik hem aan wil zitten heb ik 2 aan en uit switches

1 voor de main en 1 voor de sequencer?? (helemaal kan ik het niet lezen, hij is al wat oud.)

kan iemend mij vertellen wat dit inhoud en welke ik het eerst aan moet zetten ? Ook de volgorde van het uitzetten lijkt me fijn.

- Verder als ik de versterker uitzet ( volume uit, eerst die sequencer button en dan de main) dan schiet de versterker nog even in zijn protect, op het links en rechts kanaal geeft hij nog wat signaal aan dan pas gaat hij voledig uit. is dit normaal voor de carver??

als ik hem uitzet zonder mijn volume uit te zetten dan hoor ik nog een fluit door mijn speakers heen van een sec. of 5 ....begint zacht word harder en dooft weer uit.....

Kan iemend mij hier iets over vertellen want ik heb dit nog nooit bij geen enkele versterker gehad.

of heeft dit te maken omfdat het een magnetic field amp is??

- wat is het verschil als ik de clipping elminator op normal heb staan of uit zet??

Ik hoop dat iemend deze carver leek een beetje op weg kan helpen om hem juist te gebruiken

Mvg Jens
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

de sequencer is voor gebruik met meerdere carver amps, zodat ze 1 voor 1 aan gaan zodat je stop er niet uitvliegt. Gewoon uitlaten dus.

De piep en plop is typisch carver 1.5 en 1200, inderdaad een beetje raar maargoed, het ding het een crowbar voeding, dus als het mis gaat laat hij de zekeringen ploffen.

De clip eliminator is gewoon een clip limiter die je aan of uit kan zetten, gewoon aanlaten, of als je echt alleen op subs wilt spelen met een beetje clipping laat je ze uit.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

Ok hartsitikke bedankt voor je reactie!

zijn er eventueel nog meer dingetjes waar ik rekening mee moet houden ??

mvg jens

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

Niet mee gooien tijdens vervoer. De transfo's zitten vast met een soort van rubbers. Die willen door ouderdom en afzien tijdens vervoer wel eens de geest geven. Dit heeft als gevolg dat je transfo los komt te staan. Opzich geen ramp, maar zo kunnen wel draden afbreken.

En dan maar afvragen waarom die versterkers niet meer aan wil gaan op 1 kanaal...

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Probeer de trafo heel te houden. Die hebben we niet meer. Voor de rest zijn ze altijd weer gangbaar te maken.
          Meet heel even de spanning over de grote eindtorren. Die verloopt wel eens.
          SR20DET

Comment

Working...